محتوای خبری دانشکده پزشکی

با طرح مسائل روز دانشکده و بررسی فرم خوداظهاری گروه زنان، جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی برگزار شد

دکتر بیگ محمدی با تاکید بر شفافیت در تکمیل فرم های خود ارزیابی گروه ها گفت: ما در دانشکده همراه با گروه های آموزشی در مسیر تعالی دانشگاه گام بر می داریم.

 دکتر محمد تقی بیک محمدی,دکتر زینت قنبری,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده صبح روز شنبه 7 آبان در سالن شورا و با بررسی مسائل روز دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر بیگ محمدی در خصوص اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی، مسایل اخیر و جاری دانشگاه، گزارش کوتاه از جلسه هیات رئیسه دانشگاه صحبت کرد.
در ادامه دکتر سعید پور حسن معاون دانشجویی دانشکده، گزارشی از بازدید روز پنجشنبه 5 آبان، به همراه دکتر دوستی استاد گروه بیوشیمی و یکی از اعضای هیات علمی جوان دانشگاه از خوابگاه دانشجویی ارائه داد.
دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی از برگزاری مراسم تقدیر از دستیاران برتر و جشن دستیاران جدید خبر داد و گفت: این مراسم به رسم هر ساله برگزار خواهد شد.
اعضای هیئت رئیسه میزبان گروه آموزشی زنان و زایمان بودند، دکتر بیگ محمدی در جمع اعضای گروه زنان که برای بررسی فرم خوداظهاری گروه در جلسه هیات رئیسه دانشکده حضور داشتند، هدف دعوت از گروه های آموزشی را ارتباط جامع تر با گروه ها دانست و با توجه به پراکندگی اعضای هیات علمی گروه های بالینی در بیمارستان ها، جلسه به صورت تعامل و هم افزایی با اعضای گروه و در دانشکده خواهد بود.
وی با اشاره بر شفافیت در تکمیل فرم های خود ارزیابی گروه ها افزود: ما در دانشکده همراه با گروه های آموزشی در مسیر تعالی دانشگاه گام بر می داریم و در این جلسات نقاط ضعف و قوت، چالش ها ظرفیت های مغفول را شناسایی و برای حل و رفع آن اقدام می کنیم.
در ادامه جلسه دکتر زینت قنبری مدیر گروه زنان ضمن معرفی گروه گفت: گروه زنان از قدیمی ترین گروه های آموزشی در دانشگاه و کشور است و از سال 1323 تاسیس شده است، ترکیب متناسبی از اساتید برجسته پیشکسوت و جوان (استاد، دانشیار و استادیار) در گروه وجود دارد.
وی افزود: گروه در رشته تخصص های ناباروری، اختلالات کف لگن، لاپاراسکوپی، آنکولوژی و پریناتولوژی علاوه بر تربیت دستیار تخصصی و فوق تخصصی به ارائه خدمات درمانی نیز مشغول است.
دکتر قنبری افزود: مسئولیت تدوین و باززنگری کوریکولوم های آموزشی کشوری رشته زنان، دبیر کمیته استانداردسازی تعرفه ها، کسب بیشترین تعداد 5 درصد اول رتبه بورد کشوری، برگزار کننده کشوری دوره های آموزشی و مجازی فلوشیپی، کاهش آمار مرگ و میر مادران، راه اندازی طرح منتورینگ از جمله افتخارات گروه زنان است.
وی در ادامه به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی گروه زنان از جمله کمبود عضو هیات علمی، نحوه جذب و مشکلات مالی گروه پرداخت و معاون آموزشی، درمان، بین الملل، رئیس بخش و مسئولین روه زنان که به نمایندگی از اعضای هیات علمی گروه در جلسه حاضر بودند به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
دکتر سید فرشادعلامه معاون آموزشی دانشگاه میهمان جلسه هیئت رئیسه دانشکده بود که در خصوص مشکل جذب اعضای هیات علمی گفت: برخی از موانع موجود مربوط به قوانین است و وزارت بهداشت ظرفیت محدودی به دانشگاه اعلام می کند، به طوری که امسال 30 نفر ظرفیت برای دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کردند که ما 15 نفر از این تعداد را در اختیار دانشکده پزشکی قرار دادیم.
در ادامه فرم خود اظهاری گروه زنان توسط دکتر رجایی مدیر دفتر توسعه و دکتر ثابت معاون امور هیات علمی دانشکده مطرح شد و اعضای هیات رئیسه و معاونت ها نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *