محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

بازدید معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی از برنامه بازآموزی و مرور مهارت های بالینی پایه دانشجویان قبل از ورود به عرصه

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: دكتر ناهيد دهقان نيري از برنامه بازآموزي و مرور مهارت هاي باليني پايه دانشجويان قبل از ورود به عرصه در مركز پراتيك دانشكده پرستاري و مامايي بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي، برنامه بازآموزي و مرور مهارت هاي باليني پايه دانشجويان قبل از ورود به عرصه در ابتداي هر نيمسال تحصيلي از سال 1391 در مركز مهارت هاي باليني و توسط اساتيد گروه فن با همكاري واحدهاي امور باليني و پراتيك به مدت 3 روز برگزار مي شود.
اين برنامه نخستين بار به عنوان يك طرح تحقيقاتي با هدف كاهش اضطراب دانشجويان و افزايش خودكارآمدي و مهارت باليني آنها اجرا و به عنوان فرايند برتر آموزشي در جشنواره شهيد مطهري سال 92 نيز انتخاب شد.
از آن زمان تاكنون با تاكيد دانشگاه بر لزوم به كارگيري طرح هاي داراي نتايج ارزنده و منتخب جشنواره آموزشي شهيد مطهري و همچنين فراهم شدن فرصت تداوم اجراي اين برنامه از سوي مسئولين دانشكده پرستاري و مامايي، اين برنامه براي چندين دوره پياپي برگزار شده است تا فرصتي ايجاد كند دانشجويان كارشناسي پرستاري بتوانند دانش و مهارت مورد نياز جهت انجام اقدامات رايج پرستاري را پيش از ورود به دوره عرصه مرور كنند.
هدف از اجراي اين برنامه ايجاد فرصت مجدد براي بازآموزي مهارت هاي باليني و برطرف كردن نقايص مهارتي است كه در طي سه سال و به بعضا" علت وجود روتين هاي نامناسب موجود در بخش هاي بيمارستاني ايجاد شده است . اين برنامه با حضور مربيان و اساتيد در محيطي ايمن براي دانشجويان در آغاز آخرين سال تحصيلي انجام مي شود.
در نيمسال اول سال تحصيلي 95-94 نيز قريب به 120 دانشجو قبل از ورود به كارورزي هاي عرصه يك، در دو گروه و هرگروه به مدت دو روز در روزهاي 21 تا 25 شهريور ماه در واحد مهارت هاي باليني دانشكده تحت آموزش اساتيد گروه فن به بازآموزي و تمرين مهارت هاي باليني پرداختند.
دكتر دهقان نيري، معاون آموزشي دانشكده  نيز روز يك شنبه 22 شهريور ماه طي بازديدي، از نزديك در جريان روند برنامه قرار گرفت. در اين برنامه سوسن نوري كرمانشاهي مسئول واحد پراتيك، دكتر رسول زاده، دكتر تباري، دكتر اسماعيلي، فاطمه محمدي نژاد، فراهاني دانشجوي دكتري پرستاري و ستاره تاجداري مسئول امور باليني مشاركت فعال داشتند./
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری