محتوای خبری دانشکده پزشکی

با تاکید بر یادگیری مهارت ارتباط موثر، چهارمین جلسه از کارگاه حیات طیبه متعالیه از منظر قرآن برگزار شد

چهارمین جلسه از کارگاه 'حیات طیبه متعالیه از منظر قرآن' با امتیاز ضمن خدمت ویژه خواهران و میزبانی دانشکده پزشکی با سخنرانی مینایی پور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، این کارگاه به همت بسیج جامعه پزشکی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران با محوریت، آداب و اصول مهارت های زندگی فردی و اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده،کمک به تربیت نسل کارآمد و اصول فرزند پروری، روز دوشنبه ۲۸ آبان 97 در سالن کنفرانس ساختمان شماره ۸ دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علیپور مسئول بسیج خواهران دانشکده پزشکی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام و حضرت امام صادق علیه سلام و ضمن تبریک هفته بسیج، از برگزاری همایش ویژه هفته بسیج در روز 6 آذر ماه امسال در دانشکده دندانپزشکی خبر داد.
در ادامه مینائی پور مدرس این کارگاه با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص)  به موضوع حیات طیبه پرداخت و گفت: زندگی افراد معمولا بر اثر عدم مهارت ها و عدم برخی آموزش ها و  مواجهه و رویارویی با مشکلات دچار تزلزل می شود.
وی با تاکید بر یادگیری مهارت ها ادامه داد: برخی از مهارت ها در رابطه با زندگی فردی و برخی زندگی جمعی است که برقراری  ارتباط موثر از مهمترین مهارت هاست. والدین با فرزندانشان ارتباط دارند اما ارتباط موثر نیست و این عدم هماهنگی را  به نام شکاف نسلها می نامند در حالی که همچین چیزی نداریم حضرت امیر المومنین می فرمایند که فرزندت را فرزند زمان تربیت کن.
مینایی پور سخت گیری یا سهل گیری والدین را مهمترین آسیب رفتاری والدین در برابر فرزندان دانست و گفت: والدین باید مهربان باشند اما دلسوزی نداشته باشند.خداوند از مادر به ما مهربان تراست خداوند به دختر ۹ ساله مسئولیت داده اما والدین مسئولیت نمی دهند همچنین والدین باید بدانند اگر قانونی می گذارند به آن باید پایبند باشند.
وی با بیان این که در مهارت ها تمرین و تکرار بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: در کنار تکرار و تمرین والدین باید مانند پلیس نامحسوس باشند کنترل کنند و در صورتی که شاهد یک مورد خلاف هنجارها شدند به روی فرزند نیاورند و عرصه اشتباهات را سد کنند و خوش گمانی و بد گمانی زیاد را کنار بگذارند چرا که آفت تربیت است.مینایی پور با تاکید بر بازی با فرزندان گفت: والدین در قالب بازی مطالب را بیان کنند چرا که بچه ها تصویر سازی می کنند و با آن زندگی می کنند.
 
وی پایه زندگی را، به عشق ورزیدن در خانواده میان والدین و فرزندان دانست و ادامه داد: فرمول فهم زندگی، عشق ورزی است.
 
وی افزود: ما باید بدانیم که دوری از معنویت عامل بسیاری از مشکلات است و همسران بدانند که نگاه خطی به زندگی اشتباه است بلکه مانند مثلث سه ضلعی است که در راس آن خداوند قرار دارد من همسر، و دیگری شامل همسر و فرزندان می شود اگه این رابطه را در زندگی ملاک عمل قرار بدهیم به جای این که ابتدا سراغ حقوقمان برویم سعی میکنیم تکلیفمان را ادا کنیم.
توضیح اینکه این دوره کارگاه پنج جلسه بوده که تا بحال چهار دوره آن با حضور خواهران بسیجی دانشکده های دانشگاه برگزار شده است. دارای امتیاز ضمن خدمت است.
 
 
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی