محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

نشست صمیمانه هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی با گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی

رئیس دانشکده اعضای هیات علمی و آموزشی را مهم ترین سرمایه دانشکده دانست.

گالری عکس 

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده در نشست هیات رئیسه با گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی حضور دو مدیر در سطح دانشگاه و تعداد مدیران داخلی را ظرفیت خوبی برای گروه دانست که باید از  آن بهره برد.
رئیس دانشکده هدف از این جلسه را دیدار و گفتگو با اعضای هیات علمی و آموزشی گروه های آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمانی است و اگر نیروی انسانی با انگیزه باشد خروجی سیستم  خروجی با کیفیتی خواهد بود. ما اگر از نظر منابع مالی هم در حد اعلا باشیم اما نیروی انسانی هم راستا با اهدافمان نباشد به نتیجه نخواهیم رسید.
وی گروه پرستاری داخلی جراحی را یکی از سرمایه های دانشکده توصیف کرد و اظهار داشت: هویت دانشکده به گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی و آموزشی است؛ گروه هایی که اگر هم راستا با اهداف دانشکده باشند کار پیش خواهد رفت و اگر انگیزه آنها کم شود و یا با اهداف با همسو نباشد اشکال از مدیریت است و باید بررسی شود.
وی در ادامه گزارشی از وضعیت مالی، اعتبارات، راه اندازی سالن آمفی تئاتر به نام خانم دکتر مداح، راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک دانشکده، تکمیل و تجهیز مرکز مهارت های بالینی و ... ارائه داد.
وی کارایی یک گروه را منوط به توانمندی مدیریت آن دانست و گفت: گروه بعد از حضور دکتر غیاثوندیان تحرکی جدی به خود گرفته است و خانم دکتر غیاثوندیان با این که وظایف سنگینی در ستاد دارند؛ اما حقیقتا حضور فعال و تاثیرگذار در گروه دارند.
رئیس دانشکده ضمن اشاره به جذب نیروی هیات علمی در قالب نیروی پیمانی و یا در قالب فراخوان تعهد خدمت بر لزوم دقت و انتخاب معیارهای سختگیرانه برای جذب هیات علمی در گروه های آموزشی تاکید کرد.
دکتر شهرزاد غیاثوندیان، مدیر گروه داخلی و جراحی ضمن قدردانی برگزاری جلسات مشترک هیات رئیسه و گروه های آموزشی این جلسات را ابتکاری بسیار خوب و مثبت در هیات رئیسه جدید دانست و از آن قدردانی کرد.
وی گفت: ما جز اولین گروه های مصوب دانشکده هستیم؛ گروه داخلی جراحی از سال 66 مصوب شده است و نزدیک به 30 سال است که گروه به کارش ادامه می دهد. خوشبختانه گروه به دستاوردهای خوبی رسیده است اما با این حال ما جای خودمان را خیلی مطلوب نمی دانیم و باید خیلی کارها در سطح دانشگاه و فراتر انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: گروه ما حاوی بسیاری از ارزش ها است  که باید به نسل های بعد انتقال پیدا کند.
دکتر غیاثوندیان گفت: در گروه ما جای کار بسیار زیاد است و زمان نیز فرصتی طلایی است؛ هیات رئیسه کاملا همراه داریم و رویکرد دانشکده رویکردی مثبت است. اگر از این فرصت استفاده نکنیم فرصت سوزی کرده ایم.
مدیر گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی با ارائه شناسنامه بیلان گروه گفت: گروه ما گروه خوبی است و همکاران ما در گروه دلی کار می کنند و بیش از آنچه سهم گروه است کار می کنند. ما در گروه 25 نفر پرسنل داریم که 23 نفر از آنها در حال حاضر مشغول فعالیت هستند؛ از این میزان 11 نفر آموزشی هستند. ضمن این که خیلی از اساتید گروه ما در بخش های اجرایی هستند که بخشی از واحدهای موظفی شان به دیگران سپرده می شود.
وی شمار واحدهای ارائه شده در گروه داخلی جراحی را  265 واحد تخصصی بدون احتساب واحدهای پایان نامه عنوان کرد و گفت:  از مجموع واحدهای ارائه شده در گروه 149 واحد توسط اعضای هیات علمی گروه تدریس شده و 28 واحد نیز توسط 48 دانشجوی کارشناسی ارشد و 25 دانشجوی دکتری ارائه شده است. 88 واحد از مجموع واحدهای ارائه شده تنها توسط 9 نفر تخصصی پرستاری تدریس شده است. اعضای هیات علمی علوم پایه نیز واحدهای تمام دانشکده را پشتیبانی کرده اند.
دکتر غیاثوندیان روند جذب و خروج هیات علمی از گروه را یکسان دانست و گفت: هر کسی از گروه رفته است جایگزینش امده است اما هیچ رشدی صورت نگرفته است در حالی که تعداد دانشجویان در سال های اخیر رشد زیادی داشته است.
او در مورد وضعیت پژوهشی گروه اظهار داشت: متاسفانه در گروه نقشه واحدی که نیاز پژوهشی منطقه تحت پوشش دانشگاه ما را نشان دهد وجود ندارد و من نگران هستم که تحقیقات و پژوهش های ما تناسب با نیاز جامعه نداشته باشد. باید عناوین پایان نامه ها و تحقیقات انجام شده را دسته بندی کنیم و ببینم که اولویت های پژوهشی ما تا چه میزان با نیازها و مسائل جامعه ما تناسب دارد.
بحث رفتار حرفه ای و پوشش حرفه ای نیز از تاکیدات مدیر گروه پرستاری داخلی و جراحی بود. دکتر غیاثوندیان تاکید کرد:  بحث رفتار حرفه ای و پوشش حرفه ای کماکان از مطالبات دانشگاه و دانشکده از گروه ها بوده است و هدف ما تغییر رفتار است و برای رسیدن به این هدف باید میزان تاثیر رفتار و پوشش حرفه ای در نمره کلی دانشجو قابل توجه باشد.
دکتر روددهقان، مسئول مرکز مهارت های بالینی دانشکده نیز از برگزاری تور مرکز مهارت های بالینی برای آشناسازی با امکانات مرکز با حضور اعضای هیات علمی و آموزشی در چهارم تیرماه خبر داد.
شناسایی اولویت های پژوهشی سازمان های دیگر برای اخذ گرنت، به اشتراک گذاری تجارب و انجام کارهای تیمی پژوهشی، آسانسور ساختمان پرستاری، بالا بودن تعداد دانشجویان در کلاس ها و ظرفیت پایین فضاهای آموزشی، منطبق سازی و بازنگری کریکولوم های آموزشی برای دانشجویان بین الملل از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
خبرنگار: شیما سادات عطری 
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری