محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

دبیر برد پرستاری وزارت بهداشت: کار مردم روی زمین مانده است و باید اجاره دهیم انجام شود

دکتر عباس زاده گفت: در بخش های آی سی یو و سی سی یو بهترین خدمات داده می شود؛ اما مریض به خاطر زخم بستر می میرد.

گالری عکس 
گالری عکس 
گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر عباس زاده، دبیر برد پرستاری وزارت بهداشت و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مسائل پرستاری که 6 دی ماه در دانشکده پرستاری و مامایی تهران برگزار شد؛ بر وظیفه دولت و حاکمیت در مقابل مراقبت از مددجو تاکید کرد و در پاسخ به دانشجویان در خصوص برگزاری رفراندوم برای تصویب کمک پرستاری یک ساله گفت: در همه جای دنیا برنامه ریزی آموزشی فرمول دارد و در هیچ جا با رفراندوم انجام نمی شود. مراقبت از مددجو بر طبق اصل قانون اساسی بر عهده دولت و حاکمیت است. حاکمیت موظف است نیازهای بیمار را تامین کند.
وی خاطر نشان کرد: با هر روش و فرمولی که محاسبه کنید پرستار در تمامی رده ها و سطوح کم داریم. از ۵۰ شهر و مرکز بهداشتی و درمانی در کشور بازدید کردم و بدون تردید در همه آنها کمبود دیدم. در شهرستان ها در بخش های آی سی یو و سی سی یو بهترین خدمات داده می شود؛ اما در همان مراکز مریض به خاطر زخم بستر می میرد. به خاطر نبود مراقبت های اولیه ای که بسیار مهم است؛ می میرد. مراقبت های اولیه اهمتیش در سلامتی مردم ایران از مراقبت هایی که ما ارائه می دهیم، بیشتر است.
دکتر عباس زاده گفت: کار مردم روی زمین مانده است و باید اجاره دهیم انجام شود. اینها قدم های اولیه ای است که باید دیده شود. خدمات اولیه باید توسط یک رده به عنوان کمک پرستار و خدمات عمومی توسط یک رده به عنوان پرستار کارشناسی انجام شود. تمام فعالیت هایی که ما تحت عنوان پرستاری انجام می دهیم، مراقبت های عمومی است.
وی افزود: خدمات ویژه خدماتی است که الان توسط پرستار در هیچ جای کشور ما انجام نمی شود و باید به شرح وظایف پرستاران اضافه شود. برای مثال اندوسکوپی های گوارشی که در تمام جاهای دنیا توسط پرستاران انجام می شود. 
دبیر برد پرستاری وزارت بهداشت همچنین در اعتراضات مطرح شده درخصوص مهارت های آموزشی ارائه شده در دوره آموزشی یک ساله تصریح کرد: این ها شرح وظیفه نیست؛ تنها مهارت هایی است که باید آموزش داده شود. ما تنها مهارت ها را تعیین می کنیم و شرح وظایف ها طبق استاندارد باید توسط سازمان به کار گیرنده خدمت تعیین شود. جای شرح وظایف در کریکولوم برنامه آموزشی نیست./ق

خبرنگار: شیما سادات عطری

عکس : حسین اکبریان

 

 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *