محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

با حضور معاون بین الملل دانشگاه صورت گرفت

هماهنگی برای راه اندازی رشته پرستاری و مامایی در سلیمانیه عراق

جلسه هماهنگی راه اندازی رشته پرستاری و مامایی در سلیمانیه عراق برگزار شد.

گالری عکس1
گالری عکس2
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، در این جلسه که دوشنبه 21 فروردین ماه در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد، دکتر علی عرب خردمند، معاون بین الملل دانشگاه با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی (ع) از همکاری مجموعه دانشکده پرستاری و مامایی در برنامه های بین المللی دانشگاه قدردانی کرد.
وی با اشاره به گشایش دفتر دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه سلیمانیه عراق با رویکرد گسترش ارتباطات علمی بین‌المللی، بر اهمیت حضور دانشگاه علوم پزشکی تهران در فعالیت های برون مرزی در زمینه های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.
دکتر خردمند، توسعه روابط آموزشی را ماموریت اصلی معاونت بین الملل دانست و راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در سلیمانیه را افق آینده دانشگاه توصیف کرد.
معاون بین الملل دانشگاه با تاکید بر لزوم نیازسنجی و ارائه بسته پیشنهادی براساس نیازهای دانشگاه سلیمانیه تصریح کرد: ما در یک فضای رقابتی کار می کنیم و باید برای استقرار و ادامه همکاری ها و  تعاملات علمی با توجه به نیازهای سلیمانیه پیش برویم.
دکتر عرب خردمند با اشاره به کمبود تعداد پرستار به تخت بیمارستانی در کشور عراق و لزوم راه اندازی رشته پرستاری و مامایی در سلیمانیه گفت: با وجود بخش های بیمارستانی مجهز در بخش دولتی و خصوصی، این کشور با کمبود نیروی پرستار روبرو است. در حال حاضر 116 دانشجوی کارشناسی پرستاری در دانشگاه سلیمانیه مشغول تحصیل هستند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران می توان این تعداد را افزایش داد.
وی همکاری در پروژه های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی، مدرسه تابستانی و دوره های آموزشی کوتاه مدت را از دیگر زمینه های همکاری دو دانشگاه عنوان کرد.
دکتر عرب خردمند همچنین از برنامه دانشگاه سلیمانیه برای راه اندازی رشته مامایی سخن گفت و خواستار همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران شد.
مسئولین دانشکده پرستاری و مامایی نیز در این جلسه که با حضور معاونین آموزشی و پژوهشی معاونت بین الملل دانشگاه، اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه های آموزشی دانشکده برگزار شد، همکاری خود برای راه اندازی رشته مامایی در دانشگاه سلیمانیه عراق را اعلام کردند. همچنین دکتر مریم مدرس، مدیر گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان، برنامه پیشنهادی گروه مامایی جهت راه اندازی رشته مامایی در دانشگاه سلیمانیه عراق را ارائه داد.
معاون بین الملل دانشگاه در حاشیه این جلسه از سالن آمفی تئاتر، مرکز مهارت های بالینی، دپارتمان معاونت بین الملل، سلف غذاخوری و رختکن دانشجویان، آزمایشگاه، آسکی، سالن سمعی و بصری و کلاس های آموزشی بازدید کرد.
وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد دانشکده پرستاری و مامایی در زمینه زیر ساخت های مورد نیاز آموزشی، جهت تکمیل پروژه های در دست ساخت دانشکده، علی رغم محدودیت های مالی موجود، قول مساعدت داد.  

خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری