محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

نشست مشترک هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی و مسئولین کانون هموفیلی ایران و مرکز درمان جامع هموفیلی ایران

هیات رئیسه دانشکده روز دوشنبه 4 تیرماه با مسئولین کانون هموفیلی ایران و مرکز درمان جامع هموفیلی ایران دیدار کردند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ در این دیدار که با حضور اعضای هیات رئیسه، دکتر سادات زاده قائم مقام کانون هموفیلی ایران، دکتر عزیزی رئیس مرکز درمان جامع هموفیلی ایران و دکتر محمد رضا بقائی پور مسئول فنی کلینیک و متخصص کودکان و فلوشیپ هموفیلی صورت گرفت؛ دکتر عزیزی رئیس مرکز درمان جامع هموفیلی ایران ضمن استقبال از تعامل با دانشکده پرستاری و مامایی تهران  ابراز امیدواری کرد که از توانمندی دانشکده برای حضور پرستاران، ماماها و دانشجویان در سمینارها و برنامه های آموزشی مرکز با موضوع اختلالات انعقادی استفاده شود.
دکتر سادات زاده قائم مقام کانون هموفیلی ایران نیز ضمن اشاره به سبقه شکل گیری این کانون؛ مشکلات زنان با اختلالات انعقادی را از اولویت های این مرکز در سال جاری عنوان کرد و این موضوع را بستری مناسب برای تعامل و همکاری با دانشکده پرستاری و مامایی در زمینه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای پرستاران و ماماها و انجام پایان نامه ها با اولویت مرکز هموفیلی دانست.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع زنان و اختلالات انعقادی؛ خواستار همکاری دانشکده برای تشکیل یک تیم متشکل از دانشجویان پرستاری و مامای برای همکاری با کانون شد.
دکتر عزیزی هم خاطرنشان کرد: ماماها خط مقدم خدمت رسانی به خانم ها هستند و بنابراین اگر آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند بی شک می توانند در ارجاع دهی بیماران درست و سریعتر انجام خواهد شد.
رئیس مرکز درمان جامع هموفیلی ایران همچنین تدوین دستور العمل پرستاری در اورژانس در بیماران هموفیلی با همکاری اساتید دانشکده و وزارت بهداشت به عنوان پروتکل مشترک و مصوب برای تمامی مراکز درمانی  را هم از دیگر موارد قابل تعامل بین مرکز و دانشکده دانست.
او با اشاره به نامگذاری هفته اول مرداد ماه به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی؛ از اساتید و دانشجویان دانشکده در برگزاری برنامه های مرتبط با  این هفته دعوت به همکاری کرد.
دکتر مدرس، معاون پژوهشی دانشکده نیز ضمن استقبال از همکاری با مرکز هموفیلی گفت: ما در مقطع کارشناسی ارشد رشته مامایی جامع نگر را داریم و یکی از وظایف دانشجویان ما تعامل با NGO هاست و دانشجویان می توانند در زمینه تخصصی خودشان با مراکز همکاری کرده و بخشی از وظایفشان را آنجا انجام دهند.
دکتر گرانمایه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده با ابراز خرسندی از ارتباط ایجاد شده از ورود دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به عرصه های متنوع کارآموزی در تعامل با مرکز هموفیلی ایران استقبال کرد.
وی همچنین برای برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای مشترک اعلام آمادگی کرد.
دکتر سادات حسینی معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی و عضو هیات علمی گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان  هم همکاری با مرکز هموفیلی ایران را موقعیت مناسبی برای آموزش، شناسایی و پژوهش دانشجویان کارشناسی ارشد کودکان و نوزادان قلمداد کرد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ضمن استقبال از تعامل با این مرکز بر تعیین زمینه های اختصاصی همکاری در قالب تفاهم نامه مشترک فی مابین تاکید کرد.
وی همچنین تدوین فلوشیپ تخصصی برای پرستاری و مامایی در تعامل و همکاری مشترک دو طرف با مجوز وزارت بهداشت در سطح کشوری و هماهنگی با سازمان بهداشت جهانی در سطح منطقه را از دیگر زمینه های بین المللی ممکن همکاری دانست.

خبر و عکس: شیما سادات عطری

 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری