محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

نشست صمیمانه هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی با کارکنان به مناسبت بزرگداشت روز کارمند و آغاز سال تحصیلی جدید

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بر احساس رضایت از محیط کار و انتقال حال خوب و انرژی مثبت به دانشجویان و ارباب رجوع تاکید کرد.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛ از همکارانی که دیگر در میان دانشکده نیستند یاد و برای شادی روح آنها فاتحه ای قرائت کرد.
وی با تبریک بزرگداشت روز کارمند این جلسه را فرصتی برای گفتمان صمیمانه بین کارکنان و هیات رئیسه دانست و هدف از برگزاری این دورهمی را تلاش برای آغاز سال تحصیلی جدید با حال خوب و ارتقای حس همدلی در سازمان عنوان کرد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی با اشاره به گذراندن تقریبا نیمی از عمر کاری هر انسان در محل کار بر احساس رضایت از در کنار هم بودن و انتقال حال خوب و انرژی مثبت به دانشجویان و ارباب رجوع تاکید کرد.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران با اشاره به رتبه اول دانشکده در جذب دانشجو در سطح دانشگاه خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد دانشجو را امسال ما در سطح دانشگاه داریم و تا دو هفته دیگر 190 نفر به خانواده هزار و 130 نفری ما اضافه می شوند که ارائه خدمت به این جمعیت نیاز به همدلی و پشتیبانی دارد.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با تاکید بر اهمیت نقش کارکنان به عنوان کارگزاران دانشکده گفت: کارمندان چشم و چراغ ما و در واقع کارگزاران اصلی دانشکده هستند و بدون حضور و کار آنها کار دانشکده نمی چرخد.
وی افزود: ما همه با هم یک خانواده و واحد هستیم و جدایی بین هیات رئیسه و رئیس دانشکده با کارمندان وجود ندارد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی ابراز امیدواری کرد که دانشکده بتواند در برنامه های آتی مشارکت کارکنان را در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات داشته باشد: باید سعی کنیم هر جا ضعف و کوتاهی هست با هم حلش کنیم؛ یک راه این است که نظرخواهی ها را بیشتر کنیم و شما در این نظرخواهی ها مشارکت کنید.
وی تصریح کرد: ما به دنبال کار کیفی هستیم و نمی خواهیم کارمندان از نظر فیزیکی و کمی ساعت بیشتری را در دانشکده فعالیت کنند. با اتخاذ یک رویکرد جدید در سیستم ممکن است کار به خوبی انجام شود و وقت کارمندان نیز کمتر هدر شود.
وی خطاب به کارکنان گفت: ما هم در هیات رئیسه تلاش می کنیم اتفاقات خوبی برای شما رقم بخورد و توقع هم داریم که شما در امور دانشکده همکاری بیشتری داشته باشید و راهکارها و نظرات خود را راحت بیان کنید.
وی با اشاره به تلاش هیات رئیسه برای توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی کارکنان گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی شدید دانشگاه و کشور تدابیری اندیشیده شده و تلاش شده تا وضعیت کارکنان تحت الشعاع قرار نگیرد. اگر کارانه ماهانه شده است این وظیفه ما بوده است که به اعضای خانواده و کارگزارانمان رسیدگی کنیم و آنچه انجام شده وظیفه ما بوده و هیچ منتی هم سر آن نیست.
وی توضیح داد: با وجود کاهش 18 درصدی بودجه دانشکده اما تلاش کردیم دریافتی اضافه کاری همکاران کاهش نیابد.
وی با اشاره به تنظیم تعطیلات تابستانی با توجه به تقاضای کارکنان گفت: اگر تعطیلات براساس میل شما تنظیم شده است به خاطر این بود که شما حال بهتری پیدا کنید و اول سال را با انرژی شروع کنید و آن را به سیستم منتقل کنید.
رئیس دانشکده همچنین از برگزاری نشست های مشترک با نماینده صنفی کارکنان در طول سال سخن گفت و خواستار برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان جدید شد.
دکتر نیکبخت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه عمرانی در دانشکده از تخلیه 350 تن ایزوگام از سقف ساختمان پرستاری خبر داد و گفت: بیش از 70 سال پیش که ساختمان پرستاری ساخته شده است هر سال یک ایزوگام روی پشت بام آن شده است؛ روی سقف ساختمان  25 سانتی متر آسفالت و ایزوگام انباشته شده بود که بسیار خطرناک بود و در تابستان امسال با یک کار سنگین برداشته شد.
وی همچنین از مکاتبه دانشکده برای تخصیص تسهیلات بانکی با شرایط مناسب برای کارکنان و جمع آوری تین کلاینت ها و تجهیز تمامی کلاسها به لپ تاپ خبر داد.  
رئیس دانشکده ابراز امیدواری کرد که کارکنان در سال تحصیلی پیش رو با حال خوب و شادی و عشق به محیط کار و همکاران هر روز سرکار حاضر شوند.
وی همچنین از کارکنان خواست تا نظرات و ایده های خود درخصوص رفع مشکلات و چالش ها را طرح کنند و یا مشخصات کارمند نمونه را طرح کنند و به بهترین مورد جایزه تعلق گیرد.
عباس نیکبخت، نماینده کارکنان دانشکده ضمن تبریک روز کارمند؛ از کارکنانی که روزی در جمع دانشکده بودند و الان نیستند، یاد کرد.
وی برگزاری نشست با کارکنان در اولین روز هفته را نشان دهنده نگاه مثبت مجموعه هیات رئیسه به کارمندان دانست و آن را به فال نیک گرفت و خواستار برگزاری جلسات مشترک با کارکنان به شکل مثبت و مستمر و شنیده شدن نظرات کارکنان شد.
عباس نیکبخت از اتفاقات رخ داده در بخش مالی و اداری دانشکده، اضافه کار، کارانه و تعطیلات تابستانی تقدیر کرد.
اختصاص یک روز مرخصی پاداش برای روز تولد، دریافت تقدیرنامه از رئیس دانشکده برای ارزشیابی سالیانه، تاسیس صندوق قرض الحسنه برای کارکنان دانشکده، نیم بها کردن بلیط استخر برای کارکنان دانشکده، تمهیدات لازم برای شرکت در کلاس های ورزشی در ساعت کاری، فراخوان مشکلات و چالش های دانشکده و دریافت پیشنهاد برای رفع آنها از سوی کارکنان، افزایش دوره های آموزشی برای کارکنان، انتخاب کارمند نمونه برای هر شش ماه در کل دانشکده و  هر ماهه در واحدها با اختصاص معیارها و براساس راندمان کاری کارمندان، تغییر، تحول و نوآوری برای تغییر الگوپذیری و الگوهای جا افتاده از سالیان گذشته، برگزاری کارگاه مدیریت منابع انسانی برای مدیران میانی، بررسی پیشنهادات در داخل دانشکده، ایمنی و سلامت کارکنان و استاندارد بودن صندلی کارکنان، اطفای حریق واحدها، تاکید بر رعایت منشور مشتری مداری و عدم تاخیر در انجام کار ارباب رجوع، رای زنی با بانک ها برای پرداخت وام با سود کمتر، راه اندازی مرکز مشاوره پرستاری و مامایی با کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان برای درآمد زایی دانشکده و ایجاد سالن امتحانات برای تسهیل در برگزاری امتحانات و ... از جمله نظرات مطرح شده در این نشست بود.
دکتر فاطمه نوغانی، معاون اداری و مالی دانشکده با اشاره اجرایی شدن سیاست درهای باز در دانشکده گفت: خوشبختانه با این سیستم همه می توانند به راحتی بیایند و مشکلات و مسائل خودشان را مطرح کنند.
وی با اشاره به تلاش دانشکده در تامین کارکنان گفت:  اولویت ما انجام وظیفه است؛ شرایط ما خیلی شرایط مساعدی نیست اما با همین شرایط نامساعد سعی کردیم اگر امکانات و تسهیلاتی وجود دارد به کارکنان اختصاص بدهیم. دست ما برای هیچ نوع پرداختی باز نیست؛ اما فکر می کنیم یک خانواده هستیم و باید به هم کمک کنیم و این وظیفه است.
خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری