محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

در بازدید از مرکز مهارت های بالینی و آسکی دانشکده پرستاری و مامایی صورت گرفت:

مدیر مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه راه اندازی و توسعه مراکز مهارت های بالینی را نیازمند سیاست گذاری و وجود برنامه دانست

دکتر میرزا زاده در نشست مشترک با مسئولین دانشکده پرستاری و مامایی بر لزوم مشخص بودن برنامه های مرکز مهارت های بالینی دانشکده و جامعه خدمت گیرنده آن تاکید کرد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ جلسه کارشناسی ارتقاء ساختار و عملکرد مرکز مهارت های بالینی و آسکی دانشکده با حضور دکتر میرزا زاده، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه و دکتر لباف، رئیس مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی و رئیس، معاونین آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی و مسئولین دفتر مطالعات و توسعه آموزش دانشکده، دفتر پایش و ارزشیابی و مرکز مهارت های بالینی دانشکده دوشنبه 31 خرداد ماه برگزار شد.
دکتر میرزازاده، در این جلسه با تاکید بر اهمیت بحث شبیه سازی در آموزش پزشکی گفت: شبیه سازی هم از لحاظ تعهد حرفه ای و هم از نظر مهارت بسیار مهم است؛ دانشجو نباید کسب مهارت را روی بیمار شروع کند.
وی با اشاره به سبقه وجود مرکز مهارت های بالینی در دانشکده پرستاری و مامایی و استقبال گروه های آموزشی از آن، ابراز امیدواری کرد که توسعه مرکز یاد شده به وقوع بپیوندد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه همچنین با توجه به هزینه بر بودن راه اندازی مرکز مهارت های بالینی بر لزوم مدیریت متمرکز برای جلوگیری از اتلاف سرمایه ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه در یک مقطع زمانی اصرار داشت که وجود یک مرکز مهارت های بالینی در دانشگاه کفایت می کند. اما عملا افزایش حجم کاری مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی و پراکندگی بیمارستان ها در سطح شهر و سختی دسترسی موجب افزایش مراکز مهارت های بالینی در بیمارستان ها شد. 
دکتر میرزا زاده راه اندازی مراکز مهارت های بالینی در دانشگاه و یا توسعه آنها را نیازمند سیاست گذاری و وجود برنامه دانست و بر روشن بودن برنامه قبل از اقدام به راه اندازی و یا تجهیز مرکز مهارت های بالینی تاکید کرد.
دکتر لباف نیز تصریح کرد: برنامه و استفاده ای که قرار است از مرکز مهارت های بالینی شود روی ساخت آن نیز تاثیر می گذارد. به طور خلاصه می توانیم بگوییم نقشه است که فضا را مشخص می کند. بنابراین باید ساخت و یا تجهیز این مرکز کاملا برنامه دار و ساختار مند باشد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه فرهنگ مرکز مهارت های بالینی را فرهنگی شبیه به کوچ نشینی توصیف و لازمه آن را داشتن امکانات سبک و قابل جابه جایی عنوان کرد: فضاها باید قابلیت استفاده چندگانه داشته باشند و قابلیت چند کاربردی بودن محیط ها موردی است که باید در مرکز مهارت های بالینی لحاظ شود. علاوه بر این تجهیزاتی چون میز، صندلی و .. که در این فضا استفاده می شود باید تا حد امکان سبک و قابل جابه جایی باشند.
گفتنی است بعد از این جلسه حاضرین از مرکز مهارت های بالینی و آسکی دانشکده دیدار کردند ونظرات خود را بیان کردند./ق

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری