محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

در دانشکده پرستاری و مامایی صورت گرفت:

نشست آمادگی در برابر زلزله

به مناسبت بزرگداشت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، نشست آمادگی در برابر زلزله روز سه شنبه 11 دی ماه برگزار شد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در این نشست که با حضور دکتر مداح، اعضای هیات رئیسه دانشکده، اعضای سامانه فرماندهی حادثه ICS دانشکده، مدیران گروه¬های آموزشی، تنی چند از اعضای هیات علمی و تعدادی از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری برگزار شد؛ توضیحاتی در رابطه با زلزله، اقدامات قابل اجرا جهت افزایش آمادگی در روبرویی با زلزله، کاهش خطرات ناشی از وقوع زلزله از قبیل مقاوم¬سازی و ایمن-سازی غیرسازه¬ای، پناه¬گیری حین و پس از زلزله در امکان مختلف مانند داخل و خارج از منازل و فضاهای عمومی توسط دکتر عباسی ارائه شد.

در ادامه پس از انجام پرسش و پاسخ و تبادل نظر در خصوص ایمنی و آمادگی فردی جهت روبرویی با زلزله؛ در خصوص سیستم هشدار اولیه و ساختار فرماندهی حادثه طراحی شده در دانشکده توضیحاتی ارائه شد.

در پایان براساس سناریوی از پیش طراحی شده، با هدف ارزیابی میزان آشنایی اعضای حاضر در دانشکده با مسیرهای خروج اضطراری و نقاط تجمع امن داخل دانشکده، میزان آمادگی تیم¬های اطفای حریق دانشکده، میزان آشنایی اعضای ICS با وظایف خود و ارزیابی برنامه خروج اضطراری دانشکده، تمرین خروج اضطراری انجام شد.

خبرنگار: شیما سادات عطری 

عکاس: حسین اکبریان 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری