محتوای خبری دانشکده پزشکی

با تقدیر از خانواده شهید سعید انصاری و شهید مهدی ذاکر حسینی، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار شد

رئیس دانشکده پزشکی در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: باید در کنار مطالعه داستانی زندگینامه شهدا، به سیره عملی آنها بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، مراسم شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردارسلیمانی با حضور دکتر بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی، حجت الاسلام سید مجید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولین، مدیران گروه های آموزشی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشکده پزشکی و حضور ویژه خانواده شهید انصاری و شهید مهدی ذاکر حسینی از شهدای مدافع حرم روز سه شنبه 14دی 1400 در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار شد.
دکتر بیگ محمدی در این مراسم گفت: جلسه به نام حضرت زهرا (س) و شهدا است و صحبت در مورد شهدا کار سختی است، و هر چقدر بیشتر در مورد عظمت شهدا صحبت کنیم سخن گفتن سخت تر می شود.
وی با اشاره به صحبت شهید سلیمانی که شرط شهید شدن، شهید بودن است گفت: باید در کنار توجه و مطالعه داستانی زندگینامه شهدا به سیره عملی شهدا بپردازیم، تداوم در مسیر، استقامت پایداری بر عقاید در زندگی شهدا مشهود است.
رئیس دانشکده پزشکی افزود: زمانی که به زندگی شهدا نگاه می کنیم باید دقت کنیم و ببینیم چقدر مانند شهدا عمل میکنیم و چگونه عمل می کنیم، برای مثال فردی مانند شهید چمران به عنوان یک شخصیت علمی شناخته شده در دنیا مطرح بود اما تمام جایگاه و عناوین را رها کرد،  امیدوارم در پایان از ما نیز چون شهدا نام نیک برجای بماند.
در ادامه حاج احمد شهیدی از راویان دفاع مقدس خاطراتی از زندگی شهدای دوان دفاع مقدس، مدافعان حرم بیان کرد و حاج اکبرعبادی مداح اهل بیت دقایقی در رثای حضرت زهرا و شهید سلیمانی مرثیه سرایی کرد.
در پایان مراسم نیز با حضور حجت الاسلام قریشی و دکتر بیگ محمدی از پدر شهید مهدی ذاکر حسینی و همسر شهید سعید انصاری از شهدای مدافع حرم تقدیر به عمل آمد.
این مراسم با همکاری بسیج کارکنان و دانشجویی دانشکده پزشکی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده پزشکی برگزار شد.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *