محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

گزارش دبیرستاد هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی از فعالیت های سوم اردیبهشت و ارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه

دکتر پاشایی پور گزارشی از ارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه در روز سوم اردیبهشت ماه با شعار مشارکت اجتماعی و سلامت ارائه داد.

گالری عکس 

سه شنبه سوم اردیبهشت ماه (مشارکت اجتماعی و سلامت)

ارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه
در این روز نیز دانشکده پرستاری و مامایی در دو غرفه فعال در گذر سلامت واقع در ایوان انتظار متروی ولیعصر (عج) از ساعت 8 تا 13 فعالیتهای غربالگری فشارخون، نمایه توده بدنی، آموزش و مشاوره با هدف تشخیص زودهنگام بیماری، آموزش و درمان به موقع، آموزش پیشگیری از ابتلا، مشاوره های خودمراقبتی در مبتلایان و ارتقاء سلامت هموطنان ارائه داد.
پایگاه سلامت نیز در محوطه دانشکده با هدف خودمراقبتی و پیشگیری از بیماریها، علاوه بر غربالگری و مشاوره های تخصصی به مراجعین و کارکنان، غربالگری جسمی و روانی سالمندان نیز در ایستگاه سلامت به طور فعال انجام شد. مواردی که نیاز به ارجاع داشتند به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.
یکی از اقداماتی که در هفته سلامت امسال بسیار مورد استقبال قرار گرفت، انجام غربالگری بیماری های مزمن در اتاق کار همکاران دانشکده بود. گروه سلامت جامعه و سالمندی به دفتر کار همکاران مراجعه نموده و غربالگری و آموزش های لازم را انجام دادند. این اقدام منجربه انگیزه ای برای توجه بیشتر به سلامت و خودمراقبتی شد.
همچنین، پک های آموزشی آموزش بهداشت و رسانه های مرتبط با ارتقاء سلامت در بین جوانان مراجعه کننده به یکی از مراکز بهداشت جنوب تهران توزیع شد.


ارائه خدمات پرستاری و آموزش سلامت در مدارس
معاینه پدیکولوزیس در مدارس جنوب شهر تهران، آموزش بروسلوز به کارکنان دامداری توسط عضو هیات علمی گروه سلامت جامعه و سالمندی به همراه دانشجویان کارشناسی عرصه پرستاری، آموزش پیشگیری از سوانح و آتش سوزی در مدارس به همراه نحوه استفاده از کپسول اطفا حریق در یکی از دبیرستانهای دخترانه توسط عضو هیات علمی دانشکده، آموزش خودایمنی و پیشگیری از سوانح و آتش سوزی در مدرسه پسرانه مقطع دبستان به همراه آموزش نحوه دست شستن، بهداشت دهان و دندان و بهداشت فردی از مواردی است که گروه سلامت جامعه و سالمندی با هدف ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران (منطقه اسلامشهر) انجام دادند. این خدمات و آموزش ها با همکاری مرکز خدامت جامع سلامت سعیدیه در اسلامشهر انجام شد.

کارگاه های آموزشی
کارگاه پیشگیری از بیماریهای مزمن در سالن سمعی بصری دانشکده با هدف آموزش استراتژی های کلیدی در پیشگیری از بیماری های مزمن در سه سطح پیشگیری تشکیل گردید و مورد استقبال دانشجویان و همکاران در دانشکده قرار گرفت. 
کارگاه آموزش پیشگیری از یبوست، بهداشت دهان و دندان مصنوعی، پیشگیری و درمان مشکلات ادراری در سالمندان و آموزش پیشگیری از سوانح و سقوط در سالمندان، تشویق به مشارکت اجتماعی بیشتر به همراه غربالگری قند و فشارخون به گروه هدف سالمندان در مرکز خدمات جامع سلامت سعیدیه انجام شد. این مرکز از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه اسلامشهر است. 

خبرنگار: شیما سادات عطری 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری