محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

مراسم معارفه دانشجويان كارشناسي ارشد دانشكده پرستاري و مامايي

حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور: نباید علم را از تذهیب و خودسازی جدا کنیم

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران: رابط نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه در دانشكده پرستاري و مامايي خداترسي، دوري از تكبر و غرور و آرامش را از مشخصه هاي اصلي عالمان دانست. ‌

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي، حجت الاسلام و المسلمين شيرعلي پور، رابط نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه در دانشكده در مراسم معارفه دانشجويان كارشناسي ارشد دانشكده پرستاري و مامايي كه عصر روز دوشنبه 6 مهرماه برگزار شد؛ ضمن ‌تبريك هفته ولايت و ايام بين دو عيد بزرگ مسلمين قربان و غدير و همچنين ميلاد امام هادي (ع)، ابراز اميدواري كرد كه حضور و موفقيت دانشجويان در حركت علمي كه از چند سال پيش آغاز كرده اند، همين طور ادامه داشته باشد.
وي در ادامه افزود: دانشجويان با نهاد رهبري و فعاليت هاي اين نهاد در دانشگاه آشنا هستند. بنابراين آنچه نياز است در اين جمع ارائه شود مبحث علم و علم آموزي است. بحث علم را مخصوصا در رشته هاي علوم پزشكي نبايد از موارد تهذيب و خودسازي جدا كنيم. از منظر ديني بحث تهذيب است كه بتوانيم خودمان را از نظر معنويت و اجتماعي اينقدر قوي كنيم كه پيشرفت داشته باشيم.
حجت الاسلام و المسلمين شيرعلي پور با اشاره به اهميت علم در قرآن تصريح كرد: در سوره مائده خداوند در مورد علم و صفات عالم بارز مي فرمايد: كساني كه عالم هستند، خداترس هستند. وقتي در زمين حركت مي كنند و راه مي روند آرامش دارند. غرور و تكبر خرج نمي كنند. هدف ما علم اندوزي است و انشالله در جهت عالم شدن حركت مي كنيم.
رابط نهاد رهبري در دانشكده با ياد از فرمايشات آيت الله جوادي عاملي گفت: هر چه انسان علم اش بيشتر مي شود آرام تر و ساكت تر شده و تسلط و تمركزش بيشتر مي شود. بالاي سر هر عالمي يك عليم و عالم تري وجود دارد پس نيازي به غرور و تكبر نيست.
خبرنگار: شيما سادات عطري
عكس: حسين اكبريان
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری