محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

در اجلاس مدیران پرستاری کشور صورت گرفت:

تاکید بر هماهنگی آموزش تئوری و بالینی دانشجویان پرستاری

دکتر نیکبخت از همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران و مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در تدوین مدل همکاری دوجانبه برای آموزش بالینی دانشجویان پرستاری خبر داد.

گالری عکس 

دکتر نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده در افتتاحیه اجلاس مدیران پرستاری کشور که یکشنبه 10 دی ماه در دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد؛ ضمن خوشامدگویی به معاونت پرستاری وزارت بهداشت و مدیران پرستاری کشور بر بالینی بودن ساختار و ماهیت دانش پرستاری تاکید کرد.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی با تاکید بر اهمیت هماهنگی بیمارستان ها با دانشکده ها در تربیت دانشجویان پرستاری تصریح کرد: بیشترین بخش آموزش پرستاری در بالین اتفاق می افتد؛ 50 درصد کریکولوم آموزشی ما در مقطع کارشناسی پرستاری، بالینی است که در این بخش دانشجویان در محضر شما هستند و شما در تربیت و آموزش دانشجویان نقش مهمی دارید.
وی با اشاره به تجربیات ناخوشایند دانشجویان در محیط های بالینی خاطرنشان کرد: وقتی دانشجوی پرستاری وارد بخش می شود باید به وی احترام گذاشته شود. باید دانشجوی پرستاری در بیمارستان ها جایگاه داشته باشد.
وی افزود: دانشجویان امروز همکاران فردای شما هستند و قرار است در مجموعه شما شروع به کار کنند. باید کمک کنید تا دانشجوی پرستاری تکریم شود تا در آینده او نیز در مقام پرستار همان شخصیت را برای دانشجویان پرستاری قائل شود.
دکتر نیکبخت همچنین از همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تهران و مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران در تدوین مدل همکاری دوجانبه برای آموزش بالینی دانشجویان پرستاری خبر داد.
وی برای استفاده از پرستاران شاخص بیمارستان ها در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری به صورت منتور اعلام آمادگی کرد.
دکتر نیکبخت از حرکت پرستاری در دنیا به سمت و سوی دانش تخصصی سخن گفت و آن را منجر به اثربخشی بالا در آینده حرفه پرستاری دانست.
وی همچنین آمادگی دانشکده پرستاری و مامایی تهران را برای آموزش و تربیت پرستار تخصصی  اعلام کرد.
رئیس دانشکده خاطرنشان کرد: بی شک آموزش تئوری ما در دانشگاه ها هم بی نقص نیست و اشکالاتی دارد که باید در حل آن کوشید. اما من از پایه و اساس موافق دوگانگی و جدایی آموزش و بالین نیستم و معتقدم با هماهنگی این دو بخش باید در ارتقای وضعیت مراقبت و رضایت از خدمات مراقبتی برای مردم تلاش کرد.
دکتر نیکبخت سوار شدن بر موج احساسات، انجام برخوردهای هیجانی و واکنشی عمل کردن و مغفول ماندن از اصل موضوع با پرداختن به حاشیه ها را از جمله مشکلات موجود در جامعه پرستاری دانست.
وی گفت: حضور خانم دکتر حضرتی در معاونت پرستاری با یک وفاق حرفه ای و ایجاد آرامش همراه بود که نباید به مرور دچار کمرنگی و درگیر بحث های حاشیه ای شود.  
دکتر نیکبخت همچنین با اشاره به تناقضات موجود درمورد کمبود نیروی پرستاری در کشور بر لزوم تعریف یک پروژه بین بخشی و ارائه یک حرف علمی واحد تاکید کرد.
دکتر سادات سیدباقر مداح، مادر پرستاری نوین ایران نیز همدلی تیم درمان را موجب منفعت مردم دانست.
وی همچنین با اشاره به آموزش پرستاری در زمان قدیم از الگوپذیری دانشجویان از اساتید بیمارستان ها سخن گفت: دانشجویان در آن زمان از کسانی الگو می گرفتند که مستقیم با بیماران ارتباط داشتند و ارائه خدمت می کردند.
در بخش پایانی افتتاحیه نیز با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت، مداح مادر پرستاری نوین ایران، دکتر نیکبخت رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران، دکتر وسکوئی مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده مدیران پرستاری کشور با اهدای لوح و یادبود از همکاری ها ارزنده دکتر محمد علی چراغی با معاونت پرستاری وزارت بهداشت قدردانی شد.
دکتر چراغی نیز ضمن تقدیر از معاونت پرستاری و مدیران پرستاری کشور بر احترام به پیشکسوت های حرفه، رعایت اخلاق، معنویت، عقلانیت و زیبایی شناسی تاکید کرد.
در حاشیه اجلاس مدیران پرستاری کشور همچنین معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان و هیات همراه در دفتر ریاست دانشکده پرستاری و مامایی تهران حضور پیدا کرد.
در این دیدار صمیمانه دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده بر تعامل و همراهی دانشکده و معاونت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد و از برنامه های آتی دانشکده برای افتتاح سالن آمفی تئاتر منتسب به دکتر مداح خبر داد.

 

خبرنگار: شیما سادات عطری 

عکس: حسین اکبریان 

شیما سادات  عطری
تهیه کننده:

شیما سادات عطری

3 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

چرا نظرات را نمی گذارید

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیات علمی

هیات علمی

78/10/11 - 00:00

از روابط عمومی محترم جهت یاداوری اصول طلایی برای درج نظرات بسیار ممنونیم .

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هیات علمی

هیات علمی

78/10/11 - 00:00

نظرات چاچلوسانه را فقط درج میکنید. نظرات ما را نگذارید...به جهنم.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *