محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

تاکید رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بر استقلال گروه های آموزشی

دکتر نیکبخت برگزاری جلسات هیات رئیسه با گروه های آموزشی را منجر به برقراری تعامل موثر، رشد و ارتقای برنامه ها و دستیابی به اهداف دانشکده دانست.

 
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده در دیدار با اعضای هیات علمی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان در روز چهارشنبه 9 خرداد ماه، برگزاری جلسات هیات رئیسه با گروه های آموزشی را منجر به برقراری تعامل موثر، رشد و ارتقای برنامه ها و دستیابی به اهداف دانشکده دانست.
دکتر میرلاشاری، مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان در ابتدای جلسه از همکارانش در گروه قدردانی کرد و گفت: تک تک اعضای گروه تخصص ها و توانمندی های منحصر به فرد دارند که مجموع آنها جایگاه گروه را در کشور بدل به جایگاهی ویژه کرده است.
وی شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در این گروه را 53 نفر به تفکیک 7 دانشجوی دکتری،  39 دانشجوی کارشناسی ارشد، 3 دانشجوی کارشناسی ارشد بین الملل و 4 دانشجوی دکتری بین الملل عنوان کرد.
مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان اعتبار علمی ملی و بین المللی گروه، ارتباط با سازمان های بین المللی چون یونیسف، فعالیت در زمینه های بین المللی، مشارکت در برگزاری یک کارگاه بین المللی و 3 کنگره بین المللی و کارگاه نیدکپ و KMC، تخصص و توانمندی اعضای گروه به زبان انگلیسی، استفاده از مرکز مهارت های بالینی، تعامل و ارتباط غیر رسمی دوستانه با بیمارستان ها و رابطه دوستی و انسانی در میان اعضای گروه را از جمله توانمندی ها و قابلیت های گروه برشمرد.
وی همچنین از انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری کارگاه NRP و HBB و طراحی دوره کشوری NICU نیز خبر داد.
دکتر میرلاشاری با قدردانی از زحمات و تلاش های قدمای رشته پرستاری کودکان چون زهرا دانشور و فاطمه گودرزی؛ اظهار داشت: پتانسیل های گذشته گروه و وجود افراد جدید که هر کدام توانمندی های خاصی دارند گروه ما را قدرتمند کرده است.
کمبود امکانات در مرکز مهارت های بالینی در حوزه تخصصی این رشته، نبود پاویون برای اساتید و دانشجویان در بیمارستان ها و فرسودگی ساختمان و اتاق های اساتید در دپارتمان، مراجعه با تاخیر دانشجویان برای پیگیری کارهای پایان نامه، دیده نشدن فعالیت همکارانی که در سایر گروه ها نماینده هستند در تمام وقتی اساتید نیز از جمله مشکلاتی بود که مدیر گروه پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان به آنها اشاره کرد.
دانشور، عضو هیات علمی این گروه نیز بر نیاز اساتید و دانشجویان بر داشتن پاویون در بیمارستان ها و لزوم بازسازی دپارتمان این گروه تاکید کرد.
دکتر حسن پور، دانشیار این گروه نیز تاخیر های زمانی دانشجویان در انجام امور پایان نامه ها و کار و تحصیل همزمان را از مشکلات موجود و نیازمند بررسی هیات رئیسه دانست.
جمال الدین بگجانی، استادیار گروه پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان نیز وجود حس تعلق گروهی را از خصوصیات بارز اعضای گروه دانست و آن را ذخیره ای ارزشمند قلمداد کرد.
وی با اشاره به انجام تحقیقی در مورد کاهش خطاها در تجربه زیسته پرستاران در کار با دانشجویان؛ از اثر مثبت حضور دانشجویان در بیمارستان ها در کار پرستاران سخن گفت .
استادیار گروه پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان با احترام به همکاران بالینی گفت: من به شخصه همکاران بالین را دوست دارم و هر جایی بیینم به آنها احترام می گذارم. ما به عنوان اعضای هیات علمی هم تلاش می کنیم که سلامت در کشور ارتقا پیدا کند؛ اما اگر امکانات و پذیرش وجود نداشته باشد نمی توانیم با علاقه مندی از تمام توانمان استفاده کنیم.
دکتر سادات حسینی، عضو هیات علمی گروه و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده از آزادی اساتید در انتخاب و پیگیری علائق تحقیقاتی شان سخن کرد و از وجود محیطی آرام و صمیمانه در گروه ابراز رضایت کرد.
دکتر خوشنوا، عضو هیات علمی گروه و مدیر دفتر ریاست دانشکده هم در ادامه از وجود تفکر مراقبتی در گروه سخن گفت.
دکتر گرانمایه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده در پاسخ به پیگیری نکردن دانشجو برای انجام کارهای فارغ التحصیلی؛ این تاخیر را متوجه دانشجویان کارشناسی ارشدی دانست که در حال اشتغال هستند.
وی همچنین از چاره جویی تحصیلات تکمیلی برای حل این مشکل با تعیین بازه زمانی برای دانشجویان برای کاهش مدت تاخیر در انجام امور پایان نامه سخن گفت.
انگیزه نداشتن نمایندگان پژوهشی و اختصاص بخشی از طرح تمام وقتی برای جبران زحمت نمایندگان پژوهشی هم از جمله تاکیدات دکتر مدرس، معاون پژوهشی دانشکده بود.
دکتر سیلانی، معاون بین الملل دانشکده از مجموع عملکرد گروه ابراز رضایت کرد و گفت: ویژگی بارز این گروه این است که اعضای گروه خودشان را محدود به فعالیت های دانشکده نکرده اند و با جامعه پزشکان، پرستاران و دریافت کنندگان خدمت ارتباط برقرار کرده اند.
دکتر نوغانی، معاون اداری و مالی دانشکده حل مشکلات موجود در بالین را نیازمند برطرف شدن چالش بین دانشکده و محیط درمان دانست.
وی همچنین در پاسخ به نیازهای مطرح شده گروه در مرکز مهارت های بالینی گفت: موارد درخواستی برای مرکز مهارت های بالینی در لیست خیرین گذاشته شده و در مرحله برآورد قیمت است.
وی همچنین از تعویض کفپوش دپارتمان گروه های پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان و پرستاری مراقبت ویژه و مدیریت در روزهای آتی به عنوان اولین گام در نوسازی دپارتمان خبر داد.
دکتر شهسواری، معاون آموزشی دانشکده، گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادن را جز بهترین گروه های آموزشی دانشکده دانست و گفت: این گروه پتانسیل های بسیار زیادی دارد و از این توانمندی ها بسیار خوب استفاده می کند. ما هم سعی می کنیم نقش حمایتی داشته باشیم.
دکتر نیکبخت، رئیس دانشکده ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در گروه؛ ثبت عملکرد گروه به صورت کتابچه را پیشنهاد داد.
رئیس دانشکده ضمن تاکید بر استقلال گروه های آموزشی گفت: دانشکده چیزی جز مجموعه چند گروه نیست و هویت دانشکده از این گروه ها تشکیل می شود. اعتقاد ما این است که گروه ها به صورت مستقل عمل کنند و دانشکده هم نقش نظارتی داشته باشند.
دکتر نیکبخت افزود: همه امور باید از طریق گروه انجام شود و گروه با تعامل به رشد و بالندگی برسد؛ چالش ها هم باید در گروه حل شود.
وی از اعضای گروه خواست تا در مورد توزیع پایان نامه ها، دروس و کارآموزی ها با تعامل با هم به فرمولی مشترک برسند.
دکتر نیکبخت در پایان با معرفی و توزیع کتاب "به بیمار خود گوش فرا دهید"؛ از نقش تاثیر گذار دکتر بگجانی در زندگی نویسنده این کتاب قدردانی کرد.
 
 خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری