محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

گردهمایی کمیته های بین‌الملل دانشجویی با حضور معاونان بین الملل و فرهنگی دانشجویی دانشگاه

همزمان با بزرگداشت مقام پرستار و روز دانشجو، گردهمایی کمیته های بین‌الملل دانشجویی با حضور معاونان بین الملل و فرهنگی دانشجویی دانشگاه، چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن استاد مداح دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پرستاری و مامایی، گردهمایی کمیته های فعالیت بین‌الملل دانشجویی با حضور دکتر محمد حسین آیتی معاون بین الملل دانشگاه، دکتر محمد حسین صادقیان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر توسلی معاون فرهنگی دانشجویی پردیس بین الملل و معاونین بین الملل دانشکده های پرستاری و مامایی و توانبخشی، چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن استاد مداح دانشکده برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی رئیس دانشکده ضمن تبریک میلاد با سعادت زینب کبری و روز پرستار و روز دانشجو با اشاره به پذیرش اولین دانشجویان بین الملل دانشگاه در یازدهمین روز از یازدهمین ماه سال 2011 توسط دانشکده پرستاری و مامایی، خاطر نشان کرد که این واحد از پیشگامان فرایند بین المللی شدن دانشگاه بوده و این مسیر همچنان با قدرت و سرعت ادامه دارد.
رئیس دانشکده ادامه داد: دانش آموختگان بین الملل این دانشکده توانسته‌اند از افراد موثر و کلیدی این حرفه در کشور خود باشند که این باعث افتخار دانشکده است که آموزش پرستاری و مامایی ما توانسته است دانشجویانی را تربیت کند که به خوبی در کشور خود ایفای نقش کنند.
وی بیان کرد: پذیرش هدفمند دانشجویان بین الملل می‌تواند باعث تسهیل ارتباطات منطقه ای و توسعه همکاری‌ های بین دانشگاهی گردیده و برای انجام کارهای فاخر مشترک راه را هموار سازد.
دکتر نیکبخت نصرآبادی از رایزنی دانشکده پرستاری مامایی برای راه‌اندازی مقطع فوق لیسانس مامایی در دانشگاه هاولر کشور عراق خبر داد و تاکید کرد، دانشجویان و اساتید دانشگاه باید تعاملات و ارتباطات وسیع تری با دانشجویان بین الملل در طول تحصیل آنان برقرار کنند تا دانش آموختگان بین الملل مبلغین و سفرای خوبی برای ما در کشور خود باشند.
دکتر محمد حسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری و روز پرستار و روز دانشجو از برگزارکنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اینکه وجود دانشکده و دانشگاه به واسطه دانشجویان پا برجاست گفت: اصل و اساس مفهوم دانشگاه به واسطه اهمیت دانشجو پایه‌ریزی شده است، همانان که آینده‌سازان کشور خواهند بود و حضور دانشجویان بین الملل باعث افتخار دانشگاه است که بعد از دانش آموختگی و بازگشت به کشورهای خود بتوانند خدمات خوبی را به جامعه خود ارائه دهند.
معاون بین‌الملل دانشگاه به اهمیت دوران دانشجویی اشاره کرد و گفت: فرصت دانشجویی مانند نعمت جوانی با ارزش اما بسیار زود گذر است که باید قدر این دوران را دانست و با استفاده مطلوب از پتانسیل آموزشی و پژوهشی دانشگاه در جهت پیشرفت علمی قدم برداشت.
دکتر آیتی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره دانشجو گفت : با اینکه دانشجو باید به امور عبادی بپردازد و نگاه سیاسی و اجتماعی به جامعه خود داشته باشد، اما در وهله اول وظیفه دانشجو درس خواندن است، دانشجویان با پیشرفت در علم می توانند قدرت واقعی را در اختیار بگیرند و در حوزه تخصصی خود صاحب‌نظر شوند .
دکتر آیتی در ادامه به مقام والا و ارزشمند پرستار اشاره کرد و گفت: حوزه‌های متعدد اجتماعی و آموزه‌های اسلامی، پرستار را شخصی مقدس می دانند که ایثار و فداکاری آن قابل ستایش است و بی شک از قدرت تفکر خارج است که یک پرستار چقدر می‌تواند انسانی مقرب در درگاه الهی باشد.
در ادامه دکتر محمدحسین صادقیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ، ضمن تبریک روز پرستار و دانشجو گفت: در شرایط کنونی در جامعه نیاز به همراهی بیشتر دانشجویان و تیم‌های دانشگاهی احساس می‌شود که این مسئله مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه را نسبت به دوران قبل متفاوت تر می سازد.
دکتر صادقیان بیان کرد: سعی دانشگاه بر آن است که بستر سازی فضاهای آموزشی با امکانات مطلوبی فراهم شود تا دانشجویان بتوانند با کمک آن در حوزه تخصصی خود حرفه‌ای شوند و خود به تنهایی بتوانند جامعه را اداره کنند.
در پایان دانشجویان بین الملل به بیان خاطرات شیرین و به یادماندنی خود در دوران تحصیل و حضور در کشور ایران پرداختند و تیم دانشجویی نیز موسیقی زنده و مسابقه اجرا کرد.

سمیه عطایی
تهیه کننده:

سمیه عطایی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *