محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

همایش امامت و ولایت با حضور دانشجویان ورودی جدید کارشناسی پرستاری و مامایی برگزار شد

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي تهران:رئيس دانشكده پرستاري و مامايي دانش در پرستاري و مامايي را دانشي مترتب بر ابعاد سلامت توصيف كرد.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پرستاري و مامايي، همايش امامت و ولايت با حضور دانشجويان ورودي جديد كارشناسي پرستاري و مامايي 11 مهرماه برگزار شد. 
دكتر محمد علي چراغي، رئيس دانشكده ضمن تبريك عيد ولايت؛ ابراز اميدواري كرد كه دانشجويان در مسير الگو مداري انسان كامل كه مسيري روشن است گام بردارند. نگاه و حركت ما بايد من الله، الی الله و فناء في الله است.
وي ادامه داد: ما شيعه ها حضرت علي (ع) را به عنوان الگو داريم؛ هر غير شيعه اي هم اگر بخواهد انسان كاملي را دنبال كند، آن انسان كامل و الگو حضرت علي (ع) است كه تجلي اسماء الهي در وجود وي است.
دكتر چراغي اذعان كرد: اگر بخواهيم علي شويم و در مسير آن حضرت حركت كنيم؛ بايد اسماء الحسني را هر روز مرور كنيم و بگوييم چقدر اين اسماء در ما وجود دارد و دوست داريم كه چقدر در ما متجلي شود. بايد بدانيم كه تجلي اين اسماء چه نمود بيروني مي تواند داشته باشد تا براساس آن نمود بيروني خود را بسنجيم.
وي ادامه داد: اوج اين خواهش در شب هاي قدر است كه در ارزيابي خودمان به اين مي رسيم كه چقدر رحمان، رحيم، ستار، كريم و .. هستيم و چقدر نيستيم.
وي علي وار حركت كردن، رفتار كردن و علي وار گفتمان كردن را تضميني براي راه رسيدن به الگوي انسان كامل دانست و گفت: شما قدري از راه را خوب طي كرده ايد. بايد به خودتان بباليد كه جز آدم هاي خاص جامعه بوديد كه تلاش كرديد و لطف خداوند شامل حال شما شده است كه امروز در دانشگاه باشيد و عليمي خداوند شامل شما شود.
رئيس دانشكده پرستاري و مامايي همچنين با اشاره به رتبه هاي برتر دانشجويان در كنكور سراسري گفت: شما جز رتبه هاي برتر كنكور و از 70 درصد رتبه هاي بالاي رشته هاي پرستاري و مامايي هستيد. بايد به خودتان بباليد كه در دانشگاه علوم پزشكي تهران به عنوان نماد آموزش عالي علوم پزشكي كشور پذيرفته شديد. دانشگاهي كه در دنيا صاحب رتبه است، در 370 دانشگاه در رتبه بندي دنيا قرار گرفته و جزء 6 دانشگاه برتر آسياست.
وي افزود: دانشكده پرستاري و مامايي به عنوان يكي از 12 دانشكده دانشگاه علوم پزشكي تهران جزء يكي از دانشكده هاي برتر كشور است. يك دانشكده مادر با قدمت فراوان و با آدم هاي بزرگ كه تا امروز 14 هزار نفر را در پرستاري و مامايي تربيت كرده است كه در 185 دانشكده پرستاري و مامايي كشور عضو هيات علمي و مدير هستند. 
دكتر چراغي همچنين از عضويت 50 عضو هيات علمي با 70 درصد مدرك دكتري و در رتبه هاي علمي استادياري، دانشياري و استادي ياد كرد و 5 نفر از 22 نفر استاد تمام كشور در رشته پرستاري را متعلق به دانشكده پرستاري و مامايي تهران دانست.
وي مركز تحقيقات مراقبت هاي پرستاري و مامايي را يكي از سه مركز تحقيقات پرستاري كشور قلمداد كرد و از پذيرش دانشجوي دكتري پژوهشي و انتشار مجله اختصاصي انگليسي زبان در اين مركز خبر داد.
وي سهم مجله حيات در توليد علم را نيز حائز اهميت دانست.
دانشيار گروه آموزشي پرستاري مراقبت ويژه و مديريت همچنين تصريح كرد: پرستار و ماماي خوب به عنوان يك انسان زماني ارزشمند است كه هر چه بيشتر داراي از مولفه عقلانيت و معنويت باشد.
وي دانشجوي پرستاري و مامايي را دانش به علاوه مهارت و حرفه مندي و دانش در پرستاري و مامايي را دانشي مترتب بر ابعاد سلامت توصيف كرد.
دكتر چراغي همچنين سلامت را تعادل در ابعاد زيستي، رواني، اجتماعي، معنوي و فرهنگي تعبير كرد.
خبرنگار: شيما سادات عطري
عكس: حسين اكبريان
کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری