محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

کارگاه آموزش هزار مربی پیش دبستانی تهران

زارعی: بازی تنها راه آموزش به کودکان است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: عضو هیات علمی پرستاری کودکان گفت: تنها راه آموزش به کودک در هر زمینه ای استفاده از بازی است.

گالری عکس 1
گالری عکس 2

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در كارگاه شش روزه آموزش مربيان پيش دبستاني که از ۳ تا ۱۰ مرداد ماه با همكاري اداره سلامت معاونت اجتماعي و فرهنگي منطقه ۶ ، اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران و دپارتمان پرستاري كودكان و مراقبت ويژه نوزادان دانشكده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار می شود، خدیجه زارعی، دبیر همایش و عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی خودمحوری شایع در کودکان را ناشی از ناتوانی وی در شناخت دیگران دانست.
وی با اشاره به تغییر عملکرد نیمکره های مغز در دوره های سنی خاطر نشان کرد: نیمکره مغزی که در کودکی فعال است با نمیکره فعال در بزرگ سالی تفاوت دارد. نمیکره فعال در کودکان نیمکره راست مغز است؛ نمیکره راست تا حول و حوش ۷ سالگی فعال است. بعد از ۷ سالگی از عملکرد این نیمکره کاسته شده و عملکرد مغز به نیمکره چپ مغز تغییر می کند.
دبیر علمی همایش کنش های کودک تا ۷ سالگی را ناشی از خصوصیات عملکرد نیمکره راست دانست و تصریح کرد:  تخیل، رفتارهای مخاطره آمیز، عملکردهای حسی، قدرت خلاقیت و کشف کردن، قدرت حل معما، درک رنگ و هنر نقاشی، ورزش و حرکات موزون، استعداد موسیقی و .. از جمله عملکردهای اصلی نیمکره راست مغزی است.
زارعی همچنین رمز نبوغ در افراد نابغه را تداوم کارایی نیمکره راست مغز و همزمانی استفاده از دو نیمکره راست و چپ در بزرگسالی دانست.
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری