محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

تاکید بر اجرای طرح های خودمراقبتی در جامعه دانش آموزان، اولیا و مربیان

نشست سه جانبه دانشکده پرستاری و مامایی تهران، انجمن پرستاری ایران و کارشناسان مسئول سلامت و تندرستی آموزش و پرورش برگزار شد

جلسه کارشناسان مسئول سلامت و تندرستی مناطق 19 گانه آموزش و پرورش تهران صبح روز دوشنبه 21 مهر 97 به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی تهران و با حضور رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

گالری عکس
دکتر فاطمه نوغانی، معاون اداری و مالی دانشکده ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این جلسه بر اهمیت نقش معلمان بر تربیت نسل آینده تأکید کرد و گفت: هرگز دانشگاهی به باروری نمی‌رسد مگر این‌که معلمین و متعلمین در آموزش‌وپرورش نقش سازنده‌ی خود را داشته باشند.
وی ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه و مقام معلمین اظهار داشت: ما به‌عنوان دانشگاه مفتخریم که در کنار گروه سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش قرارگرفته‌ایم که باارزش والای شخصیتی که دارند بچه‌ها را از پیش‌دبستانی آموزش می‌دهند.
این دکترای روانشناسی و دانشیار گروه آموزشی روان پرستاری دانشکده همچنین با اشاره به شکل‌گیری تربیت کودک تا سن هفت‌سالگی و در دوران مدرسه تصریح کرد: بازتاب تربیت این بچه‌ها در دانشگاه به ما می‌رسد؛ و هرگز ارزش کارمان به‌اندازه آموزش‌وپرورش نخواهد بود.
معاون اداری و مالی دانشکده ضمن اشاره به همکاری مداوم گروه آموزشی سلامت جامعه و سالمندی دانشکده با آموزش‌وپرورش؛ آمادگی دانشکده را برای همکاری همه‌جانبه با آموزش‌وپرورش اعلام کرد و گفت: هر همکاری که از دست ما بربیاید انجام می‌دهیم و این برای ما هم ارزش مادی و هم ارزش معنوی دارد. 
سعید ملکشی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره آموزش‌وپرورش نیز ضمن قدردانی از همکاری انجمن پرستاری ایران و دانشکده پرستاری و مامایی؛ ابراز امیدواری کرد که این نشست مقدمه‌ای برای عملیاتی کردن برنامه‌هایی برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان مناطق 19 گانه تهران باشد.
وی گفت: ما بیش از یک‌میلیون دانش‌آموز و 60 هزار فرهنگی داریم؛ با احتساب اولیاء دانش آموزان گروه هدف ما به 5 میلیون نفر می‌رسد که بستر بسیار خوبی است برای این‌که فرهنگ خود مراقبتی و سلامت در بین آحاد جامعه در مدارس پیگیری شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه مقدماتی با انجمن پرستاری ایران؛ محوریت طرح را آموزش مقدماتی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی برای دانش آموزان، اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش و تغذیه سالم عنوان و ابراز امیدواری کرد که این طرح با برنامه منظم و مدون و با همکاری کارشناسان و شورای سلامت در مدارس با بازدهی مطلوب همراه باشد.
ملکشی افزود: ایمنی وامداد از شاخص‌هایی است که در سند تحول ارائه‌شده است؛ با توجه به این‌که شهر تهران گسل‌هایی دارد و مسئله زلزله نیز بسیار مهم است؛ نیاز است که هر شخص بتواند بدیهیات مربوط به ایمنی و امداد را بداند و این‌که این مسئله از دانش آموزان و والدین شروع شود، اهمیت زیادی دارد.
وزیرزاده، مدیر مرکز آموزش انجمن پرستاری ایران نیز ضمن تشکر از دانشکده پرستاری و مامایی تهران برای میزبانی و همراهی با این طرح بر اهمیت نقش پرستاران بهداشت جامعه و استفاده از تخصص آن‌ها در این طرح تأکید کرد.  
دکتر شهرزاد پاشایی پور؛ مدیر گروه سلامت جامعه و سالمندی دانشکده ضمن معرفی اجمالی از دانشکده پرستاری و مامایی تهران، شمه‌ای از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود در دانشکده را ارائه داد.
وی ضمن اشاره به همکاری‌های گذشته و جاری دانشکده با آموزش‌وپرورش شهر تهران؛ ابراز امیدواری کرد که این جلسه فرصتی برای افزایش تعاملات مؤثر بین دانشکده و آموزش‌وپرورش باشد.
مدیر گروه سلامت جامعه و سالمندی دانشکده همچنین ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی جامعه را مأموریت دانشکده دانست و از لزوم تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در همه ابعاد سخن گفت.
دکتر پاشایی پور همچنین در ادامه از مراکز درمانی، سراهای محله، مدارس، مهدکودک‌ها، خانه‌های سالمندان، فرهنگسراها، مراکز توان‌بخشی و بازپروری، مراکز ارائه خدمات مراقبت در منزل، خانه‌های سلامت و .. به‌عنوان فضاها و عرصه‌های اختصاصی مورد فعالیت گروه سلامت جامعه و سالمندی نام برد.
وی ضمن اشاره به اولویت‌های پژوهشی گروه‌های آموزشی دانشکده از فرصت‌های موجود برای همکاری‌های مشترک درزمینه پروژه‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و خدماتی سخن گفت. 
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری