محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

دکتر نیکبخت: هیچ الزام و ارجحیتی برای این که دانشجو برای انجام رساله های دکتری خود تنها تحقیق کیفی انجام دهد، وجود ندارد

نشست با دانشجویان دکتری پرستاری و بهداشت باروری روز یکشنبه 17 دی ماه با حضور رئیس دانشکده، معاون آموزشی، مدیر تحصیلات تکمیلی و مدیر دفتر ریاست دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر گرانمایه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بازوهای قدرتمند و توانمند مجموعه دانشکده توصیف کرد و هدف از برگزاری این جلسه را طرح نظرات و مشکلات برای تسریع فرایندها عنوان کرد.
وی از دانشجویان خواست در جلسات پیش دفاع، گزارش شش ماهه، ژورنال کلاب و دفاع های نهایی شرکت کنند و از تجربه های دانشجویان سال های بالاتر مطلع شوند.
دکتر شهسواری، معاون آموزشی طولانی بودن دوره دکتری را منجر به کاهش حضور دانشجویان دکتری در دانشکده دانست و دسترسی به دانشجویان را بخشی از مشکلات موجود برشمرد.
وی راه آموزش روش های متفاوت تحقیق را تمرین روش ها دانست و به دانشجویان پیشنهاد کرد تا در قالب انجام طرح های تحقیقاتی، روش های متفاوت تحقیق را امتحان کرده و آموزش ببینند.
تعامل دانشجویان دوره های مختلف مقطع دکتری، حجم زیاد تکالیف، انتظار برای تخصصی بودن مقطع دکتری، سوق پیدا کردن به سمت مطالعات کاربردی بدون توجه به علاقه دانشجو، دستیاری اساتید برای تدریس، تجربه روش های پژوهشی متفاوت در کنار اساتید، برگزاری کارگاه های آموزشی آمار و  روش تحقیق، راهنمایی دانشجویان در چاپ مقالات در مجلات معتبر، آموزش زبان انگلیسی، اطلاع رسانی تغییرات اتفاق افتاده در آزمون جامع به دانشجویان، ارتقای سطح آموزش در کلاس های آموزشی، اختیار کامل در دروس اختیاری از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
دکتر نیکبخت رئیس دانشکده نیز در پاسخ به پرسش دانشجویان در مورد لزوم انجام تحقیق کیفی در پایان نامه تصریح کرد: هیچ الزام و ارجحیتی برای این که دانشجو تنها از روش تحقیق کیفی برای انجام رساله دکتری خود انجام دهد، وجود ندارد. آنچه مهم است سئوال پژوهش و حل مسئله موجود در جامعه است. ممکن است در یک مقطع نیاز کشور یک مطالعه کمی باشد؛ باید نیاز کشور را برطرف کرد. آنچه اصالت دارد بیان مسئله و حل مسئله در حوزه های مراقبت پرستاری، مامایی و بهداشت باروری است نه متدولوژی تحقیق.
رئیس دانشکده همچنین از دانشجویان خواست تا به کارآموزی ها به دید فرصت نگاه کنند و آنها را فضای مناسبی برای یادگیری دانست.
وی درمورد نیاز دانشجویان به کارگاه های آموزشی بر نیازسنجی از دانشجویان و برگزاری کارگاه های مورد نیاز اکثریت تاکید کرد.

خبرنگار: شیما سادات عطری 

عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری