محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

برگزاری مرحله دوم آزمون دوره دکتری تخصصی (PhD) بهداشت باروری در دانشکده پرستاری و مامایی

مرحله دوم آزمون دوره دکتری تخصصی (PhD) بهداشت باروری در سه روز متوالی از 19 تا 21 تیرماه در مرکز آسکی دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

گالری عکس 
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ این آزمون در روزهای 19 الی 21 تیرماه به شیوه مصاحبه ساختارمند و چند ايستگاهی و به منظور سنجش و ارزیابی صلاحيت‌هاي متقاضيان تحصيل در دوره آموزشي دكتري تخصصي بهداشت باروری برگزار شد.
در این آزمون 74 نفر داوطلب به سرپرستی دکتر سیده طاهره میرمولائی، مدیر گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان دانشکده پرستاری و مامایی تهران، با نظارت دکتر تهرانیان از بورد مامایی وزارت بهداشت، با حضور 12 استاد از سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی و دکتر خسروی، مشاور وزیر در امور مامایی در سه روز و در ایستگاه های عمومی و تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
داوطلبان براساس حروف الفبا در سه روز و در هر روز در دو نوبت تقسیم شده و با انجام قرعه کشی در هر راند 5 نفر وارد آزمون شدند.
در ابتدای آزمون دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده نحوه برگزاری آزمون را برای داوطلبان توضیح داد و یکسان بودن شرایط داوطلبان را از نقاط قوت این آزمون دانست.
دکتر میرمولائی، مدیر گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان از نحوه برگزاری آزمون دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری توسط گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ابراز رضایت کرد.
وی در خصوص بازخورد داوطلبین از نحوه برگزاری آزمون گفت: تا جایی که از دانشجویان فیدبک دریافت کردیم آنها از نحوه برگزاری آزمون راضی بودند؛ البته انتظار طولانی داوطلبین در راند آخر از جمله موارد ناراحت کننده بود که با توجه به حجم داوطلبین چاره ای در این زمینه وجود نداشت.
وی با اشاره به برگزاری آزمون در سه روز متوالی گفت: تعداد داوطلبان زیاد بود و ناچار شدیم سه روز را به آزمون اختصاص دهیم؛ در روز اول 4 راند در بخش صبح و 2 راند در بخش بعد از ظهر پیش بینی شده بود که به علت جا ماندن یکی از دانشجویان مجبور شدیم یک راند به بعد از ظهر اضافه کنیم. در روز دوم نیز 4 راند در صبح و 2 راند در بعد از ظهر داشتیم و باقی داوطلبین نیز در روز پنج شنبه 21 تیرماه مورد ارزیابی قرار می گیرند.
دکتر میرمولائی برگزاری آزمون مصاحبه به شیوه آسکی را راهی برای ارزیابی دقیق‌تر دانش و مهارت دانست و گفت: در این روش می‌شود برای هر بخشی از دانش و یا مهارت، که واجب است فرد داوطلب در این سطح تحصیلی دارا باشد، ایستگاهی تعریف کرد و ممتحن مخصوص برای آن گذاشت. در این صورت فردی که وارد ایستگاه می‌شود روی دانش و یا مهارتی که از وی خواسته‌اند متمرکز می‌شود. این تمرکز دقت امتحان را بالا می‌برد و البته طبیعتا باعث زمان‌گیر شدن آزمون نیز می‌شود.
خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری