محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

ستاد هفته سلامت دانشکده پرستاری و مامایی

ارائه خدمت گروه پرستاری کودکان به کودکان کار و بی‌بضاعت

اساتید گروه کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان به همراه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد به ارایه خدمت به کودکان کار و بی بضاعت در مرکز شکوفا پرداختند.

گالری عکس
گروه پرستاری کودکان و مراقبت ویژه نوزادان روز دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در یک برنامه هماهنگ شده و ساختارمند در دو شیفت صبح و عصر در تیم های مختلف در مرکز شکوفا مستقر در منطقه خاوران شهر تهران در راستای سیاست های کلان دانشگاه و دانشکده و گروه به ارائه خدمات مربوط به سلامتی و بهداشت برای  کودکان کار و محروم  منطقه پرداخت. 
در تیم  غربالگری سلامت به صورت تشکیل ایستگاه های سنجش قد و وزن، بینایی سنجی ،پوست و مو  و دهان و دندان و سلامت عمومی پرداخته و110 کودک و نوجوان معاینه و پرونده های مربوطه تکمیل شد.
تیم حمایت خانواده نیز به آموزش پيشگيري مشکلات سلامتی(شب ادراری- بیش فعالی- پرخاشگری...) تغذیه سالم  و مراقبت از خود پرداخته و به 40 کودک و خانواده آنها مشاوره و آموزش دادند .
دکتر زهرا بهبودی مقدم، دانشیار گروه آموزشی بهداشت باروری، بارداری و زایمان هم در قالب تیم بهداشت باروری به ارائه مشاوره به 50 مددجو پرداخته و مشکلات بهداشتی و سلامتی مادران را شناسایی و به ارائه راهکارهای عملی پرداخت.
تیم بازی و آموزش های مربوط به رعایت بهداشت فردی و سلامت و خود مراقبتی با راهکارهای خلاق توجه کودکان را به جنبه های مختلف بهداشتی و اهمیت رعایت آن جلب کرده و به آموزش در زمینه های مختلف از طریق بازی پرداختند.
در این فرایند  دکتر سادات حسینی ، دکتر بهبودی مقدم  ، دکتر میرلاشاری ، دکتر خوش نوا ، خانم فاطمه ابراهیم پور و جمعی از دانشجویان علاقه مند در دوره های کارشناسی ارشد گروه  پرستاری کودکان و مراقبت ویژه (کتایون فرجی، زهرا انصاری، منور جوکار، مهرآسا خالقی، افسانه کاکاوند، رقیه منوچهر، آرزو فرد، فرزانه خوش اخلاق، نفیسه زارعی، پروا تقی پور و سارا سلطانی ) کار مشترک و ارزشمند را ارائه دادند و خدمات ارائه شده مورد استقبال مرکز شکوفا و خانواده ها ی تحت پوشش قرار گرفت. 
گفتنی است شامپوهای ضد شپش و قرص های ضد انگل به خانواده های درمعرض خطر اهدا شد و آنچه این تجربه را ویژه و متمایز کرد روحیه پرشور و انگیزه خدمت برای گروهی از  کودکان دوست داشتنی و مستعد جامعه بود که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر هستند.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری