محتوای خبری دانشکده پزشکی

با حضور 165 دستیار، آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی رشته جراحی عمومی برگزار شد؛ هر دستیار حداکثر 5 بار میتواند در آزمون شفاهی شرکت کند

به میزبانی مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی و با حضور 165 دستیار رشته جراحی عمومی از سراسر کشور، آزمون شفاهي شصت وششمين دوره دانشنامه تخصصي سال 98 برگزار شد.

دکتر سید حسن امامی رضوی عضو بورد تخصصی رشته جراحی عمومی و قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشکده پزشکی، گفت: آزمون هاي شفاهي شصت وششمين دوره دانشنامه تخصصي سال 98امروز برای 165 نفر از دستیاران رشته جراحی عمومی که صلاحیت شرکت در ازمون عملی را داشتند و از طرف دبیرخانه کمیته تخصصی وزارت بهداشت معرفی شده اند، برگزار می شود.
وی افزود: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، آزمون بورد تخصصی در سه مرحلهpmp، آزمون شفاهی و عملی برگزار می شود که آزمون pmp به صورت الکترونیک روز گذشته 9 شهریور برگزار شد و آزمون شفاهی و عملی صبح و بعدازظهر امروز 10 شهریور در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی برگزار می شود.
دکتر امامی رضوی با شاره به برگزاری آزمون عملی بورد جراحی گفت: طبق آموزش های داده شده دستیاران هنگام فارغ التحصیلی باید 30 مهارت را بلد باشند که در طی آزمون آسکی(OSCE) باید چند مهارت را به صورت عملی بر روی مولاژ از پیش آماده شده اجرا کنند.
وی ادامه داد: تیم 25 نفر اعضای بورد جراحی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و از دانشگاه های سراسر کشور در این آزمون همکاری می کنند.
عضو بورد تخصصی جراحی خاطر نشان کرد: پس از برگزاری آزمون و جمع بندی، نتایج به دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت ارجاع می شود.
وی افزود: دستیارانی که در آزمون کتبی موفق به کسب نمره قبولی شده باشند حداکثر تا 5 بار می توانند در آزمون شفاهی و عملی شرکت کنند.
خبر: مینا محمدی
عکس: نیرومند رومیانی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی