محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی

دکتر حلب چی مراسم های دانشجویی را عاملی برای نزدیک تر شدن ارتباط مسئولین و دانشجویان دانست

مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور معاون دانشجویی دانشگاه و مدیران حوزه دانشجویی در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، مراسم گرامیداشت روز دانشجو دانشکده پرستاری و مامایی با حضور معاون دانشجویی دانشگاه ، دکتر فرزین حلب چی و مدیران این معاونت ، شنبه 18 آذر ماه در سالن تصویر برداری بیمارستان امام برگزار شد.
در ابتدای مراسم فاطمه رحیمی کیان، معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده ضمن تبریک روز دانشجو؛ تقارن آن را با هفته وحدت به فال نیک گرفت .
وی در ادامه در توضیح چگونگی برنامه ریزی و برگزاری این مراسم گفت: از نماینده های تشکل های مختلف دانشجویی در مورد چگونه برگزاری مراسم نظرخواهی شد و در نهایت طبق بحث و بررسی پیشنهادات در شورای فرهنگی 5 آذرماه و با تاکید بر حرکت جمعی بر آن شدیم تا این مراسم را در غالب گرامیداشت و نشست صمیمانه با حضور معاون محترم دانشجویی دانشگاه برگزار کنیم.
دکتر حلب چی ضمن تشکر از هیئت رئیسه دانشکده برای برگزاری این مراسم، اینگونه مراسم ها را عاملی برای نزدیک تر شدن ارتباط مسئولین و دانشجویان دانست .
وی با اذعان به این موضوع که وضعیت ارائه خدمات در حوزه دانشجویی در شان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست؛ این مسئله را وجه اشتراک فکری بین معاونت و دانشجویان ذکر کرد .
معاون دانشجویی دانشگاه عامل حل کننده این مسائل را همت دوسویه معاونت و دانشجویان در جهت رفع مشکلات با در نظر داشتن محدودیت های دانشگاه دانست و معاونت دانشجویی را مدافع دانشجویان معرفی کرد و معاون دانشجویی دانشگاه و دانشکده را نزدیکترین افرد به دانشجویان ذکر کرد.
در ادامه مراسم دکتر حلب چی و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه در پنل برای پرسش و پاسخ با دانشجویان قرار گرفته و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

ارائه تغذیه باکیفیت در آینده ای نزدیک
دکتر حلب چی  تعداد دانشجویان متقاضی غذا را  13912 دانشجو برشمرد و ارائه خدمت به این تعداد را دشوار توصیف کرد.
وی با تاکید بر نیاز به بازنگری در این حوزه؛ ارائه خدمات با کیفیت تر در آینده ای نزدیک را نوید داد. 
در ادامه دکتر اصفیا، مدیر امور تغذیه ای نیز از کمبود فضای فیزیکی به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد و گفت:  در حال حاضر غذای دانشگاه در یک فضای اجاره ای در حال طبخ است .
وی کیفیت غذا را یک معیار نسبی خواند و به تنوع سلیقه دانشجویان در امر اشاره کرد .
دکتر اصفیا همچنین از دانشجویان خواست تا با شرکت در نظرسنجی ها و ارائه پیشنهادات و انتقادها نسبت به امور تغذیه معاونت را در ارائه خدمات با کیفیت یاری کنند.
مدیر امور تغذیه ای در ادامه با اشاره به آیین نامه تغذیه ای معاونت دانشجویی وزارتخانه گفت: دانشگاه ها الزامی برای ارائه غذا در روز های تعطیل به دانشجویان ندارند.
وی ارائه تغذیه در دانشگاه های دیگر را وجود توان مالی دانست و مشکل ابن حوزه در دانشگاه را مشکل مالی و سخت افزاری عنوان کرد.
وی همچنین در پاسخ به انتقادات دانشجویان در مورد حجم غذای سرو‌شده؛ از خرید ترازو برای تعیین دقیق میزان غذا دریافتی خبرداد.

قدمت بالای ساختمان ها، نیمه مسکونی بودن و تخصیص نیافتن بودجه مشکل خوابگاه های دانشجویی است
دکتر حلب چی در پاسخ به مسائل مطرح شده درخصوص خوابگاه های دانشجویی نیز  قدمت بالای ساختمان ها، نیمه مسکونی بودن یک  سری از خوابگاه ها و تخصیص ندادن بودجه از طرف صندوق رفاه دانشجویان با امور خوابگاهی را از عوامل مشکل زای این حوزه نام برد و استفاده ازبودجه های متمرکز دانشگاه، کمک های خیرین و دانش آموختگان دانشگاه را راه هایی برای رفع این مشکل عنوان کرد.
راه پیشرفت در حوزه تربیت بدنی؛ ایجاد مدرسه ورزشی است
دکتر پورغریب، مدیر امور تربیت بدنی دانشگاه با تاکید بر اهمیت ورزش دانشجویان؛ امکانات ورزشی دانشگاه را پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و راهکار پیشرفت دانشگاه در حوزه تربیت بدنی را ایجاد مدرسه ورزشی با توجه به تعداد سال های زیاد تحصیل دانشجویان دانست.

جداسازی بودجه امور فوق برنامه و فرهنگی از سایر حوزه های دانشجویی
دکتر نوروزی، مدیر امور فوق برنامه دانشگاه نیز از تخصیص بودجه بیشتر به این حوزه و همچنین جداسازی بودجه امور فوق برنامه و فرهنگی از سایر حوزه های دانشجویی در آینده ای نزدیک خبر داد و از دانشجویان خواست تا با حضور بیشتر در مدیریت و فعالیت در حوزه امور فوق برنامه به برگزاری هر چه بهتر مراسم های فرهنگی و دانشجویی کمک کنند.
وی در ادامه یکی از اهداف حوزه امور فوق برنامه را ایجاد فضایی مناسب برای امور فرهنگی و فوق برنامه دانشجویان اعلام کرد.
مراسم با تقدیر از برنده مسابقه خاطره نویسی و قرعه کشی جوایز به پایان رسید.

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری