محتوای خبری دانشکده پزشکی

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی

برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی و بررسی جذب استادان در شعبه دانشکده پزشکی تهران در کربلا

جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با بررسی مسائل روز دانشکده از برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی 1400 تا واکسیناسیون دانشجویان و بررسی جذب اساتید در شعبه دانشکده پزشکی تهران در کربلا، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی روز شنبه 9 مرداد 1400 در سالن شورای دانشکده برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی با تبریک عید سعید غدیر،  به راه اندازی و اجرای طرح واکسیناسیون کرونا که با همکاری معاون بهداشت دانشگاه در ساختمان قریب دانشجو انجام می شود اشاره کرد و گفت: طرح تزریق واکسن از روز چهارشنبه ۶مرداد در دانشکده پزشکی تهران آغاز شده است.
وی در ادامه به روند برگزاری کلاس ها در سال جدید اشاره کرد و گفت: برنامه ما در دانشکده پزشکی، برگزاری حضوری کلاس ها پس از اجرای واکسیناسیون دانشجویان است.
سپس دکتر علیرضا ایمانی معاون آموزش پزشکی عمومی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در رابطه جشن دوره گذار از دبیرستان به دانشگاه، اظهار داشت: در این خصوص جلساتی با دکتر خواجوی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده برگزار و مقرر شد در صورت تکمیل روند واکسیناسیون، جشن دوره گذار به صورت ترکیبی، حضوری و مجازی برگزار شود.
وی تصریح کرد: تصمیم ما بر این است که برنامه بازدید از دانشکده و دانشگاه گردی برای نودانشجویان و دانشجویان ورودی 99به صورت حضوری برگزار شود.
معاون آموزش پزشکی عمومی ادامه داد: تمام تدابیر برای برگزاری کلاس های تئوری و عملی لحاظ شده، برای برگزاری عملی کلاس ها نیز برنامه ریزی و هماهنگی با گروهها انجام شده است تا در صورت اعلام، به صورت حضوری برگزار شود؛ برنامه ما این است که برای دانشجویان ورودی 99 و قبل از آن کلاس ها حضوری و برای دانشجویان ورودی 1400 دروس تئوری به صورت مجازی و دروس عملی بعد از انجام واکسیناسیون و در ترم دوم به بعد حضوری باشد.
دکتر نفیسی به اجرای طرح روتیشن کووید19،  ویژه دستیاران گروه هایی که کمتر با بیماران کرونایی در ارتباط هستند خبر داد و گفت: این طرح در راستای کاهش حجم و فشار کاری برخی گروه ها مانند عفونی، بیهوشی، طب اورژانس و کودکان به پیشنهاد معاونت درمان دانشگاه و با همکاری دانشکده پزشکی اجرا می شود.
دکتر علی لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی، در خصوص اجرای طرح روتیشن دوهفته ای برای دستیاران گروها هایی که درگیری کمتری با بحث کووید 19، دارند گفت: این طرح پس از معرفی دستیاران توسط گروه ها از روز پنجشنبه آغاز و تا دوهفته ادامه دارد ودر پایان برای دستیاران گواهی صادر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از رزیدنت ها در شرایط بحرانی نظیر پاندمی کرونا اگر دارای یک سازو کار مشخص باشد بسیار کارگشا خواهد بود.
در ادامه دکتر ایرج کاشانی معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده در گزارش آخرین عملکرد کمیته ارزشیابی معاونت، گفت: در آخرین جلسه کمیته ارزشیابی معاونت تحصیلات تکمیلی به این نتیجه رسیدیم که گروه ها نسبت به ارزیابی دروس کم توجه شده اند و ارزیابی به صورت فرمالیته اجرا می شود.
وی ادامه داد: پس از تغییر رویه معاونت در ارزیابی، بر روی دو مساله کلاس های عملی و  ضعیف ترین درس هر گروه متمرکز شدیم که به جز دو گروه، باقی گروه ها مشکل داشتند.
دکتر کاشانی افزود: وزارت بهداشت برخی کلاس های عملی را کارگاه محاسبه کرده و دانشگاه از کارگاه نمی تواند پشتیبانی مالی داشته باشد و اساتید نیز رغبتی به برگزاری کارگاه ندارند.
معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی در خصوص بررسی ضعیف ترین درس هر گروه ادامه داد: مساله مهم در این رابطه این است که یا برخی اساتید وقت کافی برای تدریس نمی گذارند و یا برخی اساتید توانایی کافی برای تدریس ندارند و کیفیت تدریس آنها پایین است.
دکتر نفیسی در این خصوص گفت: میتوان با قراردادهای داخلی و محاسبه هر کارگاه معادل نیم واحد، مشکل پرداختی به اساتید و تامین مواد را حل کنیم.
رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به ناکارآمدی روش تدریس برخی اساتید خاطرنشان کرد: باید این موضوع به معاونت امور هیئت علمی بازخورد داده شود تا اقدامات لازم برای ممانعت از تدریس این افراد به عمل آید.
دکتر نفیسی در ادامه جلسه هیئت رئیسه به راه اندازی شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری عتبه حسینی در کربلا اشاره کرد و گفت: راه اندازی دانشگاه با چهار دانشکده متشکل از دانشکده های پزشکی، پرستاری، داروسازی و توانبخشی در مراحل نهایی خود قرار دارد و مراحل ساخت و ساز دانشکده ها به اتمام رسیده در مرحله تامین اساتید قرار دارد.
وی افزود: معاونت بین الملل دانشگاه از دانشکده پزشکی درخواست کرده  تا 7 نفر از اساتید علوم پایه را برای تدریس در شعبه دانشگاه در کربلا معرفی کنیم.
دکتر نفیسی خاطر نشان کرد: با استعلامی که با همکاری معاونت آموزش پزشکی عمومی دانشکده از اساتید گروه های علوم پایه شده تعدادی از اساتید مایل به همکاری هستند، همچنین ما میتوانیم از میان دانش آموختگان عراقی که در دانشکده پزشکی تحصیل کرده اند و یا از میان دانش آموختگان برتر دوره های  تحصیلات تکمیلی نیز در شعبه کربلا استفاده کنیم.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *