محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

مراسم معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی برگزار شد

در جلسه معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی، مدیران گروه های آموزشی به معرفی گروهها و اعضای هیات علمی این گروهها پرداختند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در جلسه معارفه دانشجویان کارشناسی ارشد که روز دوشنبه 5 مهر سال 95 با حضور هیات رئیسه، رابط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده، مدیران گروه های آموزشی و دانشجویان ورودی جدید برگزار شد، دکتر ناهید دهقان نیری، معاون آموزشی دانشکده ضمن خوشامدگوئی به دانشجویان به ارائه تاریخچه ای از شکل گیری دانشکده پرستاری و مامایی پرداخت.
وی ورود اولین دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی به دانشکده را به ترتیب مربوط به سال های 1366 و 1369دانست و از افزوده شدن گرایش های پرستاری در طول زمان و تبدیل این گرایش ها به رشته از سال 1394 سخن گفت.
دکتر دهقان نیری اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی را 51 نفر و تعداد کارشناسان آموزشی را 30 نفر عنوان کرد و از حضور 3 استاد تمام، 4 دانشیار، 28 استادیار و 16  مربی در ترکیب هیات علمی این دانشکده یاد کرد.
معاون آموزشی دانشکده همچنین با اشاره به ظرفیت 65 نفری اعلام شده از سوی دانشکده برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دو رشته پرستاری و مامایی، از پذیرش 97 نفری دانشجویان در این مقطع خبر داد و با  اشاره به برآورد ظرفیت پذیرش دانشجو براساس تعداد هیات علمی و حجم کاری اساتید در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بر هماهنگی و همکاری دانشجویان ارشد تاکید کرد.
وی به ارائه آمار دانشجویان پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد به تفکیک گروه های آموزشی پرداخت و از سهم 17 درصدی دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران از میان کل پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد خبر داد.
دکتر دهقان نیری در پایان اسامی رتبه های برتر ورودی کارشناسی ارشد را نیز اعلام کرد.

رابطه و پیوست بین اندیشه، زبان و رفتار
دکتر محمد علی چراغی، رئیس دانشکده، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری سالروز مباهله پیامبر اکرم (ص) و شکست حصر آبادان، توجه دانشجویان را به ایام مذهبی و ملی جلب کرد و آن را آموزنده دانست.
رئیس دانشکده در ادامه ورود به دانشگاه علوم پزشکی تهران را به دانشجویان و خانواده های آنها تبریک گفت و دانشجویی و استادی در دانشگاه علوم پزشکی تهران را افتخاری بزرگ توصیف کرد. همچنین با قرائت آیه "یسعلونک عن النعیم" به پاسخگوئی در نزد خداوند در مقابل نعمات الهی اشاره کرد.
وی همچنین انسان به علاوه عقلانیت، اخلاقیات و معنویت را انسانی کامل و داشتن فکر منظم، گفتار منظم و رفتار منظم را لازمه انسان کامل شدن دانست و در ادامه بر رابطه بین اندیشه، زبان و رفتار تاکید کرد.
دکتر چراغی بر اهمیت توجه به شعار سال دانشکده "رهبری تغییر و توسعه اثربخش در برنامه چهارساله با هم آوایی گروه های آموزشی"، منشور اخلاقی و سند تعهد حرفه ای تاکید کرد و مشاهده سایت دانشگاه و دانشکده، وزارت بهداشت و معاونت پرستاری را برای دانشجویان حائز اهمیت دانست.
دانشیار گروه پرستاری، مراقبت ویژه و مدیریت، مهارت اندوزی، رفرنس خوانی، آموزش زبان دوم و چند بعدی بودن را برای دانشجویان لازم خواند.

اولویت اخلاق بر علم آموزی
حجت الاسلام و المسلمین شیرعلی پور، رابط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده، روز مباهله را تبریک گفت و نزول آیه "از زنان فرزندان و نفس و جان خودت دعوت کن" بر پیامبر اکرم (ص) و دعوت ایشان از حضرت علی (ع) را بر حقانیت و فضیلت امیر المومنین کافی دانست.
وی با تبریک موفقیت دانشجویان در ورود به عرصه جدیدعلم آموزی گفت: حضرت علی (ع) فرمودند "علم، سلطان است، و اگر کسی آن را به دست بیاورد، دست برتر و تسلط دارد و کسی که آن را به دست نیاورد باید همیشه نسبت به دیگران پایین تر قرار گیرد." شما در تحصیلات تکمیلی نیز دارید در همین جهت گام بر می دارید و انشالله نسبت به دیگران دست برتر از نظر صحبت و کلام داشته باشید.
رابط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده در تاکید بر اولویت اخلاق بر علم آموزی خاطرنشان کرد: باید اخلاق را در درجه اول قرار دهید. انسان اگر عالم دهر هم باشد، چنانچه اخلاق نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد. اگر شما بهترین پرستار از نظر علمی باشید اما اخلاق پرستاری نداشته باشید، فایده ای نخواهد داشت.
وی فعالیت های نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران را نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر و هدفمندتر دانست و با برشمردن اهداف نهاد رهبری دانشگاهها، توسعه و تعمیق آگاهی ها و حقایق اسلامی و انقلابی در مجموعه دانشگاه ها و دانشگاهیان، ایجاد و گسترش فضای معنوی و اسلامی در مجموعه دانشگاه ها، رشد بینش سیاسی در مجموعه دانشگاه، حمایت و هدایت فکری تشکل های دانشجویی، حاکمیت بخشیدن به ارزش های اسلامی و انقلابی در سطوح اداری و اجرایی را از جمله اصلی ترین این اهداف دانست.
 
تعامل با دانشجویان بین الملل
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، معاون بین الملل دانشکده نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشگاهی بین المللی خواند و از اشتغال به تحصیل 28 دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف در دانشکده پرستاری و مامایی خبر داد.
وی به تفکیک آمار دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل را 6 تن در دوره دکتری، 8 تن در دوره کارشناسی ارشد و 10 تن در دوره کارشناسی عنوان کرد و از دانشجویان خواست تا با دانشجویان بین الملل تعامل کرده و در جریان این تعامل به آشنایی و برداشت آنها از فرهنگ، سنت و مردم ایران کمک کنند. همچنین بر اهمیت تقویت زبان دوم در میان دانشجویان تاکید کرد.

دستیابی به شعار دانشکده با همراهی و همکاری دانشجویان
دکتر زیبا تقی زاده، معاون پژوهشی دانشکده بر آموزش جستجو در پایگاه های اطلاعاتی، اولویت های پژوهشی گروه های آموزشی و اطلاع از سیاست ها و راهبردها و فعالیت های معاونت پژوهشی تاکید کرد و با اشاره به شعار سال دانشکده دستیابی به تغییر و توسعه اثربخش را نیازمند همراهی و همکاری دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانست. 
معاون پژوهشی همچنین از چاپ 550 عنوان مقاله توسط دانشجویان با کمک اعضای هیات علمی در بهترین مجلات خبر داد و از دانشجویان خواست در پایان نامه ها و مقالات خود به آنها استناد کنند.
وی با اشاره به فعالیت های دانشگاه و دانشکده در ارتباط با صنعت، از دانشجویان خواست تا طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های خود را مرتبط با صنعت تعیین کنند.
دکتر تقی زاده در ادامه به عنوان معاون مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی به ارائه توضیحاتی درخصوص این مرکز پرداخت.

تقارن صدور ابلاغ معاونت اداری و مالی با مراسم معارفه دانشجویان
هادی سیف نیز که در همان روز معاونت اداری و مالی دانشکده را از عباس هوشمند بهابادی تحویل گرفته بود، از تقارن صدور ابلاغ معاونتش با مراسم معارفه دانشجویان و حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد.
معاون اداری و مالی دانشکده همچنین به تن داشتن لباس مراقبت از بیماران و آموزه هایش از دانشکده پرستاری و مامایی را باعث شادمانی و افتخار دانست.
در قسمت انتهایی این مراسم نیز مدیران گروه های آموزشی به معرفی خود و اعضای هیات علمی و آموزشی گروه مربوطه پرداختند. 

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری