محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری و بهداشت باروری برگزار شد

مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری و بهداشت باروری روز دوشنبه 22 مهرماه برگزار شد.

گالری عکس 
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن تسلیت اربعین حسینی، ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری و مامایی تهران را تبریک گفت.
وی خطاب به دانشجویان گفت: اینجا دانشکده ای نیست که رکود و کم انگیزگی در آن معنا شود. سعی کنید پله های ترقی را طی کنید و از دوران ناب و طلایی حضور در دانشگاه علوم پزشکی تهران استفاده کافی را ببرید.  
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران با اشاره به اشتغال به تحصیل50 هزار دانشجوی پرستاری و 9 هزار دانشجوی مامایی در مقاطع مختلف در 192 دانشکده پرستاری و مامایی در سطح کشور گفت: شکر گذار خداوند باشید که در بین 192 دانشکده پرستاری و مامایی کشور در اولین و معتبرترین آن انتخاب شدید.
وی همچنین تعداد اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی در کشور را بالغ بر 2 هزار نفر و موقعیت فعلی دانشکده را
مرهون حضور 60 هیات علمی توانمند دانشکده شامل 34 استادیار، 12 دانشیار، 4 استاد تمام و 7 مربی مجرب دانست.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده را 1356  نفر در دو رشته پرستاری و مامایی عنوان کرد.
وی با اشاره به اشتغال به تحصیل 60 دانشجویان بین الملل از 15 کشور دنیا در دانشکده  از دانشجویان خواست تا با برقراری ارتباط دوستانه با دانشجویان بین الملل از این فرصت برای تبادلات فرهنگی و ارزشی استفاده کنند.
حفظ شئونات دانشجویی، پوشش حرفه ای و الگو بودن برای دانشجویان مقاطع کارشناسی نیز از تاکیدات رئیس دانشکده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود.
وی گفت: شما آینده و الگوی دانشجویان کارشناسی در درس و در رفتار حرفه ای هستید و این الگو بودن باید در منش رفتاری شما دیده شود.

حضور و توضیحات معاونین دانشکده در پانل اول مراسم معارفه
در این پانل دکتر مهناز گرانمایه، مدیر تحصیلات تکمیلی به معرفی اداره تحصیلات تکمیلی و موارد آموزشی و پژوهشی پرداخت و بر اتمام تحصیل در دوره مصوب، انجام امور آموزشی در سامانه سیپاد، اخذ واحد پایان نامه در هر ترم، انتخاب اساتید راهنما از ابتدای ترم دوم تا انتهای ترم سوم، امکان تغییر اساتید راهنما و مشاور برای یک بار در طول دوره پژوهشی و مطالعه آئین نامه ها تاکید کرد.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده همچنین از آغاز به کار میز خدمت الکترونیک در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی خبر داد.
دکتر فاطمه واثق رحیم پرور، معاون پژوهشی دانشکده نیز از برگزاری دومین رویداد ملی کارآفرینی و فناوری مراقبت های مکمل در دوم و سوم آبان ماه خبر داد و این رویداد را فرصتی مناسب برای طراح ایده های نوآورانه و تجاری سازی ایده ها دانست.
مسیر حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم، جذب گرنت های ملی و بین المللی، اختصاص بودجه برای پژوهش براساس دستور العمل ارسالی وزارت بهداشت، راه اندازی سامانه ساتع، مراکز رشد دانشگاه و استقبال از ایده هایی که منجر به خلق ثروت می شوند، ایجاد کمیته ارتباط با صنعت در دانشکده، حل مشکلات دانشکده توسط پژوهش و اختصاص گرنت پژوهشی برای حل مشکلات دانشکده با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، وجود دسترسی به فایل تمام متن کلیه پایان نامه های دانشگاه از سال 85 تاکنون، وجود کتابخانه فرهنگی و ... از دیگر موضوعات مطرح شده توسط معاون پژوهشی بود.
وی تصریح کرد: کارآفرینی مهم ترین شاخصه دانشگاه نسل سوم است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید از الان به فکر ایده و نوآوری برای خلق ثروت باشند.
دکتر اکرم سادات حسینی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده نیز با گلایه از حضور کمرنگ دانشجویان تحصیلات تکمیلی در برنامه های فرهنگی خواستار ارتقای سطح مطالبات دانشجویان تحصیلات تکمیلی از معاونت دانشجویی و فرهنگی شد.
وی با اشاره به محدود شدن مطالبات دانشجویان در سطح خوابگاه و تسهیلات از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواست تا با حضور در فعالیت های فرهنگی و دانشجویی الگوی دانشجویان مقاطع کارشناسی باشند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده در ادامه بر تمرکز بر پاسخگوئی اجتماعی تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی و داشتن تفکر اجتماعی نیاز جامعه است و درخواست معاونت اجتماعی از دانشجویان این است که در فعالیت های اجتماعی حضور و نقش جدی تری داشته باشند.
همکاری با سمن ها از جمله تاکیدات دیگر معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشکده بود.
وی سمن ها را نیازمند توانمندی ها و کمک دانشجویان دانست.
دکتر سادات حسینی از دانشجویان خواست در راستای رشته و گرایش خود انجمن های علمی تشکیل دهید.
وی انجمن ها را بازوهای علمی دانشکده قلمداد کرد و آنها را مسیری برای ارتقای دانشجویان و دانشکده دانست.
تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شرکت در جشنواره های فرهنگی و ورزشی دانشگاهی و کشوری  نیز از دیگر محورهای صحبت معاون دانشجویی و فرهنگی بود.
دکتر خاطره سیلانی، معاون بین الملل دانشکده نیز با اشاره به پیشرو بودن دانشکده از نظر بین المللی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواست تا از آغاز دوره تحصیل با تقویت زبان انگلیسی خود را برای استفاده از فرصت های بین المللی آماده کنند.
استفاده از برنامه Dual degree ، استفاده از تسهیلات دانشگاه برای تقویت زبان انگلیسی دانشجویان، انتخاب استاد مشاور خارجی و ایجاد زمینه برای چاپ مقاله مشترک با مولف خارجی، استفاده از گرنت بین المللی با ارتباط با اساتید خارجی و استفاده از فرصت های مطالعاتی در صورت راه اندازی مجدد از موارد مطرح شده توسط معاون بین الملل بود.
دکتر آرزو راستی، مسئول مرکز پژوهش های دانشجویی دانشکده نیز ضمن توضیح اجمالی درخصوص مرکز از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای تدریس در کارگاه ها دعوت کرد.
وی بر اهمیت کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه های نسل سوم و چهارم، فاصله از آموزش و پژوهش سنتی، برنامه ریزی کارگاه های از ایده تا محصول، تشکیل گروه و شناسایی اساتید دانشگاه های فنی و رفتن به سمت پایان نامه های محصول محور تاکید کرد.
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده ضمن خوشامد به دانشجویان تحصیلات تکمیلی به معرفی دفتر توسعه آموزش به عنوان یکی از شاخه های معاونت آموزشی با مسئولیت دکتر معصومه ایمانی پور پرداخت.
وی دفتر توسعه آموزش را مغز متفکر حوزه آموزش با هدف ارتقا و توسعه آموزش در کنار معاونت آموزشی توصیف کرد.  
معاون آموزشی دانشکده همچنین جشنواره های آموزشی دانشگاهی و کشوری چون شهید مطهری و ابن سینا را فرصتی برای بروز توانایی های دانشجویان در حوزه آموزش دانست و خواستار حضور فعال دانشجویان در جشنواره ها شد.
در ادامه این مراسم مدیران گروه های آموزشی در پانل جداگانه به معرفی گروه وترکیب هیات علمی پرداختند و در پایان دانشجویان دکتری در نشستی صمیمانه با مدیران گروه های آموزشی در جریان نحوه انتخاب استاد راهنما، نحوه انتخاب فیلد تحصیلی قرار گرفتند.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری