محتوای خبری دانشکده پزشکی

اولین جلسه شورای فصلی معاونان پژوهشی دانشکده پزشکی برگزار شد

اولین جلسه شورای فصلی معاونان پژوهشی دانشکده پزشکی در راستای آشنایی با فعالیت های پژوهشی و آموزشی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات به میزبانی بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، این جلسه دوشنبه 23 خرداد  با حضور دکتر نیما رضایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی، دکتر رضاشروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، دکتر محمودرضا اشرفی معاون پژوهشی بیمارستان، دکتر بهاره یزدی‌زاده مدیر امور تحقیقات و فناوری دانشگاه، معاونین پژوهشی بیمارستان ها و معاونین پژوهشی گروه های آموزشی دانشکده پزشکی، معاونین پژوهشی مراکز تحقیقاتی ، سرپرست مرکز پژوهشی علمی دانشجویان و تعدادی از اعضای هیات علمی و کارشناسان واحد طرح، پایان نامه و کمیته اخلاق در سالن همایش شماره یک مرکز طبی کودکان برگزار شد. 
این جلسات در راستای آشنایی با فعالیت های پژوهشی و آموزشی بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات هر مرکز، پایان  هر فصل به میزبانی یکی از بیمارستان های تابعه دانشگاه تشکیل خواهد شد.
 دکتر بدو ضمن خوشامدگویی به حاضران و اظهار خرسندی از تشکیل این جلسه گفت: برپایی اینگونه نشست ها موجب هم افزایی و پیشرفت مراکز خواهد شد. 
 دکتر رضایی به معرفی بخش های کلیدی معاونت پژوهشی دانشکده پرداخت و توضیحاتی در خصوص بودجه طرح های مصوب دانشکده در سال  1401،  رعایت قوانین ارسال طرح به دانشکده،  قدمت و اهمیت مجلات دانشکده، ارتقا کیفیت پژوهش های ثبت شده در مجلات ارائه و برگزاری کارگاه های توانمندسازی دانشجویان را راهکاری مناسب برای ارتقاء بار علمی دانشجویان و محققین دانشگاهی دانست.
دکتر رضایی از افزایش ساعات کاری کتابخانه دانشکده و ارتقائ کیفیت ارایه خدمات به دانشجویان  خبر داد و گفت: اجرای این طرح در کتابخانه بیمارستان ها برای  جذب بیشتر دانشجویان پیشنهاد می شود. 
دکتر یزدی زاده با اشاره به تأثیر پژوهش در جامعه امروز و اهمیت انتقال دانش و استفاده از نتایج پژوهش ها در ارتقاء سطح سلامت جامعه به تشریح فعالیت های انجام شده در مراکز فناوری و پژوهشی دانشگاه پرداخت.
 دکتر اشرفی گزارش کاملی از پژوهش‌های گروه اعم از پایان نامه ها، طرحها و مقالات بیماریهای کودکان و کمیته سازمانی اخلاق در پژوهش بیمارستان ارائه داد.
 گزارش دفتر توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان مرکز طبی کودکان، و فعالیت های مراکز تحقیقاتی مستقر در بیمارستان مرکز طبی کودکان نیز توسط مسئولین مربوطه ارائه شد.
دکتر زهرا زمانی مسئول واحد طرح های دانشکده گزارشی از پایان‌نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و مقالات که از طریق این مرکز مورد مشاوره قرار میگرد ارائه کرد.
پرسش و پاسخ حسن ختام این جلسه بود.

 

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *