محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

هایده نکته دان: آرزو دارم روزی بیاید که کسی در کشور بیمار نباشد

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی 28 تیرماه در جلسه هیات رئیسه دانشکده حكم بازنشستگي هایده نکته دان، مدیر گروه آموزشی پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی را تقدیم وی کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي؛ در جلسه هيات رئيسه اي كه روز دوشنبه 28 تیرماه با حضور اعضای هیات رئیسه و مدیر گروه پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی برگزار شد؛ دكتر محمدعلي چراغي رئیس دانشکده ضمن قرائت متن نامه دکتر امینی، مشاور عالی ریاست دانشگاه و قرائت و تقدیم حكم بازنشستگي هایده نکته دان؛ وی را انسانی ویژه و مایه افتخار دانشکده توصیف کرد.
دکتر چراغی با اشاره به تعریف مرسومش درخصوص انسان گفت: من واقعا تعریف انسان به توان هر چه بیشتر عقلانیت و هر چه بیشتر معنویت را در وجود ایشان دیدم و مصادیقش را تک به تک تجربه کردم. ایشان انسانی دارای اخلاقیات بسیار والا و ضریب معنویت بسیار بالا هستند. 
رئیس دانشکده همچنین مسئولیت پذیری، تعهد حرفه ای و جانشین پروری را از دیگر خصیصه های شاخص او قلمداد کرد.
وی در ادامه از نقش مشاوره ای نکته دان در تمامی زمینه ها بدون حب و بغض و از روی خیرخواهی و مصلحت اندیشی برای دانشکده به عنوان یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد وی یاد کرد. 
دکتر چراغی گفت: دانش قدرت آفرین است و علم نافع عین قدرت است؛ و علم نافع زمانی اتفاق می افتد که دانش انسان نمود بیرونی پیدا کند.
وی همچنین با یادآوری از نقش فعال و چشمگیر هایده نکته دان در برگزاری سالانه هفته سلامت دانشگاه وی را انسانی متمایز و با انگیزه در ارائه خدمت بی چشمداشت و بی منت در راه پاسخگوئی اجتماعی دانست.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با تاکید بر نقش اساتید دانشگاه در دوران بازنشستگی در راستای تعهد به جامعه و مسئولیت در قبال حرفه؛ معاونت پرستاری وزارت بهداشت را دارای ظرفیت های مناسبی برای حضور اساتید پرستاری بعد از اتمام دوره خدمت رسمی و فضایی مناسب برای ارائه مشاوره ها و ماندگار ماندن در عرصه پرستاری کشور دانست.
دکتر ناهید دهقان نیری، معاون آموزشی دانشکده ضمن تبریک ورود به دوران بازنشستگی، هایده نکته دان را انسانی زحمت کش، دقیق و منضبط خواند و ابراز امیدواری کرد که دوران بازنشستگی دورانی همراه با سلامت برای او باشد.
دکتر زیبا تقی زاده، معاون پژوهشی دانشکده نیز تعهد و کار کردن با عشق را از ویژگی های بارز هایده نکته دان دانست و با اشاره به آغاز برنامه هفته سلامت در دانشکده با وجود وی، ابراز امیدواری کرد که این برنامه به عنوان یادگار این استاد همچنان در سال های آینده پایدار بماند.
عباس هوشمند بهابادی، معاون اداری و مالی دانشکده نیز هایده نکته دان را انسانی دلسوزی، با انگیزه کاری بالا و بدون چشمداشت توصیف کرد.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، معاون بین الملل دانشکده نیز ارائه مواضع روشن براساس اصول و مصلحت اندیشی برای سازمان را از خصایل این استاد برشمرد و از پافشاری اش بر واقعیت طلبی و اصول مبتنی بر حقیقت به نیکی یاد کرد. 
هایده نکته دان، مدیر گروه بهداشت جامعه و سالمندی نیز با یادآوری از خاطرات بیشماری که از حضور طولانی مدتش در دانشکده پرستاری و مامایی داشت؛ گفت: من از 13 سالگی به این دانشکده آمدم و حالا که دارم از اینجا می روم احساس می کنم دلم برای این دانشکده و آدم هایش تنگ می شود. من با صحنه های خوب و بد اینجا زندگی خواهم کرد.
او با آرزوی آمدن روزی که هیچ کس در کشور بیمار نباشد؛ بر انجام مراقبت و پرستاری از یکدیگر در دوران سلامت تاکید کرد.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت ایجاد حس مسئولیت پذیری و تعهد در دانشجویان اظهار داشت: اگر بتوانیم در ایامی که تدریس می کنیم تعهد و مسئولیت پذیری را در دانشجوهایمان ایجاد کنیم، هنر کرده ایم./ق

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری