محتوای خبری دانشکده پزشکی

از اعلام عضویت آزمایشگاه های گروه های آموزشی دانشکده پزشکی در شبکه آزمایشگاهی کشور تا راه اندازی کمیته شبیه سازی در جلسه هیئت رئیسه

در راستای تشویق گروه ها به استفاده از روش های نوین آموزشی، مرکز مهارت های نرم در دانشکده پزشکی راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، نشست هیات رئیسه دانشکده پزشکی با بررسی سه موضوع آموزشی و پژوهشی صبح روز شنبه ۱۷ دی در سالن شورا برگزار شد.
هیات رئیسه دانشکده در راستای بکارگیری روش های نوین آموزشی و بررسی اساسنامه مرکز مهارت های نرم در پزشکی، میزبان دکتر کمال بصیری رئیس مرکز مهارت های بالینی بود.
دکتر بصیری در تشریح اساسنامه این مرکز گفت: مهارت های نرم مانند لیدرشیپ، توسط دفتر EDO آموزش داده می شد، که در سال‌های اخیر، روال اجرایی و عملی آن به خوبی و کامل پیش نرفت.
وی افزود: برای اجرای دقیق تر و بهتر باید سیاستگذاری و برنامه ریزی توسط EDO انجام و اجرای آن توسط مرکز دیگری انجام شود، که از این رو باید ساختار جدیدی به نام مرکز مهارت های نرم در دانشگاه ایجاد شود.
عضو هیات علمی گروه آموزشی طب اورژانس، اساسنامه پیشنهادی مرکز مهارت های نرم را مطرح کرد و گفت: اساسنامه در ۹ ماده و ۱۹ بند تنظیم شده است.
وی آموزش های فعلی که در حوزه های مهارت های نرم ارائه می شود را قائم به افراد و شخص اعضای هیأت علمی که مدرس این دوره ها هستند، دانست و افزود: در اساسنامه توانمند سازی اساتید و تقویت پژوهشی در حوزه نرم دیده شده است.
در ادامه در خصوص سایر بندهای اساسنامه نظیر اعضای حقیقی و حقوقی و تشکیلات آن صحبت شد.
دکتر لباف در راستای بررسی اساسنامه مرکز مهارت های نرم، استفاده و بکارگیری روش های نوین آموزشی را مطرح کرد و گفت: در معاونت آموزشی دانشگاه مقرر شده که شورا یا کمیته شبیه سازی در  دانشکده تشکیل شود و هر دانشکده ای یک مرکز برای شبیه سازی داشته باشد، که اعطای گرنت ها را نیز می‌توان در این قالب دید.
وی افزود: گروه هایی که نیاز به تجهیزات آموزشی شبیه سازی شده دارند باید طرح درس، دوره، مدرس، ساعت تدریس و..‌ را به صورت مدون به کمیته شبیه سازی ارائه دهند که در صورت توجیه آموزشی در کمیته تصویب و خریداری خواهد شد.
توضیح این که سیمولاتورها؛ ابزارهای مربوط به آموزش با استفاده از واقعیت افزوده یا VR، نرم‌افزارهای شبیه‌سازی آموزش پزشکی و بیمارهای مجازی استاندارد شده از جمله محصولات و فناوری‌هایی هستند که به کمک آموزش پزشکی آمده‌اند تا دقت را افزایش و صحت بالینی را توسعه می‌دهند.
دکتر کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی نیز گزارشی از راه اندازی شبکه آزمایشگاهی پژوهشی و آموزشی دانشگاه شبکه آزمایشگاهی پژوهشی و آموزشی دانشگاه ارائه کرد و گفت:  طی جلسه ای با حضور نماینده معاونت فناوری ریاست جمهوری و مدیران گروه ها کلیات شبکه آزمایشگاهی تشریح و تبیین شد که مورد استقبال مدیران گروه ها واقع شد. 
وی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی، با هدف افزایش بهره وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی را راه اندازی کرده است. 
دکتر کاشانی تصریح کرد: دامنه پوشش این شبکه شامل آزمایشگاه‌های خدماتی است و آزمایشگاه‌های پژوهشی و آموزشی را شامل نمی‌شود. این شبکه علاوه‌بر مراکز آزمایشگاهی زیرمجموعه سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی را نیز در بر می‌گیرد. بخش‌های آزمایشگاهی وابسته به انواع مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی اعم از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و مواردی از این دست، می‌توانند در این شبکه عضو شوند‌
وی افزود: تسهیل گری در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی، جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور، ارتقای دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و آموزش رایگان آنها از مهمترین مزایای عضویت در این شبکه است.
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *