محتوای خبری دانشکده پرستاری مامایی

با حضور رییس دانشگاه، جلسه هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی برگزار شد

دکتر کریمی: همدلی و مشورت موجب نشاط دانشکده می شود

رییس دانشگاه در جلسه هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی، بر ضرورت تک شغله بودن مسئولین، حفظ فضای فیزیکی دانشکده، استفاده از خرد جمعی و جلب منابع از خارج از دانشگاه تاکید کرد.

گالری عکس
دکتر کریمی رییس دانشگاه، پیش از برگزاری جلسه هیات رییسه دانشکده پرستاری و مامایی، ضمن بازدید از این دانشکده، در کلاس ها حضور یافت و با اساتید و دانشجویان به گفتگو پرداخت.
 سپس در جلسه ای که روز سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 برگزار شد، دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رییس دانشکده پرستاری و مامایی، حضور رییس دانشگاه در واحدهای محیطی و جلسات هیات رئیسه دانشکده ها را نوعی نوآوری مدیریتی خواند و ضمن معرفی اعضای هیات رئیسه دانشکده گفت: نگاه ما به بخش آموزش بالین نگاهی متفاوت است به گونه ای که معتقدیم بیش از 50 درصد از آموزش پرستاری و مامایی در بیمارستان ها اتفاق می افتد از این رو جلساتی با مترون های بیمارستان ها برگزار کردیم و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد.
وی از حضور حدود 100 دانشجو در مقطع دکترای پرستاری و بهداشت باروری و نزدیک به 300 دانشجوی کارشناسی ارشد در 8 گرایش مختلف خبر داد و گفت: یکی از پر تنش ترین بخش های دانشکده، اداره تحصیلات تکمیلی است چرا که کلیه امور آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این بخش پیگیری می شود.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی، بدهکاری و ناتمام ماندن پروژه ها را از مهم ترین چالش های دانشکده در سال گذشته خواند و گفت: اکنون با همکاری خیرین و وزارت بهداشت، کلیه بدهی ها پرداخت شده و علاوه بر آن با همکاری دیگر خیرین و موسسه ها وسایل کمک آموزشی مورد نیاز برای دانشکده خریداری شده است.
وی همچنین بازسازی بخش دانشجویی فرهنگی، بازسازی بوفه دانشکده و خرید مولاژهای متعدد را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و تصریح کرد: فعالیت های مختلفی با همکاری شهرداری منطقه در حال پیگیری است که از جمله آن می توان به انجام برنامه های فرهنگی خوابگاه دختران در آینده نزدیک اشاره کرد.
دکتر نیکبخت، با بیان اینکه این دانشکده دارای 43 دانشجوی بین الملل، 22 دانشجوی اتباع و در مجموع 369 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی است، خاطر نشان کرد: در رشته مامایی، 15 عضو هیات علمی، 82 دانشجوی کارشناسی مامایی، 57 دانشجوی ارشد و 39 دانشجوی دکترای بهداشت باروری مشغول فعالیت هستند. همچنین در رشته پرستاری با 45 عضو هیات علمی، 494 دانشجوی کارشناسی، 228 ارشد و 45 دانشجوی مقطع دکترا فعالیت دارند.
وی در پایان از افزایش کارانه تمامی کارکنان و فراهم سازی تسهیلات (سفر به مشهد) برای کارگران دانشکده در روز کارگر سال جاری خبر داد.
دکتر کریمی، رییس دانشگاه، حضور در هیات رئیسه دانشکده ها را فرصتی مغتنم برای آگاهی از فعالیت روزمره دانشکده ها دانست و گفت: وقتی در سطح مدیریت دانشکده ها تغییر و تحولی صورت می گیرد، همگان در انتظار نتایج مثبت حاصل از تغییرات هستند چرا که افراد جدید با خود ایده ها و افکار جدید را وارد مجموعه می کنند.
وی چند شغله بودن معاونین و مسئولان را مثبت ندانست و تاکید کرد: خصوصا در محیط های کوچک، ذره بین ها و انتظارات بسیار بزرگ تر است. خوشبختانه در محیط دانشگاه افراد خلاق بسیاری حضور دارند که می توانید از توان و ظرفیت آنها استفاده کنید. تنها کافی است سعه صدر بیشتری داشته باشید.
دکتر کریمی سپس به دانشکده پرستاری و مامایی توصیه کرد فضای انتخاب مدیران گروه را قدری بازتر کرده و در این زمینه تسهیل گر باشند.
رییس دانشگاه، طرح برخی گله ها و شکایات از سوی اعضا را موجب تنزل جایگاه دانشکده خواند و یادآور شد: دلم می سوزد که دانشکده ای با این فضا، روحیه و نشاط، هر برگی که از درختش می افتد به سرعت منعکس می شود. اگر می خواهید سطح دانشکده بالابرود، اول خودتان احترام دانشکده و اعضای آن را حفظ کنید. بی شک خوراکی که مواد اولیه آن را خودمان آماده کرده ایم نمی تواند خروجی دیگری داشته باشد. البته من در جایگاه رییس دانشگاه هرگز تحت تاثیر این موضوعات قرار نمی گیرم و شما شاهد برخورد من با پرستاران در سال های ریاستم بر بیمارستان ها بوده اید اما مطمئن باشید احترام دانشکده ها از داخل دانشکده شروع می شود و تا وقتی خودتان جایگاه را حفظ نکنید انتظار نداشته باشید فردی از بیرون دانشکده آن را برای شما حفظ کند.
وی در ادامه بر ضرورت حفظ فضای سبز دانشکده پرستاری و مامایی تاکید کرد و افزود: این دانشکده فضای بسیار خوبی دارد و خوشبختانه در طول سالها حفظ شده است. در حالی که اغلب بیمارستانها با ساخت و ساز فضای خودشان را از دست داده اند. افرادی در سالهای گذشته، این فضا را ساختند و ما امروز آنها را از بین می بریم.
دکتر کریمی، در بخش دیگری از سخنان خود، جذب منابع از خیرین و مراکز بیرون از دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مراقب باشید هیچ پولی با شرط و شروط به دانشکده نرسد. دانشکده باید در عین جذب سرمایه، سیاستگذاری آن را خود بر عهده بگیرد و آن را بر اساس نیازهای دانشکده هزینه نماید.
رییس دانشگاه، مشورت کردن و توجه به پیشنهادات افراد را موجب طرح ایده های متفاوت دانست و گفت: گاهی پیشنهاد های خوبی که از سوی افراد مطرح می شود می تواند به نفع دانشکده باشد و موجب نشاط شود. این برای ما افتخار است که بگوییم به نظرات خوب افراد توجه کرده ایم تا اینکه بگوییم این نظر ماست.
وی در مجموع دانشکده پرستاری را دانشکده ای زنده، شاداب با پتانسیل های بالا خواند و اظهار داشت: وقتی فضای کاری مناسبی داشته باشید، می توانید انتظار کار خوب از افراد هم داشته باشید. خوب است که حرف تمامی اعضای دانشکده حتی افراد بی منطق را بشنوید.
دکتر کریمی، ارتباط دانشکده با بالین را نقطه قوت فعالیت ها عنوان کرد و گفت: اگر مترون در جایگاه واقعی خود باشد، دانشکده می تواند تعاملات بسیار خوبی با آنها داشته باشد. سعی کنید این تعاملات دوسویه باشد و شما نیز برنامه ای برای حضور در بیمارستانها داشته باشید.
رییس دانشگاه در پایان معاونین دانشگاه را افرادی همراه و تسهیل گر خواند که می توانند در شرایط مختلف مشاوره های مناسبی را به دانشکده ارائه دهند.
توضیح اینکه در این جلسه، هرکدام از اعضای هیات رئیسه دانشکده پرستاری و مامایی به  بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.

خبرنگار:نسیم قرائیان
عکس: سید میثم عطری

تهیه کننده:

4 نظر برای این مقاله وجود دارد

هییت علمی

هییت علمی

78/10/11 - 00:00

عالی بود

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
هییت علمی

هییت علمی

78/10/11 - 00:00

از زحمات دکتر نیک بخت سپاسگزاریم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

خدا خیرت بده دکتر کریمی اومدی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

کدوم همدلی و مشورت ؟؟؟؟ نفسمون تنگ شده توی این مدت کوتاه

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *