محتوای خبری دانشکده پزشکی

بازدید تیم ارزیابی آموزش پزشکی از گروه های آموزشی علوم پایه دانشکده پزشکی

تیم ارزیابی و اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی دانشکده پزشکی در روز دوم سفر کاری خود از گروه های آموزشی علوم پایه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی صبح امروز 29 بهمن و در ادامه حضور ارزیابان وزارت بهداشت و نمایندگان WFME از دانشکده پزشکی، اعضای این تیم به دو دسته تقسیم شده و از بخش های مختلف دانشکده پزشکی گروه های آموزشی علوم پایه و بیمارستان آموزشی امام خمینی (ره) بازدید کردند.
دکتر چنگیز سرپرست تیم ارزیابی وزارت بهداشت به همراه دکتر خزاعی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر نصیری از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر شیخها از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به همراه دکتر عکاظی معاون اموزشی، Miss Barbora HRablova  و دکتر توکلی معاون دانشجویی، فرهنگی از گروه های بیوشیمی، ژنتیک، فیزیولوژی، ایمونولوژی و آناتومی، سالن تشریح و ازمایشگاههای گروه ها بازدید کردند.
دکتر طاهره چنگیز در ابتدای این بازدید ها گفت: تا سال 2023 یعنی ظرف 4 سال آینده تمام دانشگاه های علوم پزشکی باید تاییدیه WFME به عنوان يك سازمان معتبر بين المللي در آموزش پزشكي را داشته باشند، که یکی از اهداف بازدید اخیر بررسی نحوه اعتباربخشی ارزیابان وزارت بهداشت از دانشکده های پزشکی توسط نمایندگان WFME  است.
در روند بازدید از گروه بیوشیمی دکتر پاک نژاد مدیر گروه با معرفی قسمتهای مختلف گروه و آزمایشگاهها، توضیحاتی راجع به روند آموزش به دانشجویان، کوریکولوم آموزشی، فرآیند برگزاری آزمون های گروه، نحوه حضور و غیاب ارائه و به سوالات ارزیابان پاسخ داد.
 گروه ژنتیک مقصد بعدی تیم ارزیابی بود که اعضای هیات علمی به همراه مدیر گروه دکترقدمی توضیحاتی در خصوص نحوه تدریس واحد درسی ژنتیک، نحوه اجرای کوریکولوم، سیاست های آموزشی گروه و... توضیحاتی ارائه کردند.
تیم ارزیاب در ادامه از گروه فیزیولوژی و ازمایشگاه آن بازدید کردند و در جریان برنامه آموزشی این گروه قرار گرفتند که دکتر فقیهی مدیر گروه و سایر اعضای هیات علمی به سوالات ارزیابان پاسخ دادند.
اعضای تیم ارزیابی وزارت بهداشت در ادامه بازدیدی از گروه ایمونولوژی داشتند که دکتر نیکنام توضیحاتی راجع به برنامه گروه، کمیته ایمنی زیستی، نحوه حضور و غیاب دانشجویان و... ارائه داد.
در پایان برنامه بازدید روز دوم تیم ارزیاب از گروه آناتومی بازدید کردند که دکتر عباسی مدیر گروه توضیحاتی در خصوص فرایند اجرای برنامه آموزشی ارائه کرد و گفت: در آموزش آناتومی موضوع تشریح جسد اهمیت ویژه ای دارد که خوشبختانه در گروه ما به لحاظ فرهنگ سازی که انجام شده و بحث اهدای جسد که از سوی اهل علم و فرهنگ مورد اسقبال قرار گرفت، مشکلی در زمینه تامین جسد بخش تشریح نداریم.
درادامه تیم ارزیاب از سالن تشریح، آمفی تئاتر گروه، سالن بافت شناسی، قسمت استخوان شناسی گروه بازدید کردند.
توضیح اینکه تیم ارزیاب در ادامه برنامه روز دوم جلسه ای با جمعی از دانشجویان داشتند و از کتابخانه دانشکده، مرکز استعدادهای درخشان و کلاس های درس دیدن کردند.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی