محتوای خبری دانشکده پزشکی

با حضور 72 دستیار، آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی بیماری های مغز و اعصاب برگزار شد؛ وضعیت پاسخ‌دهی دستیاران در آزمون قابل قبول است

دبیر بورد تخصصی رشته بیماری های مغز و اعصاب گفت: آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی بیماری های مغز و اعصاب برای 72 دستیار و در 18 ایستگاه عملی در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی برگزار می شود.

دکتر محمد حسین حریرچیان دبیر بورد تخصصی رشته بیماری های مغز و اعصاب وزارت بهداشت در گفت و گو با روابط عمومی دانشکده پزشکی گفت: آزمون هاي شفاهي شصت وششمين دوره دانشنامه تخصصي سال 98امروز برای 72 نفر از دستیاران رشته بیماری های مغز و اعصاب از سراسر کشور که در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب کردند، در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی برگزار می شود.
وی افزود: این آزمون به صورت ایستگاهی در 18 ایستگاه از پیش تعیین شده برگزار می شود که سوالات کاربردی و مرتبط با رشته بیماری های مغز و اعصاب درآن مطرح می شود.
عضو هیات علمی دانشکده پزشکی ادامه داد: درسه ایستگاه به صورت همزمان آزمون pmp انجام می شود و دستیاران در ایستگاه های با حضور بیمار نما، ایستگاه های مربوط به اقدامات پاراکلینیکی و نسخه نویسی شرکت می کنند و از آنچه طی دوران دستیاری به آنها آموزش داده شده، آزمون گرفته می شود.
دبیر بورد تخصصی رشته بیماری های مغز و اعصاب خاطر نشان کرد: امروز و پس از برگزاری آزمون و جمع بندی نهایی، نتایج جهت اعلام  به دبیرخانه تخصصی وزارت بهداشت ارجاع می شود و داوطلبانی که نمره قبولی را کسب کرده باشند موفق به دریافت دانشنامه خواهند شد.
وی ادامه داد: تیم 19 نفره از  اعضای بورد بیماری های مغز و اعصاب از اساتید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و از دانشگاه های سراسر کشور اغلب به صورت ناظر در این آزمون همکاری می کنند و در نهایت به عملکرد دستیاران نمره خواهند داد.
دکتر حریرچیان در پایان با مثبت ارزیابی کردن سطح دانش عملی دستیاران، گفت: مهارت های عملی دستیاران در آزمون شفاهی و پاسخ دهی به ایستگاه ها در سطح قابل قبولی قرار دارد و نشانگر وضعیت مثبت آموزش دستیاری است.
خبر: مینا محمدی
عکس نیرومند رومیانی
کلمات کلیدی
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی