محتوای خبری دانشکده پزشکی

اولین نشست مشترک شورای مدیران گروه های علوم پایه و بالینی دانشکده پزشکی در سال 97 برگزار شد

نخستین نشست مشترک شورای مدیران گروه های علوم پایه و بالینی در سال جدید با حضور هیات رئیسه دانشکده در سالن شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، نخستین نشست مشترک شورای مدیران گروه های علوم پایه و بالینی این دانشکده در سال 97 با حضور هیات رئیسه دانشکده صبح شنبه 22 اردیبهشت 97 در سالن شورا برگزار شد.
دکتر شهریار نفیسی با خیرمقدم با حاضران و تبریک اعیاد گذشته، روز استاد و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امیدوارم شاهد پیشرفت روز افزون در دانشکده باشیم.
رییس دانشکده پزشکی با بیان این که بودجه دانشگاه انقباضی خواهد بود، اظهار کرد:90 درصد از سهم بودجه در بخش درمان و بیمارستان هزینه می شود و باقی در بخش آموزش و پژوهش صرف می شود که ما امیدواریم سیاست های دانشگاه در بحث بودجه به گونه ای باشد که آموزش و پژوهش را تحت تاثیر قرار ندهد.
در ادامه نطق پیش از دستور نشست، رییس دانشکده پزشکی به راه اندازی سامانه ساجد اشاره کرد و افزود: جذب اعضای هیات علمی و تبدیل وضعیت آنان، از طریق این سامانه انجام خواهد شد و این سامانه توانمندی های بسیاری دارد  و باعث تسریع و تسهیل در فرایند جذب خواهد شد.
دکتر نفیسی خاطر نشان کرد: این سامانه در ابتدای راه است و مانند هر سامانه نوظهوری ایراداتی دارد که به مرور زمان و در عمل ایرادات آن مشخص شده و بهتر می توان اشکالات را برطرف کرد.
وی درباره کارنامه و اطلاعات افرادی که در فراخوان جذب اعضای هیات علمی ثبت نام کردند عنوان کرد:  اسامی از وزارتخانه به دانشگاه و از طریق ساجد برای اعضا ارسال می شود.
رییس دانشکده پزشکی در ادامه به هدیه روز استاد اشاره کرد و گفت:  یک بسته حاوی دو جلد از اولین شماره های مجله دانشکده پزشکی را باز تکثیر و به اساتید هدیه کردیم و امیدواریم بازتاب آن را در میان اعضای هیات علمی برای ادامه کارهایی از این دست برای سال های آینده بدانیم.
دکتر نفیسی در ادامه به روند انتصاب مدیران گروه ها اشاره کرد و گفت: برخی از مدیران فعلی گروه های آموزشی در پایان دومین دوره مدیریتی خود قرار دارند از این رو مجددا فرایند نظر سنجی در گروه های مربوطه اجرا شود و افراد منتخب  باید برنامه های خود را اعلام کنند.
همچنین رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به برگزاری جلسات هیات رئیسه در گروه های علوم پایه گفت: این جلسات بسیار مفید بودند چرا که اعضای هیات رئیسه مستقیما در جریان مشکلات قرار می گیرند و برای برطرف کردن مشکلات تلاش می کنند.
در این نشست پیشنهاد دکتر نفیسی برای برگزاری جلسات هیات رئیسه به میزبانی گروه های آموزشی بالینی مطرح شد که با استقبال تمام مدیران گروه ها روبرو شد.
در این نشست دکتر ستارزاده معاونت امور هیأت علمی گزارش دفتر تعهد حرفه ای دانشکده پزشکی، دکتر آخوندزاده معاون پژوهشی گزارش معرفی سامانه های علم سنجی وزارت بهداشت، دکتر سیما مسئول دفتر توسعه آموزش پزشکی گزارش اعتبار بخشی آموزشی بخشهای بالینی (پروژه ارتقاء کیفیت آموزش بالینی)، و دکتر ساعدی معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی گزارش دستور العمل دوره های آبزرورشیپ ارائه دادند و دکتر لباف مدیر گروه آموزشی مهارتهای بالینی به معرفی این گروه پرداخت.
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی