محتوای خبری دانشکده پزشکی

آزمایشگاه جامع علوم پایه دانشکده پزشکی با رویکرد تحقیقاتی تجهیز و راه اندازی می شود

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی صبح روز شنبه 27 آذر در سالن شورای دانشکده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، درابتدای جلسه دکتر بیگ محمدی، با اشاره به جلسه دکتر قناعتی رئیس دانشگاه، با اساتید علوم پایه دانشکده پزشکی که روز چهارشنبه 24 آذر در تالار دارالفنون دانشگاه برگزار شد، گفت: جلسه بسیار خوبی بود اساتید نقطه نظرات خود را بیان کردند و دکتر آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشکده و گروه های علوم پایه ارائه کرد.
رئیس دانشکده پزشکی از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه جامع ویژه گروه های علوم پایه خبر داد و گفت: در جلسه روز چهارشنبه نیز دکتر قناعتی با تاکید بر حمایت مادی و معنوی دانشگاه از این موضوع، قول مساعد برای در اختیار گذاشتن 5 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه داده و تاکید کردند: هیچ آزمایشگاهی در دانشگاه حق برون سپاری ندارد مگر اینکه علوم پایه بگوید که من استاد وکادر لازم را ندارم چرا که حتما باید از اساتید علوم پایه در آزمایشگاه ها به کار گرفته شود.
دکتر بیگ محمدی تصریح کرد: آزمایشگاه جامع علوم پایه قطعا تحقیقاتی خواهد بود و با توجه به حجم فعالیت های علمی و پژوهشی گروه های علوم پایه، هزینه بالای مواد آزمایشگاهی، استهلاک تجهیزات ارائه هر گونه فعالیت خدماتی ممنوع خواهد بود.
دکترعمیدی به فراهم بودن فضای فیزیکی برای آزمایشگاه جامع علوم پایه اشاره کرد و گفت: طبقه زیرین ساختمان جنین شناسی، بازسازی شده است.
دکتر کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی گزارش عملکرد آموزشی گروه های علوم پایه به دانشکده های اقماری را ارائه کرد و گفت: سرانه استاد به دانشجو یک استاد به ازای 9 دانشجو است و در شرایط مطلوبی قرار دارد، و به غیر از گروه فیزیک و مهندسی پزشکی که تعداد زیادی دانشجو دارد سرانه استاد به دانشجو در باقی گروه ها متعادل است.
وی افزود: در حال حاضر 444 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی 244 نفر در مقطع دکترای تخصصی و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند و 4 هزار نفر در قالب دانشجویان اقماری در مقاطع کارشناسی تا دوره دکترای تخصصی بالینی(رزیدنتی) از خدمات آموزشی دانشکده استفاده می کنند در حالی که هیچ مبلغی از سوی دانشکده های اقماری به اعضای هیات علمی و دانشکده پزشکی پرداخت نمی شود.
در ادامه دکتر لباف با اشاره به بازنگری در تشکیلات آموزشی دانشگاه ها موضوع تشکیل اداره آموزش تخصصی فوق تخصصی و فلوشیپ در دانشکده را مطرح کرد و مورد بحث و بررسی توسط اعضای هیات رئیسه قرار گرفت.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *