محتوای خبری دانشکده پزشکی

اولین کارگاه کمک به تنفس نوزاد تازه متولد شده، ویژه تکنسین های اورژانس سراسر کشور برگزار شد

با هدف کمک به تنفس نوزاد تازه متولد شده در شرایط پیش بیمارستانی، اولین کارگاه HBB ویژه تکنسین های اورژانس سراسر کشور در اسکیل لب دانشکده پزشکی برگزار شد.

دکتر بهاره فصیح پور متخصص اطفال و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه برگزاری این کارگاه و در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده پزشکی اظهار داشت:  این کارگاه با همکاری اورژانس کل کشور و با هماهنگی اداره سلامت نوزادان و گروه مادر، نوزاد و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژه 64 نفر تکنسین های اورژانس سراسر کشور و در قالب 4 گروه 8 نفره و طی دو روز در روزهای 24 و 25 دی ماه در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی و به صورت آموزش عملی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش خدمت رسانی و حمایت از نوزاد تازه متولد شده در شرایط اورژانسی و پیش بیمارستانی و کمک به تنفس این نوزادان در صورت نیاز به احیای تنفس این نوزادان تا رسیدن به مراکز درمانی دانست و گفت: در نهایت هدف اصلی برگزاری این کارگاه کاهش مرگ و میر نوزادان است.
این استادیار گروه کودکان دانشکده پزشکی تصریح کرد: پس از ارائه آموزش های عملی، شرکت کنندگان در پایان کارگاه در یک آزمون عملی شرکت کرده و در صورت کسب امتیاز لازم و شایستگی گواهی نامه شرکت در کارگاه به آنها اعطا خواهد شد.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی