محتوای خبری دانشکده پزشکی

با حضور رئیس دانشکده پزشکی جشن روپوش سفید دانشجویان مهر و بهمن ۹۳ برگزار شد

جشن روپوش سفید دانشجویان مهر و بهمن۹۳با حضور دکتر شهریار نفیسی رئیس و معاونان و گروهی از اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی در تالار ابن‌سینای این دانشکده برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، این مراسم که در راستای آشنایی بیشتر دانشجویان با مبانی تعهدات اخلاقی و الزامات رفتار حرفه‌ای در آستانه ورود به دوره بالینی برگزار شد، دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی خطاب به دانشجویان حاضر گفت: چیزی که به عنوان آموزش پزشکی می شناسید همین دوران بالینی است که متفاوت از کلاسهای آموزشی قبل است.
رئیس دانشکده پزشکی به تجربه منحصربه‌فرد حضور در محیط بیمارستان اشاره کرد و گفت: این حضور برای شما تجربه متفاوتی خواهد ساخت. همه عناصر حاضر در یک محیط بالینی برای شما می‌تواند آموزنده باشد.
دکتر نفیسی افزود: پزشک شدن چیزی فراتر از دانش آموختگی دانشگاه است شما با افراد زیادی ازجمله استاد،پرستار،بیمارو پرسنل بیمارستان سر و کاردارید و باید بتوانید با همه تعامل و ارتباط برقرارکنید یک توانایی است که به راحتی بدست نمی آید حتی شنیدن صحبت‌های بیماران و دقت در اجزای کلام آنها، یک مقوله علمی و آموزشی است.
رئیس دانشکده پزشکی بر این نکته تاکید کرد که مقاوم بودن و نرنجیدن از برخوردهای روزمره و برقراری ارتباط مطلوب و موثر با بیمار، یک توانایی است که لازمه دستیابی به آن، تلاش و تمرین مداوم در این مسیر است.
 دکتر نفیسی در پایان سخنان خود، محیط بیمارستان را محیطی غنی و جامع برای آموزش توصیف و تاکید کرد: اگرخودتان را درآموزش هایی که بخش بیمارستان به صورت روتین ارائه میکندخلاصه کنید بیشتر از کف به شما نخواهد رسید. شما وقتی میتوانید یک پزشک متخصص خوبی باشید که یک پزشک عمومی خوبی باشید، شغل پزشکی علاوه بر اینکه نیاز به دانش و مهارت دارد نیاز به توانمندیهای اجتماعی خیلی زیادی دارد.
در ادامه این مراسم دکتریحیی عقیقی، بنیان گذار رشته فوق تخصصی روماتولوژی اطفال در ایران و استاد پیشکسوت گروه اطفال، دانشکده پزشکی خطاب به دانشجویان گفت: شما قدردان پدران و مادرانی باشید که شرایط ورود شما را به دانشگاه علوم پزشکی تهران هموار کرده اند.
وی همچنین افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران 40 درصد علم در حوزه پزشکی به خود اختصاص داده است، قدر اساتید خود را بدانید و در بیمارستان با روپوش سفید و یقه بسته بر بالین بیمار حاضر شوید. هرمریضی برای خود شخصیت دارد همدلی با بیماران را هرگز فراموش نکنید.
دکتر عقيقي استاد پیشکسوت دانشکده پزشکی بر این نکته تاکید کرد: زمانی که وارد بخش شدید و به پرستار و یا پرسنل سلام نکردید و احساس کردید از آنان بالاترهستید این شمایید که قافیه را باخته اید.   
این مراسم در نهایت با اهدای روپوش سفید و گرفتن عکس یادگاری دانشجویان با اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران روبروی سردر دانشکده  به پایان رسید.
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی