محتوای خبری دانشکده پزشکی

اولین نشست مبانی مشترک ایمونولوژی و طب ایرانی برگزار می شود

با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌های علم پزشکی نوین به ویژه علوم پایه پزشکی با طب سنتی ایرانی اسلامی، اولین نشست مبانی مشترک ایمونولوژی و طب ایرانی روز دوشنبه سوم آبان در تالار شهيد حبيبي برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي دانشكده پزشكي، فضای موجود در جامعه علمی امروز دنیا به دنبال ارتباط بین دانش قدیم و نوین پزشکی است و سازمان بهداشت جهانی نیز بر این رویکرد تاکید دارد. در پزشکی نوین، علوم پایه پزشکی به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر بفرد خود نظیر نگاه سلولی و مولکولی به وقایع بیولوژیک و مبتنی بودن بر انجام آزمایشات دقیق پزشکی جایگاه ویژه‌ای در تشخیص، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها دارد. در این بین علم ایمونولوژی به دلیل ماهیت اصلی خود یعنی دفاع از بدن بواسطه مکانیسم‌های عالی مولکولی، همچنین پیشرفت‌های سریع و چشمگیر این علم در دهه‌های اخیر جایگاه خاص خود را در عرصه علوم پزشکی دارا است. جهت تحقق این ارتباطات گروه ایمونولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان خود در کنار بهره‌گیری از اساتید طب سنتی ایرانی اسلامی، سلسله نشست‌هایی را در این زمینه برگزار می‌کند.
در همین راستا در اولین نشست علمی مبانی مشترک ایمونولوژی و طب ایرانی، دکتر خدادوست مدیرکل دفتر وزارتی طب سنتی در ارتباط با تفاوت‌های فردی و مزاجی از دیدگاه طب ایرانی و دکتر رضایی زاده رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با مبانی مشترک ایمونولوژی و طب ایرانی سخنرانی خواهند کرد. در ادامه، برنامه پرسش و پاسخ بین اساتید و دانشجویان حاضر انجام خواهد شد.
توضیح این که به همت كميته آموزشي دانشجويان گروه ايمنولوژي و در راستاي سلسله نشست‌های طب سنتی ایرانی، اولين نشست مبانی مشترک ایمونولوژی و طب ایرانی ازساعت 10 تا 12 روز دوشنبه سوم آبان در تالار شهيد حبيبي برگزارمي شود.

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی