محتوای خبری دانشکده پزشکی

با حضور 16 داوطلب، آزمون شفاهی و عملی دانشنامه رشته فوق تخصصی جراحی عروق برگزار شد

​به میزبانی مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی و با حضور 16 دستیار فوق تخصصی رشته جراحی عروق از سراسر کشور، آزمون شفاهی سی و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی سال 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر غلامحسین کاظم زاده  عضو بورد تخصصی رشته جراحی عروق در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده پزشکی، گفت: آزمون شفاهی سی و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی سال 1400 ، امروز 22 شهریور برای 16 دستیار فوق تخصص رشته جراحی عروق که صلاحیت شرکت در ازمون عملی را داشتند و از طرف دبیرخانه کمیته تخصصی وزارت بهداشت معرفی شده اند، برگزار می شود.
وی افزود: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، آزمون بورد تخصصی در سه مرحلهpmp، آزمون شفاهی و عملی برگزار می شود که آزمون pmp   برگزار شد و آزمون شفاهی و عملی صبح و بعدازظهر امروز در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی برگزار می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غالب آزمون به صورت عملی و اینترویو است که در ایستگاه های متعدد از جمله post opp، pro opp، شناخت سونوگرافی و کار با سونوگرافی،اندو وسکولار، تشخیص از روی تصاویر، دو ایستگاه هم در خصوص تکنیک آناستوموز و گره زدن برگزار می شود.
دکتر کاظم زاده  با شاره به برگزاری این آزمون گفت: طبق آموزش های داده شده دستیاران فوق تخصص هنگام فارغ التحصیلی باید  مهارت را بلد باشند که در طی آزمون آسکی(OSCE) باید چند مهارت را به صورت عملی بر روی مولاژ از پیش آماده شده اجرا کنند.
وی ادامه داد: تیمی متشکل از اعضای بورد جراحی عروق از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و سراسر کشور در این آزمون همکاری می کنند.
عضو بورد فوق تخصصی جراحی عروق خاطر نشان کرد: پس از برگزاری آزمون و جمع بندی، نتایج به دبیرخانه تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت ارجاع می شود.

کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *