محتوای خبری دانشکده پزشکی

بازدید جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه های سوریه از دانشکده پزشکی

در بازدید جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه های سوریه از دانشکده پزشکی بر تقویت و گسترش همکاری های علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و پزشکی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، بعد از ظهر روز گذشته یکم مرداد 22 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های سوریه از رشته ها و گروه های آموزشی مختلف که به دعوت و میزبانی بسیج جامعه پزشکی برای بازدید از پیشرفت ها و توسعه علمی کشور، به ایران سفر کرده بودند از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.
این گروه در جلسه ای با حضور دکتر علیرضا زاکانی عضو هیات علمی دانشکده پزشکی و رییس بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامرضا حسن زاده رییس بسیج جامعه پزشکی دانشکده پزشکی در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد با قدمت و افتخارات دانشکده پزشکی و دانشگاه آشنا شدند.
در این نشست دکتر حسن زاده با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تولید علم در رده 16 دنیا و در خاورمیانه در جایگاه اول  قرار دارد گفت: پیشرفت ها و توسعه علمی ایران در مدت چهل سال بعد از انقلاب تا حدی بوده که از رتبه 56 در دنیا به رتبه 16 صعود کرده است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه اول کشور در حوزه علوم پزشکی، گفت: همچنین در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهانی در حوزه های نانو، تولید رادیو دارو، سلول های بنیادی و خود کفایی در عرصه پزشکی جزء دانشگاه های مطرح است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشکده پزشکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران با پذیرش و جذب دانشجویان خارجی از 45 کشور دنیا در عرصه بین المللی نیز فعالیت دارد از این رو آماده هر گونه همکاری دو جانبه با کشور سوریه را نیز دارد.
در ادامه اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه های سوریه به معرفی فعالیت و دستاوردهای علمی خود پرداختند و گفتند پیشرفت های علمی ما در سوریه علی رغم تمام محدودیت ها، تحریم ها، جنگ و نا امنی صورت گرفته است. اساتید سوری از توسعه فعالیت های دو جانبه میان دو کشور استقبال کردند.
خبر: عطایی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی