محتوای خبری دانشکده پزشکی

آزمایشگاه جدید گروه ایمنولوژی افتتاح شد

با حضور دكتر خردمند و جمعي از اساتيد ايمونولوژي دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران، ايران، شهيد بهشتي و تربيت مدرس آزمايشگاه جديد گروه ايمنولوژي افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پزشكي، در ابتداي اين مراسم دكتر نيكنام مدير گروه ايمونولوژي با اشاره به برگزاري سمپوزيوم يكروزه ويروس زيكا با همكاري وزارت بهداشت، گزارشي ازاقدامات انجام شده در گروه نظير تشكيل 5 كميته فرهنگي، آموزشي، فناوري اطلاعات، انتشارات و بين الملل، برگزاري روز پژوهش، طراحي المانهاي وطني و.... ارائه كرد.
وي با اشاره به تجهيز آزمايشگاه جديد گروه در ساختمان قديم مركز مهارت هاي باليني دانشكده،گفت: تمام اقدامات صورت گرفته در اين آزمايشگاه توسط اساتيد و دانشجويان گروه با همكاري و حمايت معاونت بين الملل بوده است.
در ادامه دكتر شريف رابط معاونت بين الملل گروه ايمنولوژي نيز توضيحاتي در باره روند تجهيز آزمايشگاه ارائه كرد و گفت: تمام اين آزمايشگاه با رعايت اقتصاد مقاومتي و با كمترين هزينه براي دانشكده و دانشگاه انجام شده است.
در ادامه دكتر خردمند معاون بين الملل دانشگاه، پذيرش دانشجويان بين الملل و حضور دانشجويان خارجي در دانشگاه علوم پزشكي تهران را را فرصت ارزشمند و مغتنمي دانست و گفت: ما بايد نقش علمي خودمان در منطقه و در سطح بين الملل ايفا كنيم و در راستاي تحقق اهدا نظام اسلامي مان گام برداريم.
وي با اشاره به درخواست هاي دانشجويان خارجي براي ادامه تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: طبق آمارها ما 13 هزار و 5400 درخواست از 80 كشور جهان  داشتيم كه بايد پاسخگوي اين درخواست ها باشيم.
دكتر خردمند خاطر نشان كرد: در حال حاضر 4 در صد دانشجويان دانشگاه خارجي هستند كه با توجه به ظرفيت علمي موجود در دانشگاه ما بايد اين رقم را به 20 تا 30 درصد افزايش دهيم.
معاون بين الملل دانشگاه تصريح كرد: حضور دانشجويان خارجي در ايران زمينه را براي ارتقاء روابط آكادميك ميان اساتيد ما و دانشگاه هاي خارجي فراهم مي كند.
دكتر خردمند با اشاره به پذيرش دانشجويان دانشگاه از سوي اتحاديه اروپا و ورود دانشگاه به پروژه مرحبا گفت:  اين موارد نشانگر مقبوليت دانشگاه در سطح بين المللي است براي مثال سال گشته تنها سه نفر در پروژه آراسموس پيرفته شدند در حالي كه در سال جديد 12 نفر براي سه ماه تا يك سال جهت فرصت مطالعاتي در دانشگاه هاي اروپايي با هزينه اتحاديه اروپا پذيرفته شدند.
وي افزود: از كشور ايران تنها دانشجوياني از دانشگاه هاي شريف، اميركبير، تهران، علوم پزشكي ايران و تهران در اين طرح پذيرفته مي شوند.
دكتر خردمند در ادامه به افتتاح اداره امور كنسولي در دانشگاه اشاره كرد و گفت: تمامی امور دانشجویان غیر ایرانی در تمامی مقاطع از بدو ورود به دانشگاه من‌جمله تقاضای تحصیل در ایران به‌صورت بورس و غیر بورس، مسائل فرهنگی در اين اداره انجام می‌گیرد و تمام همكاري هاي لازم با وزارت خارجه از اين طريق انجام مي شود.
وي افزود: دانشجویان غیر ایرانی برای ورود به کشور ایران نیاز به ویزای تحصیلی دارند و امکان استقرار آن‌ها با ویزاهای مختلف مقدور نیست دانشجو برای انجام این کار باید به اداره پلیس مراجعه کند این ادارات من‌جمله اداره امور کنسولی دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز افتتاح شد رسیدگی به مجوز ورود و مراجعت مجدد و نیز خروج قطعی دانشجویان را به عهده دارد.
در ادامه دكتر گلستاني معاون تحصيلات تكميلي دانشكده پزشكي خطاب به گروه ايمنولوژي گفت: امكانات جديد توقعات را بالا م يبرد و از اين رو بعد از اين توقعات ما از گروه ايمنولوژي بيش از گذشته خواهد بود.
وي با بيان اين كه پنجره تعامل دانشگاه بادنيا بايد هميشه باز و وسيع باشد، اظهار داشت: بايد زمينه ورود اساتيد مدعو خارجي به ايران را نيز مانند دانشجويان خارجي همواره كنيم.
در پايان نيز آزمايشگاه جديد گروه ايمونولوژي با  كتابخانه، دو كلاس درس، دوآزمايشگاه، يك اتاق كشت و اتاق مربوط به اساتيد در طيقه سوم مركز مهارت هاي باليني دانشكده پزشكي با حضور  دكتر خردمند و جمعي از اساتيد ايمنولوژي از دانشگاه هاي علوم پزشكي ايران، شهيد بهشتي، تربيت مدرس، و اساتيد  و دانشجويان گروه ايمنولوژي روز گذشته 18 مرداد ماه افتتاح شد.

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی