محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

جلسه هم اندیشی استادان با موضوع اخلاق علمی و حرفه ­ای برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: جلسه هم انديشي استادان با موضوع اخلاق علمي و حرفه ­اي باسخنراني دكتر محمد مهدي اصفهاني برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي، جلسه هم انديشي استادان با موضوع اخلاق علمي و حرفه ­اي با سخنراني دكتر محمد مهدي اصفهاني استاد وابسته دانشگاه علوم پزشكي تهران يكشنبه ۱۷ خرداد ماه برگزار شد.
در اين نشست دكتر محمد مهدي اصفهاني، ملاحظاتي درباره اخلاق پزشكي از انديشه تا رفتار ارائه داد و علاوه بر پزشكان و تيم پزشكي كسان ديگري را كه نقشي در نظام سلامت دارند را در اين مقوله مهم دانست.
اين استاد با مقايسه رعايت موازين اخلاق پزشكي در تفكر سكولار و در تفكر الهي، رعايت موازين اخلاق پزشكي در تفكر الهي را ناشي از اعتقاد به نظارت الهي و توصيه هاي اخلاقي و ديني، آرامش وجدان ارتقاء جايگاه فرد و جامعه و در تفكر سكولار ناشي از ترس از قانون، ‌بيم آبرو، كسب وجاهت اجتماعي و آسايش وجدان دانست.
وي از ۴ مرحله در سير تحول تاريخي و جهاني اخلاق پزشكي با عنوان مرحله بقراطي با پشتوانه فلسفه زهدگراي فيثاغورث، مرحله اصل گرايي، مرحله ضد اصل گرايي و مرحله بحران نيم قرن اخير و بازگشت تدريجي به اصل گرائي نام برد.
دكتر اصفهاني ضمن توصيه به مراقبت از سلامت براي افرادي كه اهل سير و سلوك هستند موضوع طب در نگاه معرفت گرا به دانش پزشكي را شامل مراقبه (مراقبت از سلامت)، تخليه(دفع بيماري و عوارض آن)، تحليه (ترميم و بازيابي سلامت) و تجليه(ارتقاء سلامت) دانست.
وي طب اسلامي را مبتني بر پيشرفته ترين اطلاعات امروز و فردا با بهترين تجارب گذشته در ساختار اسلامي توصيف كرد.
او خوشبختي را نهايت آمال يك انسان دانست و آن را در قران ناشي از رضايت خدا از انسان و رضايت انسان از آنچيزي است كه خدا براي او پسنديده است./ق
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم