محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

دریافت گواهی نامه ثبت اختراع توسط اعضای مرکز پژوهش های دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی

اختراع سپیده صادقی و عرفان تیموری دو عضو مرکز پژوهش های دانشجویی موفق به دریافت گواهی نامه ثبت اختراع شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، اختراع سپیده صادقی و عرفان تیموری دو عضو مرکز پژوهش های دانشجویی با عنوان 'گوشی ضد صدا همراه با پخش صدای قلب برای نوزاد' موفق به دریافت گواهی نامه ثبت اختراع شد.
پنوزادان نارس در بخش ویژه در شرایط محیطی آسیب رسان نظیر صدای بلند، نور زیاد و دستکاری مکرر قرار می گیرند؛ که شدت این صداها گاهی به 56-97 دسی بل نیز می رسد، این در صورتی است که شدت صدا در بخش ویژه نوزادان نباید بیش از 45 دسی بل باشد.
پاز طرفی با توجه به طولانی بودن زمان بستری نوزادان در بخش و عدم ارتباط مکفی نوزاد با والدین مخصوصا مادر، نیازهای عاطفی و تکاملی نوزاد به طور کامل برآورده نمی شود.
پاین مخترعین جوان وسیله ای با عنوان گوشی ضد صدا همراه با پخش صدای قلب برای نوزاد اختراع کرده اند ، که دارای عایق صدا بوده و باعث جلوگیری از ورود صداهای اضافی محیط به گوش نوزاد شده و قابلیت پخش صدای قلب مادر را داراست.
با پخش صدای قلب مادر، نیازهای رشد و تکامل نوزاد برطرف میشود. این وسیله بر روی گوش های نوزاد قرار می گیرد و با فشار دادن دکمه پخش صدا، صدای قلب مادر برای نوزاد پخش می شود. از این وسیله می توان در بخش های ویژه نوزادان برای نوزادان نارس استفاده کرد.
خبرنگار: شیما سادات عطری 

 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری