محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

با مشارکت فعال گروه های آموزشی و دانشجویان صورت گرفت

خدمت رسانی در ستاد هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی

رئیس دانشگاه و دبیر هفته سلامت به صورت سرزده از غرفه دانشکده پرستاری و مامایی بازدید کردند.

ستاد هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی با همکاری شهرداری منطقه 6 و ستاد برگزاری نماز جمعه، روز جمعه اول اردیبهشت ماه، همزمان با اولین روز هفته سلامت، با برپایی غرفه سلامت در محل نماز جمعه به غربالگری بیماری های مزمن (پرفشاری خون و دیابت) با هدف تشخیص زودهنگام بیماری، آموزش و درمان به موقع، آموزش پیشگیری از ابتلا، مشاوره های خودمراقبتی در مبتلایان و ارتقاء سلامت هموطنان پرداخت.
در این روز همچنین مطالب آموزشی با تاکید بر پیشگیری و خودمراقبتی و با توجه به شعار روز اول هفته سلامت بین مراجعین توزیع شد.
علاوه بر آن، غرفه های دانشکده با همکاری شهرداری منطقه 6، در محل پایگاه های سلامت مستقر در پارک لاله از ساعت 16 تا 20 روزهای جمعه با شعار «تحرک بدنی، تفریحات سالم» و شنبه با شعار «غذای سالم، جامعه سالم» در زمینه غربالگری بیماری های مزمن و مشاوره های تخصصی (روان، زنان و تغذیه) خدمات رسانی کردند.
گروه روانپرستاری نیز با توجه به شعار سال سازمان جهانی بهداشت، در زمینه ارتقاء سلامت روان شهروندان همکاری فعال داشت.
در دو روز یاد شده همچنین غربالگری 300 تن از شهروندان درزمینه بیماری های مزمن (پرفشاری خون و دیابت) انجام شد.
همچنین ارائه مشاوره های تخصصی تغذیه و بیماری های زنان نیز از نقاط قوت برنامه ستاد هفته سلامت دانشکده در سال جاری بود.
برپایی پایگاه سلامت در محوطه دانشکده که روز شنبه دوم اردیبهشت ماه به انجام رسید، گام دیگر ستاد هفته سلامت در راستای غربالگری و ارائه مشاوره های تخصصی به مراجعین، کارکنان و کودکان مهدکودک دانشکده بود. 
آموزش های سبک زندگی سالم با هدف ارتقاء سلامت در مدارس جنوب شهر تهران با گروه هدف دانش آموزان، والدین و معلمین نیز توسط تیم دانشجویی دانشکده صورت گرفت.
با توجه به شعار روز دوم هفته سلامت با عنوان «غذای سالم، جامعه سالم» و شیوع روزافزون کبد چرب در کشور، شنبه دوم اردیبهشت ماه، سخنرانی دکتر شهرزاد پاشایی پور با موضوع کبد چرب در سالن سمعی بصری دانشکده انجام گرفت. در این سخنرانی بر اهمیت کبد چرب و ضرورت پیشگیری از آن تاکید شد.

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکاس: حسین اکبریان 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری