محتوای خبری دانشکده پزشکی

برگزاری بیستمین جلسه شورای فصلی معاونان بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان های تابعه دانشکده پزشکی در بیمارستان روزبه

بیستمین جلسه شورای فصلی معاونان بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان های تابعه دانشکده پزشکی در بیمارستان روزبه روز شنبه 30 آذر 1398 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی به نقل از معاونت بین الملل دانشکده، در ابتدای جلسه دکتر سید طه یحیوی رئیس بیمارستان روزبه پس از خوشامدگویی به مهمانان، از برگزاری بیستمین نشست در بیمارستان روزبه ابراز خرسندی کرد و از مدیر گروه روان پزشکی خواست تا در مورد تاریخچه این بیمارستان توضیح دهد.
دکتر ونداد شریفی مدیر گروه روان پزشکی ضمن توضیح در خصوص سال تأسیس و قدمت بیمارستان و فعالیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی این بیمارستان گفت: قرار است تا هفته آینده سایت های جدید بیمارستان به زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شوند.
سپس دکتر مهدی تهرانی دوست معاون بین الملل گروه روان پزشکی و بیمارستان روزبه، فعالیت های بین المللی این گروه و بیمارستان از جمله طرح های تحقیقاتی مشترک، چاپ کتاب ها و مقالات بین المللی را شرح داد. همچنین وی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه مشترکی با دفتر همکاری های سوئیس با کمک بیمارستان روزبه با حضور و مشارکت تعداد زیادی از دستیاران و اساتید، از شرکت اساتید این گروه در بیش از 130 کنگره بین المللی خبر داد و به برنامه های بین المللی آتی ازجمله به تشویق اساتید و دانشجویان به استفاده از فرصت های مطالعاتی و تلاش برای بسترسازی انجام پروژه های مشترک بین المللی اشاره کرد.
 سپس دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده ضمن تشکر از همکاری گروه روان پزشکی و میزبانی بیمارستان روزبه و حضور مدعوین در بیستمین جلسه فصلی معاونت بین الملل دانشکده در خصوص گزارش برگزاری چهارمین کنگره شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یوسرن و حضور 9 سفیر جوان از کشورهای مختلف که در این همایش لوح سفیری یوسرن و استوارنامه دریافت نمودند صحبت کرد.
وی افزود: همزمان با این کنگره نیز 'پنجمین جشنواره بین المللی کودکان بیمار' با حضور کودکان بیمار از کشورهای مختلف برگزار شد و به برندگان این جشنواره جوایزی اعطا شد.
معاون بین الملل دانشکده پزشکی از برگزاری پنجمین کنگره بین المللی شبکه یوسرن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 2020 خبر داد.
دکتر رضایی ادامه داد: در پی اخذ گرنت های بین المللی  مدرسه بهاره در فصل بهار در کشور اکراین و مدرسه تابستانی در فصل تابستان در کشور سوئیس با حضور دانشجویان پزشکی در سال آینده برگزار خواهد شد.
دکتر رامین کردی معاون بین الملل دانشگاه ضمن تشکر از گروه روان پزشکی و بیمارستان روزبه از همه گروه های آموزشی خواست تا فعالیت های بین المللیشان را گسترش دهند و جهت انجام پروژه های مشترک با مراکز خارجی معتبر ارتباط برقرار نمایند. وی بر اولویت قرار دادن شروع همکاری های گروهی بین المللی و استفاده از گرنت هایی که توسط دانشگاه های خارجی پیشنهاد می شوند تاکید کرد.
در ادامه دکتر امیرحسین معماری مدیر توسعه امور بین المللی دانشگاه درخصوص آمار متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در دانشکده پزشکی گزارش داد و گفت: بیش از 50 درصد تقاضاهای دانشجویان خارجی مربوط به دانشکده پزشکی است و بر این اساس برنامه ها و کوریکولوم های آموزشی که از سوی گروه های آموزشی ارائه می شوند باید قابل اجرا باشند.
سپس دکتر نفیسه صاعدی معاون بین الملل بیمارستانی یاس درخصوص بین المللی سازی مجتمع بیمارستانی یاس و همچنین راه اندازی بیمارستان بین المللی جهت گردشگری سلامت بحث کرد و بر لزوم مسلط بودن نیروی انسانی بر زبان انگلیسی تاکید کرد.
در پایان معاونان بین الملل گروه های آموزشی و بیمارستان ها نقطه نظراتشان را درباره موضوعات جلسه مطرح کردند و دکتر رضایی و دکتر کردی به  انتقادات و پیشنهادها پاسخ دادند.
 خبر و عکس: مرضیه صنعت خانی

مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی