محتوای خبری دانشکده پزشکی

بررسی 14 پرونده افراد خارجی متقاضی ادامه تحصیل در دوره‌های تخصصی و فوق‌تخصصی دانشکده پزشکی؛ با 11 درخواست موافقت شد

جلسه بررسی مدارک و پرونده آموزشی افراد خارجی متقاضی ادامه تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ رشته های بالینی دانشکده پزشکی، برگزار شد و 11 پرونده مورد موافقت به شرط گذراندن دوره سه ماهه آبزرورشیپ، قرار گرفت.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی، جلسه بررسی مدارک متقاضیان دوره تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ پیش از ظهر روز شنبه 21 دی ماه،  با حضور دکتر شهریار نفیسی رییس دانشکده، دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی و دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی،  معاونان بین الملل گروه های آموزشی بالینی در سالن شورا برگزار شد.
در این جلسه پرونده و مدارک 14 نفر از افراد خارجی متقاضی ادامه تحصیل و گذراندن دوره های آموزشی تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ  رشته های بالینی دانشکده پزشکی، با حضور برخی مدیران گروه های آموزشی، معاونان بین الملل و نمایندگان بین الملل گروه های آموزشی بالینی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
پرونده ها و سابقه تحصیلی و آموزشی متقاضیان مطرح و توسط معاون بین الملل و یا نماینده گروه آموزشی مورد نظر پاسخ داده می شد.
توضیح اینکه متقاضیان درخواست های خود را پیش از این به معاونت بین الملل دانشگاه ارسال و درخواست ها پس از بررسی در جلسه گروه یا بخش مربوطه بررسی می شود و برای تایید یا حذف نهایی در جلسه بررسی مدارک که با حضور مسوولان دانشکده، نماینده معاونت بین الملل و معاون بین الملل گروه ها ارائه می شود.
در جلسه امروز پرونده متقاضیان گروه ها و رشته های آموزشی کودکان، چشم پزشکی، ارتوپدی، جراحی عمومی، داخلی، گوش و حلق و بینی، رادیولوژی بررسی و تعیین تکلیف شد.
متقاضیان از کشورهای عراق، افغانستان، جزیره موریس، بنگلادش و هند بودند. در حین بررسی پرونده ها پیشنهاد شد برای دانشجویانی که آشنایی با زبان فارسی ندارند دوره سه ماهه یادگیری زبان فارسی در کالج دانشگاه برگزار شود و در پایان سه ماه به دوره تحصیل آنها اضافه شود.
از میان 14 پرونده، یک متقاضی منصرف شده بود و با درخواست یک متقاضی به علت متعبر نبودن دانشگاه قبلی محل تحصیل، یک متقاضی به علت بالا بودن سن مخالفت شد و 11 پرونده مورد موافقت مشروط قرار گرفتند.
  گروه ها تاکید داشتند قبل از آغاز رسمی دوره تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ درخواستی متقاضی، مدت 3 ماه در قالب دوره آبزرورشیپ ( دوره آموزشی تکمیلی کوتاه مدت)، به صورت آزمایشی در گروه حضور داشته باشند و در صورت جلب نظر اساتید گروه و عملکرد مثبت دوره خود را شروع کنند.
در این جلسه دکتر امید امینیان رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین الملل، دکتر قاضی خوانساری معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه و معاونین بین الملل گروه های آموزشی مربوطه حضور داشتند.

خبر: مینا محمدی
عکس: عالیه عطایی

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی