محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه

آئین معارفه دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عیسی زاده گفت: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه انتظار می رود که الگوی تحقیقی و پژوهشی برای سراسر کشور باشند.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ آئین معارفه دانشجویان ورودی جدید مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روز دوشنبه 21 مهر 97 با حضور مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه، هیات رئیسه دانشکده، رابط نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه در دانشکده، مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده و دانشجویان ورودی جدید برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده ضمن تبریک به دانشجویان برای ورود به یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پرستاری و مامایی از اشتغال به تحصیل بیش از هزار و 400 دانشجو در این دانشکده سخن گفت: در حال حاضر 255 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در گرایش‌های مختلف، 78 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مامایی و 65 دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل در پرستاری و بهداشت باروری داریم که دوره بیستم دکتری و دوره سیزدهم بهداشت باروری نیز به این جمع اضافه می‌شوند.
وی همچنین از حضور 52 دانشجو از 11 کشور جهان در سه مقطع تحصیلی خبر داد.
دکتر نیکبخت همچنین وجود 60 عضو هیات علمی با ترکیب 4 استاد تمام، 11 دانشیار، 36 استادیار و 9 مربی را از توانمندی‌های دانشکده دانست.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران در اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب دانشکده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: این دانشکده از h-index اول در بین همه دانشکده‌های پرستاری کشور برخوردار است و در بین بیش از 180 دانشکده پرستاری رتبه اول علمی را داراست.
او ضمن تأکید بر اهمیت علم‌آموزی و تمرکز بر تحصیل خواستار توجه دانشجویان به مسئولیت اجتماعی، حضور مؤثر در جامعه، حساسیت به فرایندهای حاکم حرفه‌ای و بروز واکنش مناسب در مواقع لازم شد.
دکتر نیکبخت همچنین از دانشجویان خواست تا تحصیل خود را در دوره مصوب به اتمام برسانند و خطاب به دانشجویان گفت: فرصت‌ها را از دست ندهید؛ به دانشگاهی که قرار است یک رتبه جدید در آن بگیرید احساس تعلق سازمانی داشته باشید و برای ارتقای وجاهت دانشکده تلاش کنید.

 
دانشجویان باید الگوی تحقیقی و پژوهشی برای سراسر کشور باشند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نیکزاد عیسی زاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز ضمن تسلیت ایام اربعین؛ موفقیت پذیرفته‌شدگان دوره تحصیلات تکمیلی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید سالی پر از برکت و موفقیت برای همه دانشگاهیان باشد.
وی با اشاره به نسبت بین ارزش‌گذاری و سطح تعمیق و قدرت تفکر انسان گفت: اساساً نفس قدرت تفکر و تعمیق در سطح ارزش‌گذاری انسان مؤثر است. در منابع دینی ما هرچقدر قدرت تعمیق و تأمل انسان در حیات دنیایی (مشتمل بر حیات علمی و معنوی‌اش) بیشتر باشد؛ ارزش انسان در بارگاه الهی بیشتر می‌شود.
وی در باب ارزش‌گذاری علم از سه فرضیه نام برد: در فرضیه اول ارزش‌گذاری علم به هدف است؛ این‌که اساساً در رشته علمی‌ای که تحصیل می‌کنید به دنبال چه هدفی هستید. بر اساس همین هدف تحقیق و پژوهش تان ارزش پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نیکزاد عیسی زاده در توضیح فرضیه دوم، ارزش‌گذاری علم را منوط به تحقیق و فرایند کار پژوهشی براساس مسائلی که دنبال می‌کند و سوالاتی که پاسخ می‌دهد؛ دانست.
او با اشاره به جامع نبودن دو فرضیه اول، فرضیه سوم را مورد اقبال علما و دانشمندان دانست: در این فرضیه ارزش‌گذاری پژوهش‌ها و تحقیقات براساس موضوع پژوهشی است. هر علمی که به بالاترین موضوعات اختصاص داشته باشد در ارزش‌گذاری نیز دارای ارزش بالاتری است. در رشته‌هایی که موضوع پژوهش آن انسان است نوع نگاه به رشته کاملاً متفاوت خواهد بود. باید این موضوع را بپذیریم که هر چه موضوع دارای ارزش باشد علم نیز ارزشمند‌تر خواهند بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر نیکزاد عیسی زاده همچنین در ادامه به اهمیت الباب و باب در قرآن کریم پرداخت و از اهمیت خداوند به انسان‌های متفکر سخن گفت: هر چه قدرت تفکر بالاتر می‌رود ارتباط و حلقه وصل با خداوند نیز بیشتر می‌شود. هر چه قدرت تعمیق و تفکر در موضوعات بیشتر شود و یا نگاه پژوهشگر نسبت به مسائل و موضوعات جدی‌تر باشد؛ بر ارزش معنوی افزوده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه انتظار می‌رود که الگوی تحقیقی و پژوهشی برای سراسر کشور باشند.
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده نیز ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید، از تلاش دانشکده برای ایجاد بستر مناسب برای رشد و ارتقای همه‌جانبه دانشجویان سخن گفت.
وی تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید تنها نگاه اخذ مدرک به دوره کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشند. دانش‌آموختگان ما باید به‌عنوان نماینده دانشکده به جامعه وارد شوند و در ارتقای جایگاه دانشکده و دانشگاه کمک‌کننده باشند.
در این مراسم دکتر معصومه ایمانی پور، مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده و دکتر مهرناز گرانمایه مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده به ارائه توضیحاتی در خصوص این دفاتر پرداخته و با تأکید بر اهمیت این دو دفتر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛ خواستار ارتباط تنگاتنگ دانشجویان با این دفاتر شدند.
دکتر گرانمایه همچنین هدف‌گذاری مناسب، خودآموزی و خودارزیابی را رموز موفقیت دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی دانست.
در ادامه این مراسم مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده با حضور در پانل به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های گروه پرداختند.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: عرفان تیموری

کلمات کلیدی
شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *