محتوای خبری دانشکده پزشکی

افتتاحیه بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران

بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران با حضور دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی، دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی و رئیس بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران،  با خیر مقدم به حاضرین گفت: میکروب شناسی با زندگی انسان مرتبط و با سلامت انسان عجین است و رفتار ما به عنوان جامعه انسانی به صورت عام و پزشکان به صورت خاص در این حوزه تعیین کننده است.
وی افزود: مقاومت میکروبی به عنوان یک امر شایع در دنیا و به طبع آن در ایران به خاطر تجویز و مصرف بی رویه است، بخشی از آن ناشی از رفتار پزشکان و برخی به علت مطالبه بیماران است 50 درصد افرادی که بیمار هستند آنتی بیوتیک مصرف می کنند.
دکتر بیگ محمدی ادامه داد: آمار دقیقی از اپیدمیولوژی میکروب ها نداریم اما قدم های خوبی برداشته شده است.
وی ادامه داد:  نگرانی که وجود دارد پاندمی است که براثر ویروس ها اتفاق می افتد مانند کرونا، دست ما بسته است، امیدوارم در این کنگره که  اساتید حضور دارند، هم افزایی صورت گیرد و صرفا تئوری نباشد و در نهایت منجر به ارائه راهکار عملی شود.
دکتر مژده حاکمی والا دبیر علمی کنگره، پاندمی کرونا به ما آموخت بشر به دانش مقابله با میکروب های پاتوژن نیاز داد  و باید دانش خود را ارتقا دهد.
در ادامه با حضور  با حضور دکتر قناعتی، دکتر بیگ‌محمدی، دکتر وجگانی، دکتر فیض آبادی و دکتر ایراجیان از پیشکسوتان حوزه میکروب شناسی، دکتر علی اکبر سلیمانی، دکتر نور امیرمظفری، دکتر هما فروهش، دکتر مهوش اسکویی، دکترجلیل اسکویی، دکتر شهلا منصوری، دکتر فرخ اکبری نخجوانی، دکترعزت اله بصیری، دکتر عبدالهی، دکتر اکبر میرصالحیان، دکتر مسعود شریفی تقدیر شد.
بیست و سومین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از ۸ تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.وضعیت درمان، واکسیناسیون و کنترل بیماری کووید 19، بررسی بیماری های نوپدید و بازپدید، فاژ تراپی و اهمیت آن در درمان، روش های نوین در تشخیص بیماری های عفونی، مقاومت داروئی و روش های جدید تعیین آن، کنترل عفونت های بیمارستانی، نقش پروبیوتیک ها در بیماری های عفونی، عفونت های ادراری و روش های نوین درمانی، وضعیت بیماری سل در ایران و جهان واهمیت سل مقاوم به درمان، اهمیت بیماری های عفونی در بیماران با نقص ایمنی، کارافرینی و دستاوردهای تشخیصی و .... از جمله محورهای مورد بحث در این دوره کنگره میکروب شناسی است.

 

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *