محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

افتتاح مرکز آزمون الکترونیک دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون آموزشی دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه گفت: اتفاقات خوب آموزشی در فضاهای با امید و نشاط رخ می دهد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در نشستی که بعد ازظهر روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه با حضور دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر قاضی خوانساری مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر غیاثوندیان مدیر امور آموزشی دانشگاه، دکتر اسکندری مدیر امور عمومی، دکتر وسکوئی مدیر امور پرستاری دانشگاه و اعضای هیات علمی وآموزشی و کارکنان اداره آموزش برگزار شد؛ دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده در گزارشی از فعالیت های انجام شده در روز آموزش از بازدید از فیلد بالین، حضور در کلاس های دروس تئوری و بالینی، دیدار با کارکنان حوزه آموزش، نشست با اعضای هیات علمی و آموزشی و طرح دغدغه ها و چالش های گروه های آموزشی نام برد.
رئیس دانشکده همچنین از تشویق اساتید ارسال کننده فرایند به جشنواره آموزشی شهید مطهری بدون توجه به پذیرش و یا عدم پذیرش آن با حضور معاونت آموزشی دانشگاه و برگزاری تریبون دانشجویی و اعلام اسامی اساتید محبوب من پرستاری و مامایی به عنوان برنامه پایانی روز آموزش خبر داد.
تقدیر از ارسال کنندگان فرایند به جشنواره شهید مطهری 
دکتر ایمانی پور، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده در بخش تقدیر از فرایندهای ارسالی به جشنواره شهید مطهری از فرایند بکار گیری رویکرد یادگیری تلفیقی به منظور ارتقای کیفیت برنامه کارشناسی ارشد پرستاری کودکان توسط دکتر سادات حسینی و با همکاری دکتر خوش نوای فومنی، دکتر بگجانی و دکتر میرلاشاری به عنوان فرایند حائز شرایط دانش پژوهی، فرایند طراحی و معرفی فیلد آموزش بالینی تخصصی برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری داخلی و جراحی در درمانگاه پیوند کبد با مجری گری اصلی شیما سادات حسینی و همکاری دکتر ناهید دهقان نیری و دکتر هومن شهسواری به عنوان فرایند ارسال شده به دبیرخانه جشنواره و فرایند استفاده از یادگیری مبتنی بر بازی جهت ارتقای مهارت بکارگیری فرایند پرستاری و کارتیمی دانشجویان پرستاری به مجری گری اصلی فاطمه شعبانی، عرفان تیموری و تحت هدایت دکتر شهسواری و دکتر روددهقان به عنوان فرایند دانشجویی ارسال شده به جشنواره نام برد و هدایایی به دست معاون آموزشی دانشگاه به آنها اهدا شد.
در بخش دانشجویان فعال و علاقه مند در حوزه آموزش نیز از الهام پروز و علی پروهان تقدیر شد.
طراحی ایجاد و ارزیابی برنامه کاربردی مدیریت درد برای دانشجویان پرسترای توسط دانشکده پیراپزشکی اجرا شده با مشارکت دکتر نواب نیز و طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ارسال کرده و دکتر شهسواری و دکتر گرانمایه به عنوان همکاران طرح حضور داشتند.
در این مراسم همچنین سهیلا امیری کارشناس خدمات آموزشی و اکبر نورعلی زاده متصدی امور دفتری نیز به عنوان کارمندان فعال در حوزه آموزش معرفی و تقدیر شدند. 
در بخش تقدیر از دانشجویان بین الملل نیز از ولیو جاولا دانشجوی دکتری پرستاری برای کار در کمیته تحقیقاتی تقدیر شد.
اعلام اسامی اساتید محبوب من 
مدیر دفتر توسعه آموزش همچنین از اجرای فرایند استاد محبوب من برای سومین دوره توسط دانشجویان سخن گفت: ایده اولیه و تمام کارهای اجرایی این فرایند متعلق به خود دانشجویان است. امسال هم در نتیجه رای گیری از دانشجویان دکتر مریم دامغانیان به عنوان استاد محبوب رشته مامایی، دکتر هومن شهسواری، دکتر لیلا صیادی و دکتر زهرا روددهقان به عنوان استادان محبوب من در رشته پرستاری انتخاب شدند.
وی توضیح داد: در رشته مامایی یک استاد و در رشته پرستاری با توجه به تعداد دانشجویان مقرر بود که ۲ استاد معرفی شود اما با توجه به آرای برابر منتخبین سوم و چهارم در مجموع سه استاد از پرستاری انتخاب و معرفی شد.  
ارتقای کیفیت آموزش؛  اصلی ترین برنامه دانشکده در سال 97 
دکتر شهسواری، معاون آموزشی دانشکده از ارتقای کیفیت آموزش به عنوان مهم ترین برنامه های حوزه معاونت آموزشی در 4 سال آینده سخن گفت.
وی ابراز امیدواری کرد که با طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت آموزش؛ نقش واقعی اساتید در فیلد آموزش بالینی دیده شده و فرصت برای اجرای آن فراهم شود.
معاون آموزشی دانشکده توسعه ارتباط با محیط های بالینی را یکی از دستاوردهای مدل ارتقای کیفیت آموزش دانست و حضور دکتر وسکوئی، مدیر امور پرستاری دانشگاه در هیات رئیسه دانشکده را فرصتی برای شناخت محیط های بالینی، نیازها و چالش های این حوزه دانست.
دکتر شهسواری همچنین بر پاسخگو کردن آموزش پرستاری و مامایی مبتنی بر نیازهای جامعه تاکید کرد و گفت: آنچه در کلاس تدریس خواهد شد که نیاز واقعی محیط بالین و مبتنی بر شیوع بیماری ها و بار بیماری ها است.  
استفاده از محیط شبیه سازی، مرکز مهارت های بالینی در آموزش و برگزاری آزمون های آسکی برای تضمین کسب مهارت دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی، برگزاری آزمون جامع کارشناسی، توسعه مرکز آموزش مداوم با ارتباط با محیط بالینی، بازنگری سه شیوه نامه ارزشیابی، توسعه مرکز آموزش آزاد دانشکده برای ایفای نقش اجتماعی و درآمد زایی،  ارتقای زیرساخت های آموزش به دنبال هدفمند کردن جذب اعضای هیات علمی، رفع مشکلات سیستم سیپاد و شعاع، برگزاری آزمون های الکترونیک،  ساماندهی فرایند بین المللی سازی، جذب دانشجو با شاخص های مشخص، ناهماهنگی سیستم آموزشی در بین الملل، مهارت های بالینی دانشجویان بین الملل با توجه به نبود زیرساخت های لازم برای آموزش در بالین، مجازی سازی دروسی که نیاز است مجازی شوند و ایجاد زیرساخت های لازم، آموزش تعهد حرفه ای و ساماندهی خدمات آموزشی و به خصوص تحصیلات تکمیلی نیز از جمله برنامه هایی بود که معاون آموزشی از آنها نام برد.
اتفاقات خوب آموزشی در فضاهای با امید و نشاط رخ می دهد
دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه بر اهمیت نشاط و امید در فضاهای آموزشی تاکید کرد و گفت: ما هر چه داریم که خیلی زیاد و قابل افتخار است یک میراثی است که از گذشتگان به ما رسیده است. وقتی از دانشگاه و دانشکده پرستاری صحبت می کنیم باید یادمان نرود که یک سری افراد یک سری ناملایمتی هایی را به جان خریده اند که به اینجا رسیده است. بهترین راه شکر گذاری این است که از خدا تشکر و از تمام کسانی زحمت کشیده اند تشکر کنیم و از این نعمت حفاظت کنیم و به دیگران بسپاریم. باید یاد کنیم از تمام کسانی که از گذشته های دور نقش داشته اند و آنها را می شناسیم و یا نمی شناسیم اما به گردن ما حق دارند.
معاون آموزشی دانشگاه گفت: امید و نشاط از عناصر کلیدی رقم خوردن اتفاقات آموزشی خوب است و فقط مختص دانشگاه نیست. فرقی نمی کند چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی؛ برای رقم خوردن اتفاقات آموزشی خوب باید در فضای آماده ای این اتفاق بیفتد و باید در آن فضا امید و نشاط باشد.
وی اظهار داشت: عواملی وجود دارد که می خواهد این امید را بکشد و ما را خسته و عصبی کند؛ این عوامل بیرونی و درونی دارد.
دکتر سهراب پور اضافه کرد: دیگر عوامل نگاه کردن به کشورهای پیشرفته و موقعیت آنها ست. دیدن الگوهای موفق یکی از کارهایی است که باید انجام داد اما گاهی همین الگوها می توانند مانع جوانه زدن امید و یا حتی از بین رفتن آن شوند.
وی گفت: انسان زرنگ، کسی است که می بینند و امید در دلش جوانه می زند و الگو می گیرند. باید در این مورد با دانشجویان حرف زد و آنها را امیدوار نگه داشت. انسان به امید زنده است.
معاون آموزشی دانشگاه گفت: دانشکده پرستاری دانشکده خوبی است و کادر خوبی دارد. انصافا یکی از پایه های آموزشی دانشگاه است. دانشکده پرستاری دانشکده ای پویا و چشم امید دانشگاه در حوزه آموزش است.  
وی افزود: خوشحالیم که جوان های بسیار خوبی در دانشکده دارید؛ هیات علمی ها و دانشجویان جوان سرمایه های شما هستند.
وی در پایان دعایی را نقل کرد: خداوندا کمک کن تا برای کارهایی که از دست من بر می آید توفیق انجام پیدا کنیم و بر کارهایی که نمی توانم انجام دهم صبر کنم و از همه مهم تر تشخیص دهم که مشکلات از نوع اول و یا دوم هستند.  

خبرنگار: شیما سادات عطری 

عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری