محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

دانشجویان ورودی جدید دوره دکتری تخصصی پرستاری و بهداشت باروری معارفه شدند

معاون آموزشی دانشکده از پذیرش 9 دانشجوی دکتری در رشته پرستاری و 10 تن در رشته بهداشت باروری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در مراسم معارفه دانشجویان ورودی جدید دوره دکتری تخصصی که دوشنبه سوم آبان ماه برگزار شد، دکتر ناهید دهقان نیری، معاون آموزشی دانشکده ضمن تبریک به دانشجویان برای موفقیت در آزمون دکتری تخصصی از برگزاری مرحله دوم آزمون دوره دکتری تخصصی پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرحله دوم آزمون دوره دکتری تخصصی بهداشت باروری در دانشگاه تربیت مدرس یاد کرد. 
وی راه اندازی دوره دکتری تخصصی پرستاری و پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی تهران را مربوط به سال 1378 و بهداشت باروری را در سال 1385 دانست.
دکتر دهقان نیری، شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره دکتری پرستاری و بهداشت باروری را به ترتیب 47 و 36 نفر اعلام کرد.
وی در ادامه به معرفی دانشکده و گروه های آموزشی پرداخت و از وجود 51 نفر اعضای هیات علمی و 30 نفر کارشناس آموزشی با ترکیب 3 استاد تمام، 4 دانشیار، 28 استادیار و 16 مربی یاد کرد.
دکتر دهقان نیری در ادامه هادی احمدی چناری و کوثر قادری را به عنوان رتبه های اول آزمون دکتری تخصصی رشته های پرستاری و بهداشت باروری معرفی کرد.
این استاد تمام گروه آموزشی پرستاری مراقبت ویژه و مدیریت، همچنین از دانشجویان خواست تا فرم ها، آئین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی مربوط به دوره دکتری در سایت دانشکده را مطالعه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور، رابط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده دوران تحصیل در دوره دکتری را متفاوت از دوره های قبلی و فرصتی برای رسیدن به تعالی و تکامل اعتقادی و معنوی در تمامی زمینه ها دانست.
وی با قرائت حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که "کسی که کارهاش را به خداوند می سپرد، همیشه در راحتی و آرامش است و در زندگی دائما در حالت آرامش است" از دانشجویان خواست که به آنچه در اختیار دارند قناعت کنند و هدفشان را خدایی کنند. 
وی افزود: کسی که از لحاظ حقیقی امورش را به خداوند واگذار کند در این صورت است که همتش هم خدایی می شود. امور را به خداوند تفویض کنیم تا خداوند به کارهای ما برکت بدهد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، معاون بین الملل دانشکده نیز نحوه اخذ تسهیلات برای شرکت درهمایش های بین المللی برای یک بار در هر سال را توضیح داد.  
وی همچنین از برگزاری کارگاه بین المللی مرور نظام مند کاکرین در  16 الی 18 آذرماه توسط این معاونت و با حضور دکتر شایسته جهانفر از دانشگاه بریتیش کلمبیا و تخصیص تخفیف 20 درصدی برای شرکت دانشجویان دانشکده خبر داد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی از برگزاری کارگاه یک روزه آنلاین در 24 آبان ماه و یک کارگاه سه روزه با حضور پروفسور مک شری از انگلستان در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر زیبا تقی زاده، معاون پژوهشی دانشکده نیز دانشجویان دکتری را همکار اساتید در دانشکده و در محیط های بالینی دانست و اظهار داشت: دانشجویان دکتری می توانند تعدادی از واحدهای درسی شان را به عنوان استاد مشاور دانشجویان کارشناسی ارشد بگذرانند. حضور شما فرصت مغتنمی است برای این که به دانشجویان مقاطع پایین تر کمک کنید. سفارش می کنم با دانشجویان ارتباط برقرار کنید چراکه بچه ها به شما نیاز دارند.
معاون پژوهشی دانشکده همچنین بر توجه دانشجویان به اولویت های پژوهشی دانشکده تاکید کرد.
فاطمه رحیمی کیان، معاون دانشجویی و فرهنگی از هفتمین كنگره بين‌المللي تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهشي در دانش پزشكي (کنگره دکتر یلدا) به عنوان جدید ترین رویداد بین المللی دانشگاه و از انتخاب دکتر رضا نگارنده، به عنوان استاد برجسته دانشگاه، رامین کهن خاکی، دانش‌آموخته پرستاری سال 66 دانشکده در حیطه مسئولیت اجتماعی در پزشکی و بهداشت و دکتر فاطمه باکویی در حیطه‌ی پوستر برگزیده یاد کرد.
وی همچنین بر آگاهی دانشجویان از آئین نامه ها و شیوه نامه های انضباطی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد.
هادی سیف، معاون اداری و مالی دانشکده نیز ورود دانشجویان به دانشکده پرستاری و مامایی تهران را تبریک گفت: من به این حرفه مقدس افتخار می کنم و به هر کسی که وارد این دانشکده می شود تبریک واقعی می گویم.
معاون اداری و مالی دانشکده اظهار داشت: دانشجویان ورودی دکتری تجربیات مدیریتی دارند و معمولا با دیدی روشن وارد این عرصه می شوند. آنها می توانند به دانشکده بازخوردهای موثری دهند. ما از این بازخوردها در جهت اصلاح دانشکده استفاده خواهیم کرد تا محیط آرام و امنی را برای تحصیل دانشجویان ایجاد کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان پرستاری و مامایی بتوانند در عرصه درمان هم کمک کننده باشند. 
در ادامه این مراسم مدیران گروه های آموزشی نیز به معرفی گروه و بیان انتظارات خود پرداختند. 
خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری